تلاش کاخ سفید این است که کووید بایدن را به “لحظه ای قابل آموزش” تبدیل کند

یکی از مقامات کاخ سفید تایید کرد که کامالا هریس معاون رئیس جمهور نیز در تماس نزدیک با بایدن بوده است و کلاین نیز گفت که او نیز در تماس است.

مایکل اوسترهولم، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست گذاری بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا، گفت که برای آمریکایی ها مهم است که بدانند باید مراقب این ویروس باشند، ویروسی که روزانه صدها نفر را می کشد.

جاها گفت که پرونده بایدن در اولویت قرار دارد، به این معنی که احتمالاً کمتر از یک هفته طول می کشد تا توالی یابی شود تا مشخص شود که بایدن به کدام نوع ویروس مبتلا شده است. زیر سویه بسیار مسری BA.5 Omicron اکنون بیش از 65 درصد موارد در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

بر اساس بیانیه‌ای که پزشک او، دکتر کوین اوکانر منتشر کرد، علائم روز اول بایدن تا حد زیادی خفیف بود، زیرا او کاملاً واکسینه شده و تقویت شده است. رئیس جمهور همچنین در حال مصرف داروی ضد ویروسی Paxlovid است که برای کاهش شدت بیماری طراحی شده است.

پساکی که پست خود را به عنوان دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ترک کرد، گفت: “آنچه باید طی دو روز آینده انجام دهند این است که به او نشان دهند کار می کند و نشان دهند که هنوز فعال است و به عنوان رئیس جمهور خدمت می کند و من مطمئن هستم که آنها احتمالاً این کار را انجام خواهند داد.” می، در MSNBC گفت، جایی که او در حال تبدیل شدن به یک مفسر است.

دکتر اریک توپول، رئیس مؤسسه ترجمه تحقیقاتی اسکریپس، می‌گوید که این می‌تواند به این معنا باشد که او «حداقل هشت تا 10 روز از تعامل با مردم خارج است».

واشنگتن (AP) – برای بیش از یک سال، به نظر می رسید توانایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، شانس را به چالش می کشد. وقتی بالاخره آزمایشش مثبت شد، کاخ سفید آماده بود. هدف آن این بود که تشخیص را به “لحظه ای قابل آموزش” تبدیل کند و هر تصوری از بحران را از بین ببرد.

اوسترهولم گفت: «این تعادلی است که ما باید ایجاد کنیم. رئیس جمهور ایالات متحده خیلی خوب عمل خواهد کرد. اما این ممکن است برای همه صادق نباشد.»

ژان پیر و هماهنگ‌کننده پاسخ کووید-19 کاخ سفید، دکتر آشیش جاها، به طور کامل به سؤالات درباره اینکه آیا بایدن به محض شروع علائم در چهارشنبه شب شروع به انزوا کرد، همانطور که دستورالعمل‌های فدرال نشان می‌دهد، پاسخ کامل ندادند یا این کار را پس از آزمایش مثبت خود انجام داد. روز بعد. جها از گمانه زنی در مورد برخی از جنبه های پیش بینی رئیس جمهور خودداری کرد و سؤالات را فرضی توصیف کرد.

رن گفت: “این نشان می دهد که کار طبق معمول است.”

ژان پیر گفت، بانوی اول، جیل بایدن در تماس نزدیک با رئیس جمهور بود، اما او به دلایل حفظ حریم خصوصی از صحبت با دیگران که ممکن است افشا شده باشند، خودداری کرد. بایدن یک روز قبل به ماساچوست سفر کرده بود تا تلاش‌ها برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را ترویج کند و با چندین رهبر دموکرات، از جمله سناتور الیزابت وارن، با ایر فورس وان پرواز کرد.

با این حال، انتقال آن احساس در روز اول ویروس کرونا بایدن همیشه آسان نبود.

همه اینها بخشی از تلاش دولت برای تغییر روایت از ترس از سلامتی به نمایش بایدن به عنوان تجسم این ایده بود که اکثر آمریکایی‌ها می‌توانند به کووید مبتلا شوند و بدون درد و رنج و اختلال بیش از حد بهبود یابند. سایر اقدامات مهم برای محافظت از خود

کاخ سفید اعلام کرد، بایدن قصد دارد تا زمانی که آزمایشش منفی شود، به انزوا ادامه دهد.

