تنسی مجوز قانون سناتور سابق را به دلیل اعتراف به گناه به حالت تعلیق درآورد

کلسی به دو اتهام اعتراف کرد: توطئه برای کلاهبرداری از کمیسیون انتخابات فدرال، و کمک و مشارکت در پذیرش مشارکت های بیش از حد از طرف یک کمپین فدرال. او برای هر اتهام تا پنج سال زندان در انتظارش است. او و اسمیت هر دو در انتظار صدور حکم هستند.

در اکتبر 2021، یک هیئت منصفه فدرال در نشویل، کلسی و اسمیت را که مالک باشگاه استاندارد هستند، هرکدام به چندین اتهام متهم کرد. در کیفرخواست ادعا شد که کلسی، اسمیت و دیگران با پنهان کردن غیرقانونی انتقال 91000 دلار – 66000 دلار از کمیته مبارزات انتخاباتی سنای ایالت کلسی و 25000 دلار از یک سازمان غیرانتفاعی که از مسائل مربوط به عدالت حقوقی حمایت می کرد – به یک سازمان سیاسی ملی برای حمایت مالی از تبلیغات حمایت می کردند، قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را نقض کردند. از مبارزات انتخاباتی ناموفق کلسی در سال 2016 برای کنگره.

در ماه مارس، کلسی در توییتر اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود.

دادگاه مجوز قانونی سناتور جمهوری خواه سابق برایان کلسی را روز پنجشنبه به درخواست هیئت مسئولیت حرفه ای تعلیق کرد تا در انتظار دستورات بعدی دادگاه باشد. دادگاه عالی ایالت به قوانین خود استناد کرد که به دلیل اعتراف مجرمیت کلسی، تعلیق را الزامی می کند.

هیئت مدیره که نظارت بر اجرای قانون در تنسی را بر عهده دارد، گفت که رسیدگی رسمی را برای تعیین انضباط نهایی علیه کلسی برگزار خواهد کرد.

کلسی در طول جلسه تغییر دادخواست خود به سوالات خبرنگاران در مسیر ورود و خروج از دادگاه نادیده گرفت و هنوز به طور علنی به تغییر دادخواست خود نپرداخته است.

دادستان ها ادعا می کنند که کلسی و دیگران باعث شده اند که سازمان سیاسی ملی با هماهنگی با این سازمان در تبلیغات، کمک های غیرقانونی و بیش از حد در مبارزات انتخاباتی به کلسی انجام دهد و آنها باعث شدند که سازمان گزارش های نادرست را به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کند.

نشویل، تن (AP) – دادگاه عالی تنسی مجوز قانونی یک سناتور سابق ایالت تنسی را که ماه گذشته به دلیل نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی فدرال اعتراف کرد، معلق کرد.

کلسی قبلاً در مورد اتهامات مالی کمپین انتخاباتی در پرونده مربوط به مبارزات انتخاباتی ناموفق خود در کنگره در سال 2016 بی گناه بود و آنها را “شکار جادوگران سیاسی” خواند و ادعا کرد که “کاملا بی گناه است”. او سپس در اواخر ماه گذشته درخواست خود را در مقابل یک قاضی فدرال تغییر داد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که جاشوا اسمیت، مالک باشگاه اجتماعی نشویل، یکی از متهمان او در ماه اکتبر به یکی از اتهامات وارده بر اساس قراردادی که او را ملزم به “همکاری کامل و صادقانه” با مقامات فدرال می‌کرد، اعتراف کرد.

پس از کیفرخواست خود، کلسی به نمایندگی از والدین و مدارس به عنوان مداخله در پرونده ای که در آن می خواستند برنامه کوپن مدارس دو شهرستان ایالت اجرایی شود، ادامه داد. این برنامه که توسط بیل لی فرماندار تنسی حمایت می شد مدت ها در دادگاه مسدود شده بود تا اینکه دادگاه عالی ایالت در ماه مه به نفع آن رای داد.



منبع

کلسی، یک وکیل 44 ساله اهل جرمن تاون، برای اولین بار در سال 2004 به عنوان نماینده ایالتی به عضویت مجمع عمومی انتخاب شد. او بعداً در سال 2009 به عضویت سنای ایالت انتخاب شد.