تماشای محکومیت سوگنددار استوارت رودز به خاطر توطئه فتنه انگیز چگونه بود؟

هفته گذشته: چند روز پس از تیراندازی مرگبار در باشگاه LGBTQ، توییتر گروهی را که از رویدادهای LGBTQ محافظت می کند ممنوع می کند

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: تماشای سوگند نگهبان استوارت رودز در حال محاکمه به دلیل توطئه فتنه انگیز



منبع

ویل: آیا متوجه شدید که این مورد پرچمدار 6 ژانویه برای دولت بود؟

الا: من هم اینچنین فکر میکنم. حتی در پایان محاکمه، زمانی که محکومیت ها صادر شد، او بسیار سنگی بود و یادداشت برداری می کرد. وکیل او به این واقعیت اشاره کرد که آنچه رودز می نویسد گام های بعدی برای تجدید نظر آنها بود. من فکر نمی کنم او [Rhodes] فکر می کند کار اشتباهی انجام داده است.

امروز، من با همکارم الا لی صحبت می کنم که در چند هفته گذشته در دادگاه تاریخی پنج عضو گروه افراط گرایان سوگند در دادگاه حضور داشت.

همچنین در این هفته: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، با دو تن از معروف ترین یهودی ستیزان جهان شام خورد. این در مورد چیست؟

فوئنتس، مجری 24 ساله یک برنامه ویدئویی پخش آنلاین، یک منکر هولوکاست است که به طور مرتب از ایده های ناسیونالیستی سفیدپوست در برنامه های خود و در بیانیه های دیگر حمایت می کند. او در تظاهرات مرگبار «حق را متحد کن» در شارلوتزویل، ویرجینیا شرکت کرد. او همچنین دریافت کننده صدها هزار دلار پشتیبانی از طریق ارز دیجیتال بوده است.

  • شما می توانید تمام داستان های الا در مورد محاکمه و موارد دیگر را اینجا بخوانید.

    خواننده رپ Ye، همچنین به عنوان Kanye West، در یک عکس فایل.  شام او با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، واکنش های زیادی را برانگیخت.

    خواننده رپ Ye، همچنین به عنوان Kanye West، در یک عکس فایل. شام او با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، واکنش های زیادی را برانگیخت.

    انفجار شام توسط نیک فوئنتس، کانیه وست و دونالد ترامپ

    هفته گذشته، دو روز قبل از روز شکرگزاری، رئیس جمهور سابق ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، شامی را در باشگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا میزبانی کرد که در آن نه یک، بلکه دو تن از برجسته ترین ضد یهودیان کشور حضور داشتند: رپر کانیه وست، که اکنون با نام Ye، و نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست. رئیس جمهور از آن زمان مدعی شده است که نمی داند فوئنتس کیست، اما USA TODAY و ده ها سازمان خبری دیگر به طور گسترده در مورد اظهارات نژادپرستانه او نوشته اند.

    • ویل: به نظر می رسد رودز در طول محاکمه کاملاً سرکشی کرده و سرکشی می کند. آیا شما آن را اینگونه می بینید؟

      یک محاکمه تاریخی: محاکمه Oath Keepers: دفاعی با الهام از دهه 1800 با مهمترین محاکمه در 6 ژانویه روبرو شد

      در بیانیه خاخام ماروین هیر، بنیانگذار و مدیر عامل مرکز سیمون ویزنتال، یک مدنی یهودی، آمده است: «دیدار پرزیدنت ترامپ با نیک فوئنتس و کانیه وست شبیه دیدار رئیس جمهور ایالات متحده با رهبران KKK است. سازمان حقوق هیر در مراسم تحلیف پرزیدنت ترامپ در سال 2017 این درخواست را مطرح کرد.

    با نگاه به آینده: از آن زمان، وست در مصاحبه‌ای با الکس جونز از Infowars (که دادگاه‌ها قبلاً او را مسئول تبلیغ نفرت و اطلاعات نادرست می‌دانستند) فراتر رفت. بعداً با یه، فوئنتس و ترامپ چه اتفاقی می‌افتد؟ هفته آینده را در افراط گرایی تماشا کنید.

    طرح درگیری مسلحانه: محاکمه Oath Keepers: پیام‌های پس از انتخابات 2020 برنامه‌هایی برای رویارویی مسلحانه در دی سی را نشان می‌دهد

    استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers و چهار نفر از همدستانش به توطئه فتنه انگیز و سایر جنایات برای شورش کنگره در 6 ژانویه 2021 متهم شدند، که پرونده آنها را به پرمخاطب ترین پیگرد قانونی در شورش تاکنون تبدیل کرده است.

    این هفته کمی چیزها را با هم قاطی می کنیم.

