تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که یک ناو جدید چینی به راه اندازی نزدیک است

وزارت دفاع ملی چین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

توسعه آن بخشی از مدرنیزاسیون گسترده تر ارتش چین است زیرا به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه است. چین در حال حاضر بزرگترین نیروی دریایی جهان را از نظر تعداد کشتی دارد، اما به هیچ وجه به توانایی های نیروی دریایی ایالات متحده نزدیک نیست.

CSIS گفت: «پله‌هایی که کارگران برای دسترسی به کریر استفاده می‌کنند – و همچنین ساختارهای پشتیبانی و سایر تجهیزاتی که در کنار کشتی قرار دارند – باید برداشته شوند. کیسون که حوض خشک را تقسیم می کند و امکان کار همزمان روی چندین کشتی را فراهم می کند، همچنین باز خواهد بود تا آب کل داک را پر کند.

اگرچه هیچ پرتابی اعلام نشده است، روزنامه دولتی گلوبال تایمز روز سه شنبه مقاله ای را با استناد به گزارش هایی مبنی بر «ممکن است به زودی راه اندازی کند» منتشر کرد.

در میان دیگر نقاط قوت، نیروی دریایی ایالات متحده همچنان رهبر جهان در ناوهای هواپیمابر است و نیروهایش قادر به جمع آوری 11 کشتی با موتور هسته ای هستند. نیروی دریایی همچنین دارای 9 کشتی تهاجمی آبی خاکی است که می توانند هلیکوپتر و جت های جنگنده برخاست عمودی را نیز حمل کنند.

“به ویژه، ناوهای هواپیمابر PRC (جمهوری خلق چین) و ناوهای هواپیمابر برنامه ریزی شده بعدی، پس از عملیاتی شدن، پوشش دفاع هوایی را فراتر از برد سامانه های موشکی مستقر در ساحل و کشتی منتقل خواهند کرد. بردهای طولانی تر.” وزارت دفاع گفت: «نیازهای در حال ظهور نیروی دریایی چین به سیستم‌های حمله زمینی مبتنی بر دریا همچنین توانایی چین در تولید قدرت را بهبود می‌بخشد».

نیروی دریایی چین که زمانی عمدتاً یک نیروی ساحلی بود، در سال‌های اخیر حضور خود را در اقیانوس هند، غرب اقیانوس آرام و فراتر از آن گسترش داده است و اولین پایگاه خارجی خود را در دهه گذشته در کشور آفریقایی شاخ جیبوتی، جایی که ایالات متحده و ژاپن در آن قرار دارند، ایجاد کرده است. و دیگران نیز حضور نظامی خود را حفظ می کنند.

این پرتاب بسیار دیر شده است و آن چیزی است که مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آن را «لحظه‌ای نقطه عطفی در تلاش‌های مدرن‌سازی مداوم چین و نمادی از قدرت نظامی رو به رشد این کشور» نامید.

وال استریت ژورنال برای اولین بار تصاویر ماکسار از کشتی را از تجزیه و تحلیل CSIS منتشر کرد.

ناو جدید Type 003 از سال 2018 در کارخانه کشتی سازی جیانگ نان در شمال شرقی شانگهای در دست ساخت بوده است. تصاویر ماهواره ای گرفته شده توسط Planet Labs PBC در 31 مه نشان می دهد که کار روی کشتی رو به اتمام است.

وی افزود: در ماه آوریل، نیروی دریایی چین ویدئویی تبلیغاتی برای برنامه ناو هواپیمابر این کشور منتشر کرد که در آن به طور ضمنی اشاره شد که سومین ناو هواپیمابر این کشور به زودی رسماً رونمایی خواهد شد.

بانکوک (AP) – به نظر می رسد پیشرفته ترین ناو هواپیمابر چین تا به امروز در حال تکمیل شدن است، عکس های ماهواره ای تجزیه و تحلیل شده توسط آسوشیتدپرس روز جمعه نشان داد، زیرا کارشناسان پیشنهاد کردند که این ناو به زودی به فضا پرتاب می شود.

وزن ناوهای حامل فعلی چین تقریباً نصف وزن تخت های کلاس نیمیتز آمریکایی است و در صورت بارگیری کامل حدود 100000 تن جابجا می شود.

