تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که روسیه در حال انجام یک قمار بزرگ در مورد چگونگی برنامه ریزی برای دفاع از سرزمین های نزدیک کریمه از اوکراین است.

بر اساس ارزیابی این هفته موسسه، مواضع دفاعی روسیه در امتداد خطوط ارتباطی زمینی حیاتی مانند جاده‌ها و بزرگراه‌ها ساخته شده‌اند و نیروهای روسی را در رودخانه دنیپرو با سایر مناطق اشغالی در جنوب شرقی مانند کریمه و مناطق خرسون و زاپوریژیا متصل می‌کند. برای مطالعه جنگ (ISW)، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن.

نمای نزدیک از مواضع دفاعی روسیه در نووترویتسکی، اوکراین، گرفته شده در 15 نوامبر 2022.تصویر ماهواره ای ©2022 Maxar Technologies.

بررسی اجمالی سنگرها، استحکامات و موانع تانک روسیه در استپنه، اوکراین، ضبط شده در 15 نوامبر 2022.تصویر ماهواره ای ©2022 Maxar Technologies.

نمای نزدیک از سنگرها، استحکامات و موانع تانک روسی در Velyka Blahovischenka، اوکراین، ضبط شده در 15 نوامبر 2022.

این یک قمار برای سربازان پوتین است و می تواند آنها را در برابر حملات اوکراین آسیب پذیر کند.

نمای نزدیک از سنگرهای روسی و موانع تانک در نووترویتسکی، اوکراین، تصویربرداری شده در 15 نوامبر 2022.

فراتر از این، باروس گفت که با ایجاد این خطوط دفاعی، نیروهای روسی نیز توانایی خود را برای انجام عملیات تهاجمی در منطقه محدود می کنند.

نمای نزدیک از سنگرهای روسی و موانع تانک در نووترویتسکی، اوکراین، تصویربرداری شده در 15 نوامبر 2022.تصویر ماهواره ای ©2022 Maxar Technologies.

  • باروس گفت، با توجه به “هندسه میدان نبرد” و نحوه تنظیم مواضع، نیروهای روسیه نیز ممکن است در برابر محاصره اوکراین آسیب پذیر باشند، اگر بتوانند از جناح های شرقی و غربی در جنوب خرسون پیشروی کنند. علاوه بر این، اوکراین می تواند از حملات دقیق برای تهدید خطوط ارتباطی روسیه استفاده کند.

    نیروهای روسیه خطوط و مواضع دفاعی را در قلمرو منتهی به کریمه ایجاد کرده اند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

تانک‌ها و خودروهای ردیاب اوکراین می‌توانند مزارع را بریده و آنها را دور بزنند یا از جناح‌های آسیب‌پذیرتر به مواضع روسیه حمله کنند.

تصاویر ماهواره‌ای اخیر که توسط Maxar Technologies گرفته شده و توسط Insider به دست آمده است، موقعیت‌های دفاعی متعدد روسیه را در منطقه خرسون شرقی، بر فراز شبه جزیره کریمه اشغالی نشان می‌دهد، در حالی که مسکو تلاش می‌کند در مقابل موفقیت‌های اوکراین در میدان نبرد مقاومت کند.

در پی شکست تحقیرآمیز اخیر خود در خرسون، یک شهر مهم جنوبی که از روزهای اولیه جنگ تحت اشغال روسیه بود، روسیه اکنون در حال قمار بزرگی است که چگونه قصد دارد در برابر پیشرفت های بیشتر اوکراین دفاع کند.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی قبلا و بارها قول داده بود که نیروهای روسیه را از کل خاک اوکراین از جمله کریمه که روسیه به طور غیرقانونی در سال 2014 ضمیمه کرد، اخراج خواهد کرد. شبه جزیره کریمه، نشان می دهد که با توجه به عدم تمایل روسیه به ترک این ذخایر، یک جنگ سخت در پیش است.

باید دید که اوکراین دقیقاً چگونه موفقیت خود را در بازپس گیری خرسون ایجاد خواهد کرد – ضد حمله ای که ماه ها پیش آغاز شد و دست به دست هم داد و با پیشروی های سریع برق آسا در منطقه شمال شرقی خارکف این کشور همراه شد. از اواخر تابستان، نیروهای در حال پیشروی اوکراین موفق شده اند هزاران مایل مربع از خاک را از اشغال روسیه آزاد کنند.

سرتیپ ژنرال اولکسی هروموف، معاون بخش عملیاتی اصلی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، به خبرنگاران گفت: «اولویت فدراسیون روسیه حفظ مواضع خود در مناطق دونتسک و لوهانسک است. و همچنین کریدور زمینی به قلمرو موقتاً اشغال شده جمهوری خودمختار کریمه.”

جورج باروس، کارشناس ISW، به اینسایدر گفت: «آنها به گونه‌ای چیده نشده‌اند که خطوط دفاعی لزوماً طولانی و منسجمی را ایجاد کنند که در سراسر کشور به مزارع و چیزهایی با آن طبیعت برسند». این “نشان می‌دهد که روس‌ها انتظار دارند که در جاده‌ها و بزرگراه‌ها آسیب‌پذیری داشته باشند، و آنها انتظار رانندگی بین‌المللی را ندارند.”

اما استحکامات آنها به جای مزارع و زمین های باز بر جاده ها و بزرگراه ها متمرکز است.

  • ارزیابی ISW با اشاره به استراتژی چندین دهه متشکل از استحکامات سخت که برای کند کردن و متوقف کردن زره‌های سنگین ساخته شده‌اند، گفت: این مواضع به شکل سنگرها و دفاع‌های ضد تانک دندان‌های اژدها وجود دارند. اما به جای اتصال خطوط ارتباطی در سراسر میدان نبرد، این مواضع بیشتر شبیه به “مسدودهای جاده ای پیچیده” هستند که خیلی از جاده ها یا میدان ها دور نمی شوند.

    بررسی اجمالی سنگرها، استحکامات و موانع تانک روسیه در استپنه، اوکراین، ضبط شده در 15 نوامبر 2022.
    نمای نزدیک از سنگرها، استحکامات و موانع تانک روسی در Velyka Blahovischenka، اوکراین، ضبط شده در 15 نوامبر 2022.تصویر ماهواره ای ©2022 Maxar Technologies.

    نمای نزدیک از مواضع دفاعی روسیه در نووترویتسکی، اوکراین، گرفته شده در 15 نوامبر 2022.

    ISW ارزیابی می‌کند که مواضع دفاعی نشان می‌دهد که رهبری نظامی روسیه نگران است که نیروهای اوکراینی بتوانند از رودخانه دنیپرو و ​​در منطقه پایین خرسون پیشروی کنند. با این حال، ماهیت این مواضع یک قمار است، زیرا در حالی که روسیه بر دفاع از جاده‌ها و بزرگراه‌ها تمرکز می‌کند، احتمال واقعی پیشروی اوکراین در زمین‌های باز را نادیده می‌گیرد.