تظاهرات خشونت آمیز در مرکز شهر آتلانتا به دلیل قتل یک فعال

رئیس پلیس آتلانتا، دارین شیربام، طی یک کنفرانس خبری گفت که مقامات روز شنبه شش نفر را دستگیر کردند و مواد منفجره را پس از آسیب رساندن معترضان به اموال در امتداد خیابان پیچتری، راهروی هتل ها و رستوران ها، کشف کردند. او گفت که مقامات خشونت را در دو بلوک متوقف کردند و هیچ یک از شهروندان یا مأموران اجرای قانون آسیب ندیدند.

فعالان نقابدار که لباس سیاه پوشیده بودند، در مقابل آسمان خراشی که بنیاد پلیس آتلانتا در آن قرار دارد، سنگ پرتاب کردند و آتش بازی روشن کردند و شیشه های بزرگ را شکستند. آنها سپس یک رزمناو پلیس را آتش زدند، در حالی که گردشگران حیرت زده پراکنده شدند، پنجره های بیشتری را شکستند و دیوارها را با گرافیتی های ضد پلیس خراب کردند.

GBI گفت که حدود 25 اردوگاه در حمله روز چهارشنبه پیدا و حذف شدند و آتش بازی های خمپاره ای، سلاح های لبه دار، تفنگ های گلوله ای، ماسک های گاز و یک مشعل دمنده کشف شد.

اداره تحقیقات جورجیا گفته است که تورتوگیتا پس از تیراندازی و زخمی کردن یک سرباز دولتی توسط افسران کشته شده است، اما فعالان روایت مقامات از رویدادها را زیر سوال برده و آن را “قتل” خواندند و خواستار تحقیقات مستقل شدند.

به گفته GBI، این حادثه در دوربین های بدن ثبت نشده است. این اداره روز جمعه اعلام کرد که مشخص کرده است که سرباز توسط گلوله ای که در اختیار تورتوگیتا بود از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

خبر تظاهرات روز شنبه پیش از موعد در رسانه های اجتماعی و در میان فعالان چپ به طور گسترده پخش شده بود، با برخی از آگهی هایی که روی آن نوشته شده بود: «پلیس یک معترض را کشت. بایستید مبارزه کن.”

GBI گفت همچنین هفت نفر دستگیر و به تروریسم داخلی و تجاوز جنایی متهم شدند و سایر اتهامات در دست بررسی است. سن آنها بین 20 تا 34 سال است و هیچ کدام ساکن گرجستان نیستند.





منبع

آنها می گویند این پروژه 90 میلیون دلاری که توسط بنیاد پلیس آتلانتا ساخته خواهد شد، شامل قطع درختان زیادی است که به محیط زیست آسیب می رساند. آنها همچنین با صرف این همه پول برای تأسیساتی که می‌گویند برای تمرین «جنگ شهری» استفاده می‌شود، مخالفند.

برایان کمپ، فرماندار جورجیا خشونت را محکوم کرد و از افسران پاسخگو تشکر کرد.

معترضان خشن زیربخشی از صدها تظاهرکننده بودند که جمع شده بودند و به خیابان معروف Peachtree در آتلانتا راهپیمایی کرده بودند تا برای مرگ معترض سوگواری کنند، یک فرد غیر دودویی که به نام Tortuguita بود و از ضمایر آنها/آن استفاده می کرد.

مخالفان مرکز آموزشی بیش از یک سال است که با ساختن سکو در درختان اطراف و کمپ زدن در محل اعتراض کرده اند.

Schierbaum گفت: “ما اکنون می توانیم بگوییم که در اوایل این تحقیقات، تمرکز امشب فقط برای آسیب زدن به شیشه های سه ساختمان و آتش زدن یک ماشین پلیس نبود.” اتفاق نمی افتد.”

تورتوگیتا روز چهارشنبه در حالی کشته شد که مقامات گروه کوچکی از معترضان را از محل یک مرکز آموزشی ایمنی عمومی برنامه ریزی شده در منطقه آتلانتا که فعالان آن را “شهر پلیس” نامیده اند، پاکسازی کردند.

آتلانتا (AP) – اعتراضات شنبه شب در مرکز شهر آتلانتا در پی مرگ یک فعال محیط زیست که این هفته توسط مقامات کشته شد، پس از اینکه مقامات گفتند این جوان 26 ساله به یک سرباز ایالتی شلیک کرد، به خشونت تبدیل شد.

فرماندار جمهوری خواه گفت: «خشونت و تخریب غیرقانونی اموال، اقدام اعتراضی نیست توییت کرد. «آنها جنایاتی هستند که در گرجستان قابل تحمل نیستند و به طور کامل تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.