تماشای «الگوی زندگی» رهبر القاعده کلید مرگ او

این مقام گفت که الظواهری یک مدل سازمانی ساخته است که به او اجازه می دهد حتی از انزوای نسبی شبکه جهانی را رهبری کند. این شامل فیلمبرداری از این خانه بود و ایالات متحده معتقد است برخی از آنها ممکن است پس از مرگ او منتشر شوند.

این مقام گفت، هر یک از مقامات شرکت کننده قویاً تأیید عملیات را توصیه کردند و بایدن به محض اینکه فرصتی فراهم شد، امضای اعتصاب را صادر کرد.

در 25 ژوئیه، زمانی که بایدن به دلیل ابتلا به کووید-19 در اقامتگاه کاخ سفید منزوی شده بود، آخرین توضیحات را از تیم خود دریافت کرد.

36 ساعت تجزیه و تحلیل اطلاعاتی دیگر پیش از آن که مقامات آمریکایی شروع به به اشتراک گذاشتن کشته شدن الظواهری کنند، در حالی که شبکه حقانی طالبان را مشاهده می کردند که دسترسی به خانه امن را محدود کرده و خانواده رهبر کشته شده القاعده را به مکان دیگری منتقل می کند، دنبال می شود. مقامات آمریکایی این موضوع را به عنوان تلاش طالبان برای پنهان کردن این حقیقت که الظواهری را پناه داده بودند، تفسیر کردند.

اما راهنمایی در مورد محل اختفای او تنها اولین قدم بود. تأیید هویت الظواهری، طراحی حمله در شهری شلوغ که بی‌احتیاطی غیرنظامیان را به خطر نیندازد، و اطمینان از اینکه این عملیات دیگر اولویت‌های ایالات متحده را به عقب نمی‌اندازد، ماه‌ها طول کشید تا عملی شود.

دو مقام ارشد امنیت ملی برای اولین بار در اوایل آوریل در جریان اطلاعات قرار گرفتند و اندکی پس از آن جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، رئیس جمهور را در جریان قرار داد. در ماه مه و ژوئن، حلقه کوچکی از مقامات در سراسر دولت برای بررسی اطلاعات و ابداع گزینه‌هایی برای بایدن کار کردند.

این مقام آمریکایی گفت که هیچ یک از پرسنل آمریکایی در کابل برای حمایت از این حمله در زمین حضور نداشتند و طالبان هیچ هشدار قبلی در مورد حمله دریافت نکردند.

خانواده او که توسط شبکه حقانی طالبان حمایت می شود، پس از اینکه طالبان کنترل کشور را در سال گذشته به دست گرفتند، پس از خروج نیروهای آمریکایی پس از نزدیک به 20 سال نبرد که تا حدی برای حفظ آن در نظر گرفته شده بود، در خانه ساکن شده بودند. القاعده از بازپس گیری یک پایگاه عملیاتی در افغانستان.

این فرصت در اوایل روز یکشنبه – اواخر روز شنبه در واشنگتن – چند ساعت پس از اینکه بایدن دوباره خود را در انزوا با یک مورد مجدد از ویروس کرونا دید، به دست آمد. این مقام گفت که او از زمان شروع و پایان عملیات مطلع شد.

بایدن دستور داد که مقامات آن را «حمله هوایی سفارشی» می‌نامند، به گونه‌ای که این دو موشک تنها بالکن خانه امنی را که رهبر تروریست برای ماه‌ها در آن پنهان شده بود، نابود کند و به ساکنان دیگر ساختمان‌ها در امان بماند.

مرگ بن لادن در ماه مه 2011، رو در رو با یک تیم تهاجمی ایالات متحده به رهبری نیروی دریایی دریایی رخ داد. مرگ الظواهری از راه دور، ساعت 6:18 صبح در کابل رخ داد.

این مقام گفت، بایدن همچنین مقامات را تحت فشار قرار داد تا خطراتی را که این حمله برای مارک فریکس آمریکایی که بیش از دو سال است در اسارت طالبان به سر می برد و برای افغان هایی که به تلاش های جنگی ایالات متحده در این کشور کمک کرده اند، در نظر بگیرند. وکلای آمریکایی همچنین قانونی بودن این حمله را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که رهبری مستمر الظواهری از گروه تروریستی و حمایت از حملات القاعده او را به یک هدف قانونی تبدیل کرده است.

