تهدیدهای توهین آمیز خواهر کیم به سئول به دلیل تحریم ها

کیم یو جونگ روز سه شنبه هشدار داد که ایالات متحده با “بحران امنیتی مرگبارتری” روبرو خواهد شد زیرا این کشور برای محکوم کردن آزمایش اخیر کره شمالی از یک موشک بالستیک قاره پیما که به طور بالقوه قادر به حمله به تمام سرزمین اصلی ایالات متحده است، فشار می آورد. سگی که پارس می کند از ترس گرفتار شده است.»

وزارت خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه گفت که کره شمالی به سمت جرایم سایبری و انتقال مخفیانه کشتی به کشتی کالاهای غیرمجاز به عنوان راهی برای دور زدن تحریم های سازمان ملل متحد روی آورده است. سخنگوی لیم سوسوک گفت واکنش شدید کیم یو جونگ به بازنگری کره جنوبی در مورد تحریم های احتمالی یکجانبه ثابت می کند که کره شمالی عمیقاً به چنین اقداماتی اهمیت می دهد. او گفت که کره جنوبی در صورت انجام آزمایش هسته ای که اولین آزمایش آن در پنج سال گذشته خواهد بود، با عواقب ناشی از انتقال غیرقانونی کشتی به کشتی کره شمالی مواجه خواهد شد.

او رئیس‌جمهور محافظه‌کار کره جنوبی، یون سوک یول و دولتش را «احمق‌هایی خواند که به ایجاد موقعیت خطرناک ادامه می‌دهند». او افزود که زمانی که مون جائه این – سلف لیبرال یون که به دنبال آشتی با کره شمالی بود – کره جنوبی “هدف ما” نبود. این اظهار نظر را می توان تلاشی برای تقویت احساسات ضد یون در کره جنوبی دانست.

اما ناظران می گویند تلاش سئول برای هماهنگی با ایالات متحده و سایرین برای سرکوب فعالیت های سایبری غیرقانونی کره شمالی می تواند کره شمالی را خشمگین کند و به تامین مالی برنامه های تسلیحاتی اش آسیب برساند. در اوایل سال جاری، هیئتی از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که کره شمالی صدها میلیون دلار از موسسات مالی و شرکت‌ها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال به سرقت می‌برد.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که رسانه‌های دولتی منتشر کردند، گفت: «من نمی‌دانم که گروه کره‌جنوبی، بیش از یک سگ وحشی که استخوانی را که توسط آمریکا می‌جوید، چه تحریم‌هایی علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد». “چه منظره تماشایی!”

کره شمالی بارها گفته است که تحریم های سازمان ملل، همراه با رزمایش های نظامی منظم آمریکا با کره جنوبی، دلیلی بر خصومت آمریکا با کره شمالی است. دیپلماسی تحت رهبری ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای کره شمالی در اوایل سال 2019 به دلیل اختلافات در مورد میزان کاهش تحریم ها که کره شمالی باید در ازای اقدامات محدود خلع سلاح هسته ای دریافت کند، سقوط کرد.

ماه گذشته، کره جنوبی تحریم های خود را علیه 15 فرد و 16 سازمان کره شمالی مظنون به دست داشتن در فعالیت های غیرقانونی برای تامین مالی برنامه های موشکی و تسلیحات هسته ای کره شمالی اعمال کرد. این تحریم‌ها اولین تحریم‌های یکجانبه سئول علیه کره شمالی در پنج سال گذشته بود، اما کارشناسان می‌گویند که این تحریم‌ها عمدتاً نمادین هستند زیرا دو کره معاملات مالی کمی بین خود دارند.

سئول، کره جنوبی (AP) – خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، روز پنجشنبه به کره جنوبی به دلیل در نظر گرفتن تحریم های یکجانبه جدید علیه کره شمالی با توهین های فراوانی حمله کرد و رئیس جمهور و دولتش را “احمق” و “دوست دار” خواند. سگ وحشی استخوانی را که ایالات متحده داده است می جود

کیم یو گفت: ما یک بار دیگر به گستاخان و احمق ها هشدار می دهیم که تحریم ها و فشارهای مذبوحانه آمریکا و دست اندرکاران کره جنوبی علیه (کره شمالی) بر خصومت و خشم کره شمالی دامن می زند و به عنوان حلقه ای برای آنها عمل خواهد کرد. جونگ گفت.

کره جنوبی به سرعت به توهین‌های کیم یو جونگ به یون پاسخ داد و گفت: «بسیار تأسف‌آور است که او رئیس دولت ما را با کلمات خشن و غیراستاندارد محکوم کند و هیچ گونه آداب اساسی از خود نشان ندهد». وزارت اتحاد سئول در بیانیه ای اعلام کرد که به شدت آنچه را که «تلاش ناپاک او برای تحریک مبارزات ضد دولتی و متزلزل کردن سیستم ما» در کره جنوبی خواند، محکوم می کند.

گفت: در حالی که این اولین بار نیست که کیم یو جونگ از تهدیدات خام در قبال کره جنوبی استفاده می کند، انتظار می رود کره شمالی تنش های نظامی در شبه جزیره کره را تشدید کند، با توجه به اینکه او مسئول روابط با کره جنوبی است و تأثیراتی بر ارتش کره شمالی دارد. تحلیلگر Cheong Seong-Chang در موسسه خصوصی Sejong در کره جنوبی.

عنوان رسمی کیم یو جونگ، معاون مدیر بخش کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران شمال است. اما آژانس جاسوسی کره جنوبی می گوید که او بعد از برادرش دومین فرد قدرتمند کره شمالی است و روابط با کره جنوبی و ایالات متحده را مدیریت می کند.

کره شمالی به دلیل حملات شخصی رنگارنگ و خام به رهبران کره جنوبی و ایالات متحده بدنام است. لی میونگ باک و پارک گئون هی روسای جمهور قبلی کره جنوبی را به ترتیب «موش» و «فاحشه» نامیدند، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را «یک آدم بی‌نظم ذهنی آمریکایی» توصیف کرد. در مارس 2021، زمانی که مون هنوز بر سر کار بود، کیم یو جونگ او را “طوطی بزرگ شده توسط آمریکا” نامید.



منبع

سخنان کیم یو جونگ دو روز پس از آن منتشر شد که وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد در حال بررسی تحریم های بیشتر علیه کره شمالی به دلیل رگبار آزمایش های موشکی اخیر این کشور است. این وزارتخانه اعلام کرد در صورتی که کره شمالی یک اقدام تحریک آمیز بزرگ مانند آزمایش هسته ای انجام دهد، اقدامی علیه حملات سایبری ادعایی توسط کره شمالی – که تصور می شود منبع کلیدی بودجه جدید برای برنامه تسلیحاتی این کشور است – را در نظر خواهد گرفت.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون تحت 11 دور تحریم های سازمان ملل قرار گرفته است که به دلیل آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور اعمال شده است. اما شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانسته تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی به دلیل پرتاب های ممنوعه موشک های بالستیک در سال جاری تصویب کند، زیرا مخالفت های این کشور است. چین و روسیه، دو عضو شورا که دارای حق وتو هستند، درگیر رویارویی با ایالات متحده هستند.