توافق سقف بدهی بایدن و مک کارتی توسط کمیته کلیدی پیش از رای گیری مجلس نمایندگان تصویب شد

نورمن این لایحه را «دود و آینه» توصیف کرد و استدلال کرد که جمهوری‌خواهان «باید پس از تصویب قانون محدودیت بدهی خط حزبی خود از میز کنار می‌رفتند و دموکرات‌ها را مجبور کردند آن را ببلعند یا نکول را بپذیرند».

علاوه بر این، قانون سیاست ملی محیط زیست را برای ساده‌سازی مجوزها برای پروژه‌ها بازنگری می‌کند.

در همین حال، کارمندان ارشد کاخ سفید در آخر هفته با تلفن‌های خود کار کردند تا توافق را به دموکرات‌های میانه‌رو و مترقی بفروشند، از جمله برگزاری جلسات توجیهی در گروه‌های کوچک و تماس‌های انفرادی برای پاسخ به هرگونه سؤال فنی از سوی قانون‌گذاران و کارکنان آن‌ها. یک مقام کاخ سفید گفت.

اما روی گفت این لایحه “عملاً یک توقف مخارج” است که نمی تواند مسیر بلندمدت بودجه فدرال را تغییر دهد.

برای تنظیم روند تخصیص اعتبارات، هزینه های دو سال آینده را محدود می کند. این شامل اقدامات سیاست محافظه‌کارانه‌ای است که حدود 28 میلیارد دلار از بودجه‌های کمک‌رسانی مصرف‌نشده کووید را لغو می‌کند، 1.4 میلیارد دلار از بودجه IRS را حذف می‌کند و حدود 20 میلیارد دلار از 80 میلیارد دلاری را که آژانس از طریق قانون کاهش تورم دریافت کرده است، به صندوق‌های غیردفاعی منتقل می‌کند.

این رای 7 به 6 بود و دو جمهوری خواه – نماینده رالف نورمن از کارولینای جنوبی و چیپ روی از تگزاس – و هر چهار دموکرات رای منفی دادند. لایحه را به صحن مجلس می فرستد.

قانون مسئولیت مالی 99 صفحه ای که با انتقاد شدید برخی از تندروهای جمهوری خواه مواجه است، برای تصویب به اکثریت مجلس نیاز دارد. مطمئناً بر روی برخی از آرای دموکرات ها در اتاقی که با اختلاف کم تقسیم شده است، تکیه خواهد کرد.

مسی گفت: «در مورد این لایحه چیزهایی وجود دارد که نمی پسندید و چیزهایی برای دوست نداشتن وجود دارد. زمانی که مردم می خواهند ایدئولوژی خود را بیان کنند، صحن مجلس در مورد تصویب نهایی لایحه واقعی محل انجام این کار است.»

بیس گفت که این لایحه با حمایت هر دو طرف تصویب خواهد شد: “ما به آنجا خواهیم رسید. حمایت دو حزبی از این قانون وجود خواهد داشت. رئیس جمهور از آن حمایت می کند. من فکر می کنم که ما در یک مکان واقعا خوب هستیم. کاهش هزینه ها همان چیزی است که ما خواسته ایم. هیچ مالیات جدیدی چیزی است که ما خواسته ایم. بدون سقف بدهی تمیز چیزی است که ما خواسته ایم. و این دقیقاً همان چیزی است که ما داریم.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

این لایحه محدودیت بدهی را برای دو سال در کنار کاهش اندک هزینه های فدرال و مجموعه ای از مقررات سیاستی تمدید می کند.

واشنگتن – لایحه سقف بدهی مهمی که توسط جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان مذاکره شد، اولین آزمون خود را سه شنبه گذراند و از کمیته قوانین مجلس به رهبری جمهوری خواهان تأیید شد و روز چهارشنبه در مجلس کامل رأی گیری کرد.

نماینده توماس ماسی، یکی از سه محافظه‌کار فوق‌العاده در کمیته قوانین، پیشتر اعلام کرد که قصد دارد رای مثبت بدهد، که همه آنها عبور از پانل را تضمین کردند.

این قانون پرداخت وام های دانشجویی فدرال را پس از یک “مکث” طولانی که از آغاز همه گیری آغاز شد، از سر می گیرد. برای دریافت مزایای SNAP و TANF برای افراد تا 55 سال (آستانه فعلی 50 سال)، با حک شده برای جانبازان و افراد بی خانمان، الزامات کاری را اضافه می کند.

ماسی بخشی از این لایحه را در اظهارات کمیته قوانین خود ستایش کرد: شامل اقدامی که او حمایت کرد تا در صورت عدم تصویب هر 12 لایحه تخصیصی توسط کنگره، از دولت بخواهد 1 درصد از هزینه های خود را کاهش دهد.

برخی از دموکرات‌های مترقی نگرانی‌های خود را در مورد این لایحه پیش از رای‌گیری روز چهارشنبه مطرح کردند. نماینده جیم مک گاورن از ماساچوست، نماینده ارشد دموکرات در هیئت، از الزامات کاغذبازی جدید لایحه برای کسانی که از مزایای برنامه کمک تغذیه تکمیلی و کمک موقت برای خانواده‌های نیازمند بهره می‌برند، انتقاد کرد و نگران بود که «مردم فقیر را فقیرتر کند».

اگر این لایحه توسط مجلس نمایندگان تصویب شود، باید قبل از پایان ضرب الاجل وزارت خزانه داری در روز دوشنبه، توسط سنای تحت کنترل دموکرات ها تصویب شود تا از نکول فاجعه بار جلوگیری شود.

مک گاورن با ابراز امیدواری که کنگره بتواند این کار را «بدون افزایش گرسنگی» در ایالات متحده انجام دهد، گفت: «همه در اینجا می‌خواهند از نکول فاجعه‌بار بدهی‌هایمان جلوگیری کنند». با این حال ما مردم فقیر را دوچندان می کنیم.»

نماینده داستی جانسون، RS.D.، رئیس حزب راست میانه مین استریت، به خبرنگاران گفت که پیش‌بینی می‌کند پس از صحبت با «ده‌ها عضو» این لایحه «به طور مطلق تصویب خواهد شد».

دو منبع از حزب جمهوریخواه گفتند که استفانی بیس، نماینده ایالت اوکلا، از برآوردهای جدید دفتر بودجه کنگره که به برخی از رهبری جمهوری خواهان ارائه شده است و علنی نشده است، تبلیغ کرد. برآوردها نشان می دهد که لایحه بایدن-مک کارتی 2.1 تریلیون دلار از هزینه ها را کاهش می دهد – کمی بیشتر از آنچه جمهوری خواهان در ابتدا پیش بینی می کردند.