    رودز سعی کرد به ترامپ پیام دهد: شاهد می‌گوید که استوارت رودز، رهبر سازمان سوگند، تلاش کرد پس از 6 ژانویه به ترامپ پیام بدهد

    استوارت رودز، رهبر سازمان سوگند، در حالی که در برابر قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا به اتهام توطئه فتنه انگیز در واشنگتن، 7 نوامبر 2022 شهادت می دهد. رودز این هفته محکوم شد.

    داخل محاکمه نگهبانان سوگند

    الا: من قطعا اینطور فکر می کنم. من فکر می کنم که این واقعاً به خوبی از طریق سخنان پایانی آنها نشان داده شد. آنها دامنه وسیعی را در نظر گرفتند و در مورد اینکه این موضوع چگونه ریشه می‌گیرد: واقعاً قانون اساسی ما به چه معناست؟ آنها در مورد اینکه چگونه این محاکمه واقعاً گواهی بر خود دموکراسی است صحبت می کردند.

    الا: هیئت منصفه این موضوع را بسیار جدی گرفت. آنها سه روز با هم مشورت کردند، و تا آخر، به نظر می‌رسید که واقعاً سؤالات را جدی می‌گرفتند… که فکر می‌کنم نشان می‌دهد که آنها فقط کادرها را علامت نمی‌زدند – آنها کاملاً واضح به این فکر می‌کردند که کجا متهمان در ترکیب قرار می گیرند.

    الا: فکر می‌کنم نزدیک‌ترین چیزی که دولت به یک تفنگ سیگاری داشت، جیسون آلپرز، کهنه سرباز ارتش بود. او گفت که دسترسی غیرمستقیم به حلقه ترامپ داشته و رودز عمداً با او ملاقاتی ترتیب داده و پیامی نوشته است که قرار بود به ترامپ منتقل شود … اما به ترامپ نرسید. چیزهای زیادی در سوابق تلفن وجود دارد که رودز می‌گوید، “بیایید این را آفلاین کنیم، بیایید این کار را در یک تماس انجام دهیم. پس البته همیشه این احتمال وجود دارد که آنها آن ارتباط را پیدا نکرده باشند. اما با توجه به این که آنها چقدر شواهد ارائه کردند و چقدر دسترسی داشتند، سخت است تصور کنیم که حداقل چیزی که نشان دهنده ارتباط او با ترامپ باشد، پیدا نکرده باشند.

    این شام توسط دموکرات ها و جمهوری خواهان از جمله چاک شومر، رهبر اکثریت، که آن را “منزجر کننده” خواند و رهبر اقلیت میچ مک کانل، که گفت “در حزب جمهوری خواه جایی برای یهودستیزی یا برتری سفیدپوستان وجود ندارد” به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

  • الا نکات برجسته محاکمه را به اشتراک می گذارد و بینش هایی را در مورد رفتار متهمان، قدرت و وسعت پرونده دادستانی و چرایی تقسیم حکم بین متهمان ارائه می دهد.

    وست در چند ماه گذشته طوفانی به راه انداخته و با طغیان‌های یهودی‌ستیزانه‌ای که گفته می‌شود صدها میلیون دلار برای او هزینه کرده است، در معاملات اسپانسر و تجاری‌سازی هزینه کرده است. این خواننده رپ سابقه طولانی با رئیس جمهور سابق آمریکا دارد و از طرفداران ترامپ بوده است.

  • استدلال آغازین در دادگاه: محاکمه سوگند داران: دادستان ها استدلال می کنند که اعضای شبه نظامیان در 6 ژانویه “رهبران” بودند

    الا لی، گزارشگر یو اس ای تودی، تقریباً در هر روز از محاکمه نگهبانان سوگند در دادگاه آمیت مهتا، قاضی دادگاه ناحیه واشنگتن، دی سی، حضور داشت. او بیش از دوازده داستان را در دادگاه ثبت کرد و این هفته برای صدور حکم در آنجا حضور داشت. ما روز پنجشنبه برای یک پرسش و پاسخ سریع با آنها آشنا شدیم:

    ویل: هیئت منصفه یک رأی تقسیمی صادر کرد. رودز و یکی دیگر از کلی مگز، به اتهام جدی‌ترین اتهام توطئه فتنه‌انگیز مجرم شناخته شدند. سه نفر دیگر نبودند. از آن چه کنیم؟

    آنچه در مورد سوگند داران می دانیم: محاکمه Oath Keepers: آنچه ما در مورد اعضای شبه نظامی که استوارت رودز نیستند می دانیم

    ویل: گمانه زنی های زیادی مبنی بر وجود ارتباط بین سوگند و ترامپ وجود داشت. اما آیا ما آن را در دادگاه دیدیم؟

    این هفته در افراط گرایی است.

    استوارت رودز، رهبر سازمان سوگند، در حالی که در برابر قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا به اتهام توطئه فتنه انگیز در واشنگتن، 7 نوامبر 2022 شهادت می دهد. رودز این هفته محکوم شد.