اگرچه وزارت دفاع ایالات متحده تخمین می زند که این ناو هواپیمابر تا سال 2024 به طور کامل عملیاتی نخواهد شد و ابتدا باید آزمایش های دریایی گسترده ای را انجام دهد، این ناو هواپیمابر پیشرفته ترین ناو هواپیمابر چین تا به امروز است. چین همانند برنامه فضایی خود در توسعه ناوهای هواپیمابر با احتیاط بسیار عمل کرده و تنها به دنبال استفاده از فناوری هایی است که آزمایش شده و کامل شده اند.

چین در ادعای ادعای تقریباً کل آبراه، ویژگی‌های جزیره و منابع آن تهاجمی‌ترین کشور بوده است.

پوشش ابری باعث شد ماهواره های Planet Labs نتوانند تصاویری از کارخانه کشتی سازی را از چهارشنبه تا جمعه ثبت کنند.

راه اندازی برنامه ریزی شده ناو حامل جدید چینی در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده بیشتر بر روی منطقه از جمله دریای چین جنوبی تمرکز کرده است. منطقه وسیع دریایی تحت فشار قرار گرفته است زیرا شش دولت مدعی تمام یا بخش‌هایی از آبراه استراتژیک حیاتی هستند که سالانه حدود 5 تریلیون دلار تجارت جهانی از آن عبور می‌کند و دارای ذخایر ماهی غنی اما به سرعت رو به کاهش و ذخایر بزرگ نفت و گاز زیردریایی است.

کارشناسان CSIS مستقر در واشنگتن که سال‌ها ساخت‌وساز را زیر نظر داشتند، روز پنجشنبه در تحلیلی از تصاویر ماهواره‌ای شرکت Maxar Technologies که روز سه‌شنبه نیز گرفته شد، گفتند که یک کشتی کوچکتر از مسیر ناو خارج شده است و اکنون آب بخشی از داک خشک را تا حدی پر می کند.

اما آنها گفتند که هنوز کار وجود دارد تا کشتی بتواند از اسکله خارج شود.

___ گامبرل از دبی، امارات متحده عربی گزارش شد.



Source link

در تصاویر ماهواره ای، عرشه ناو هواپیمابر به وضوح قابل مشاهده است. در تصویری که روز سه‌شنبه از میان ابرهای غم‌انگیز گرفته شده، به نظر می‌رسد تجهیزات پشت ناو هواپیمابر برداشته شده‌اند، که گامی به سوی آبگرفتن کل اسکله خشک و شناور کردن کشتی است. عکس‌های اوایل این ماه نشان می‌دهد که کار در حال انجام است.

کلاس تایپ 003 جدید علاوه بر اینکه بزرگترین ناو از بین سه ناو خود است، مجهز به سیستم پرتاب منجنیق است که به آن امکان می دهد از هواپیماهای جنگی اضافی، هواپیماهای بال ثابت هشدار دهنده اولیه و عملیات پرواز سریعتر پشتیبانی کند و در نتیجه برد را افزایش دهد. وزارت دفاع ایالات متحده در گزارش سالانه خود به کنگره در مورد ارتش چین در نوامبر اعلام کرد.

نیروی دریایی ایالات متحده با کشتی های جنگی از کنار جزایر دست ساز چینی در دریا عبور کرد، جزایری که مجهز به فرودگاه و سایر امکانات نظامی هستند. چین اصرار دارد که قلمروش تا این جزایر گسترش یابد، در حالی که نیروی دریایی می‌گوید که مأموریت‌هایی را در آنجا انجام می‌دهد تا جریان آزاد تجارت بین‌المللی را تضمین کند.

این ناو دومین ناو هواپیمابر توسعه یافته در چین است، پس از یک کشتی نوع 002 که در حال حاضر در حال آزمایشات دریایی است. ناو دیگر آن یک کشتی اصلاح شده اتحاد جماهیر شوروی سابق است که به عنوان هالک از اوکراین خریداری شده و طی چندین سال به عنوان یک سکوی آزمایشی بازسازی شده است که با این وجود ارائه می دهد. توانایی رزمی قابل توجهی با بال جنگنده های ساخت چین که از سوخو-33 روسیه توسعه یافته است.

CSIS در گزارشی اشاره کرد که چین اغلب نقاط عطف نظامی را با تعطیلات و سالگردهای موجود مرتبط می‌داند. او پیشنهاد کرد که این کشتی می تواند در اوایل روز جمعه همزمان با جشنواره ملی قایق اژدها و همچنین 157امین سالگرد تاسیس کارخانه کشتی سازی جیانگ نان به آب انداخته شود.