این تلاش شامل تیم‌های مستقل تحلیل‌گرانی بود که به نتایج مشابهی در مورد احتمال حضور الظواهری، مدل‌سازی مقیاس و مطالعات مهندسی ساختمان برای ارزیابی خطر برای افراد مجاور، و توصیه متفق القول مشاوران بایدن برای ادامه دادن به این ساختمان رسیدند. ضربه.

بایدن گفت که سال‌ها تلاش ماموران اطلاعاتی ایالات متحده تحت چهار رئیس‌جمهور برای ردیابی الظواهری و همکارانش در اوایل سال جاری، زمانی که آنها شماره 2 قدیمی اسامه بن لادن را پیدا کردند – یکی از برنامه‌ریزان 11 سپتامبر 2001. حملات تروریستی به ایالات متحده – و جانشین نهایی در خانه در کابل.

در اول جولای در اتاق وضعیت کاخ سفید، پس از بازگشت از یک سفر پنج روزه به اروپا، بایدن در جریان اعتصاب پیشنهادی دستیاران امنیت ملی خود قرار گرفت. به گفته این مقام، در آن جلسه بود که بایدن مدل خانه امن را مشاهده کرد و مشاورانی از جمله ویلیام برنز رئیس سیا، آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی و کریستی ابی زید رئیس مرکز ملی ضدتروریسم را با سؤالاتی در مورد نتیجه گیری آنها که ال. -ظواهری در آنجا پنهان شده بود.

بر اساس خاطرات اوباما، یک دهه پیش از آن، زمانی که بایدن، به عنوان معاون رئیس جمهور، به باراک اوباما توصیه هایی را به رئیس جمهور آمریکا داد که او از آن پیروی نکرد، این اتفاق آرا وجود نداشت.

به گفته یکی از مقامات، آنها با زحمت “الگوی زندگی” را ساخته بودند. مقامات گفتند که آنها مطمئن بودند که او در هنگام پرواز موشک ها در بالکن بوده است.

روز یکشنبه، موشک ها به افق آمدند.



منبع

پس از خروج نیروها در سال گذشته، ایالات متحده با پایگاه های کمتری در منطقه برای جمع آوری اطلاعات و انجام حملات به اهداف تروریستی باقی ماند. مشخص نیست پهپاد حامل این موشک ها از کجا پرتاب شده است یا کشورهایی که بر فراز آن پرواز کرده از حضور آن مطلع بوده اند یا خیر.

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده که نخواست نامش فاش شود، گفت که الظواهری در «مقامات متعدد و برای مدت زمان طولانی» در بالکن محل مرگش شناسایی شد.

بایدن شواهد را «روشن و قانع کننده» خواند. من اجازه حمله دقیق را دادم که او را یک بار برای همیشه از میدان نبرد خارج کند. این اقدام با دقت و با دقت برنامه ریزی شده بود تا خطر آسیب به سایر غیرنظامیان را به حداقل برساند.»

مقامات آمریکایی مدلی از خانه امنی که الظواهری در آن قرار داشت ساخته بودند و آن را برای نشان دادن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اتاق موقعیت کاخ سفید آوردند. آنها می دانستند که الظواهری از نشستن در بالکن خانه بی اعتنا بود.

بایدن در اظهارات 11 ماه پیش گفته بود که ایالات متحده علیرغم خروج نیروها، به مبارزه با تروریسم در افغانستان و سایر کشورها ادامه خواهد داد. ما فقط برای انجام آن نیازی به جنگ زمینی نداریم.»

این مقام گفت که “جریان های متعدد اطلاعاتی” تحلیلگران آمریکایی را به حضور او متقاعد کرد و “همه گزینه های معقول” غیر از حضور او در آنجا را حذف کرد.

واشنگتن (AP) – همزمان با طلوع خورشید در کابل روز یکشنبه، دو موشک هلفایر که توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی شلیک شد، به سلطنت یک دهه ایمن الظواهری به عنوان رهبر القاعده پایان داد. نطفه عملیات متهورانه ضد تروریسم در طی ماه ها کاشته شده بود.

عواقب اشتباه در این نوع قضاوت یک سال پیش در این ماه ویرانگر بود، زمانی که حمله هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده در جریان عقب نشینی هرج و مرج نیروهای آمریکایی، 10 عضو بی گناه خانواده را که هفت نفر از آنها کودک بودند، کشت.

او گفت: «ما چیزی داریم که به آن قابلیت‌های فرا افق گفته می‌شود.