کلاین که آزمایش مثبت رئیس جمهور را “لحظه ای قابل آموزش” برای کشور خواند، گفت که کاخ سفید از نتایج مثبت کووید که با پرونده رئیس جمهور مرتبط باشد آگاه نبود.

ژان پیر درباره مقایسه گفت: «من کاملاً مخالفم. ما این کار را بسیار متفاوت – بسیار متفاوت – نسبت به دولت گذشته انجام می دهیم.

ژان پیر در طول جلسه توجیهی خود از این موضوع انتقاد کرد که دولت بایدن اطلاعاتی در مورد بیماری رئیس جمهور نسبت به سلف وی، دونالد ترامپ، ارائه نمی دهد. رئیس‌جمهور سابق در پاییز 2020، قبل از اینکه واکسن‌ها در دسترس باشد، به COVID-19 مبتلا شد و به مدت سه شب در مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید بستری شد.

جن ساکی، سلف ژان پیر، خاطرنشان کرد که مقامات کاخ سفید “احتمالاً چند ماه است که با توجه به درصد افرادی که در کشور آزمایششان مثبت شده است، برای این کار آماده شده اند.”

لیانا ون، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن، گفت که برای کاخ سفید خوب است که این پیام را بفرستد که بایدن حتی پس از مثبت شدن آزمایش به کار خود ادامه دهد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست طولانی با خبرنگاران، بارها گفت که کاخ سفید تا حد امکان در مورد سلامت رئیس جمهور شفاف بوده است. اما او در مورد جزئیات با خبرنگاران مخالفت کرد. و وقتی تحت فشار قرار گرفت که بایدن کجا ممکن است به ویروس مبتلا شده باشد، او پاسخ داد: «فکر نمی‌کنم این مهم باشد، درست است؟ من فکر می کنم آنچه مهم است این است که ما برای این لحظه آماده باشیم.»

ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید در اواخر بعد از ظهر روز پنجشنبه به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «رئیس‌جمهور همان کاری را انجام می‌دهد که هر فرد دیگری در آمریکا هر روز انجام می‌دهد، یعنی اقدامات احتیاطی منطقی در برابر کووید اما کار خود را انجام می‌دهد.»

روز جمعه قرار بود بایدن به صورت مجازی با تیم اقتصادی و مشاوران ارشد خود برای بحث در مورد اولویت های کنگره دیدار کند.

“مشغول بودن!” او همچنین توییت کرد.

توپول گفت: “این می تواند به راحتی برای چند هفته ادامه یابد، اما نکته خوب این است که آنها او را با دقت بسیار زیر نظر خواهند داشت.” “این کاری است که ما باید برای همه انجام دهیم تا به بازی در دستان ویروس ادامه ندهیم و باعث گسترش بیشتر در زمانی که از قبل بسیار قابل انتشار است.”



منبع

جاها در پاسخ به سوالی درباره احتمال نیاز به بستری شدن بایدن در بیمارستان، تاکید کرد که رئیس جمهور “حالش خوب است” و افزود که “بدیهی است که منابع زیادی در اینجا در کاخ سفید برای مراقبت از او وجود دارد.”

این روزی بود که با نتایج کووید-19 بایدن آغاز شد و شامل تضمین‌های مکرر در ساعات آینده بود که رئیس‌جمهور در حین انزوا در مناطق مسکونی کاخ سفید با “علائم بسیار خفیف” از جمله آبریزش بینی، سرفه‌های خشک سخت مشغول کار است. و خستگی

بایدن با یک کت و شلوار و پیراهن آکسفورد، ویدئویی را از بالکن کاخ سفید ضبط کرد و به مردم گفت: «حالم خوب است، کارهای زیادی انجام می‌دهم. و در عین حال از نگرانی شما سپاسگزارم. و ایمان را حفظ کنید. درست می شود.»

والتر رید همیشه در آماده باش برای روسای جمهور است. این همیشه یک گزینه است.» این درست است چه رئیس جمهور کووید داشته باشد یا نه.

این پیام برای کاهش نگرانی های رای دهندگان در مورد سلامتی بایدن ساخته شد – او با 79 سالگی، مسن ترین فردی است که تا به حال رئیس جمهور شده است. و هدف آن نشان دادن به کشور بود که به لطف واکسن های گسترده و داروهای جدید درمانی، این بیماری همه گیر بسیار کمتر از قبل از روی کار آمدن بایدن بود.