تصمیم هول فودز برای بیرون کشیدن خرچنگ، اطراف، قطب ها را تقسیم می کند

Whole Foods اخیراً اعلام کرده است که فروش خرچنگ دریایی خلیج مین را در صدها فروشگاه خود در سراسر کشور متوقف خواهد کرد. این شرکت به تصمیمات یک جفت سازمان پایداری برای حذف تاییدات آنها از صنعت ماهیگیری خرچنگ آمریکایی اشاره کرد.

ویرجینیا کارتر، یکی از همکاران کمپین حیات وحش Save America در مرکز تحقیقات و سیاست محیط زیست آمریکا، گفت که تصمیم Whole Foods “اقدامی مهم برای محافظت از نهنگ بسیار در معرض خطر” بود.

سازمان‌ها، شورای نظارت دریایی و دیده‌بان غذای دریایی، هر دو به نگرانی‌هایی در مورد خطرات نادر نهنگ‌های راست اقیانوس اطلس شمالی ناشی از وسایل ماهیگیری اشاره کردند. درهم تنیدگی در دنده یکی از بزرگترین تهدیدها برای نهنگ ها است.

تصمیم این شرکت برای توقف فروش خرچنگ، انتقادات فوری را در مین، که خانه بزرگترین صنعت ماهیگیری خرچنگ در ایالات متحده است، برانگیخت. جانت میلز، فرماندار دموکرات ایالت، و هیئت چهار نفره کنگره آن در بیانیه ای اعلام کردند که تصمیم شورای نظارت دریایی برای تعلیق گواهینامه خرچنگ خلیج مین علیرغم سال ها سرپرستی و حفاظت از نهنگ ها توسط ماهیگیران مین گرفته شده است.

پورتلند، مین (AP) – پس از تصمیم غول خرده فروشی گران قیمت Whole Foods برای توقف فروش خرچنگ مین، گروه های زیست محیطی بار دیگر با سیاستمداران و ماهیگیران در نیوانگلند درگیر شدند.

Whole Foods اولین خرده‌فروشی نبود که خرچنگ را به دلیل نگرانی‌های مربوط به پایداری از فهرست غذا حذف کرد. HelloFresh، شرکت کیت غذا، در میان خرده فروشان متعددی بود که متعهد شد فروش خرچنگ را در ماه سپتامبر متوقف کند، پس از آن که Seafood Watch مستقر در کالیفرنیا ماهیگیری خرچنگ آمریکایی و کانادایی را در فهرست قرمز غذاهای دریایی خود قرار داد.



منبعمیلز و هیئت می‌گویند: «با وجود این، شورای نظارت دریایی با پیروی از خرده‌فروشان، به اشتباه و کورکورانه تصمیم گرفت که توصیه‌های گروه‌های زیست‌محیطی نادرست را دنبال کند تا علم.»

Whole Foods هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت را زیر نظر دارد و “متعهد به همکاری با تامین کنندگان، شیلات و گروه های حامی محیط زیست در حین توسعه است.”

کارتر گفت: «با وجود کمتر از 340 نهنگ راست اقیانوس اطلس شمالی، این گونه به سمت انقراض شنا می‌کند مگر اینکه همه چیز بچرخد».