تصادف مرگبار باعث آتش سوزی در پل بزرگراه اصلی کانکتیکات شد

تصادفی که شامل یک کامیون حمل سوخت و یک خودرو بود، باعث آتش‌سوزی تماشایی در پل بزرگراهی کانکتیکات شد که شعله‌های آتش از یک طرف سرایت کرد و مقامات 95 بین ایالتی را در هر دو جهت در طول آتش‌سوزی بستند. مقامات می گویند راننده کامیون جان خود را از دست داده و افراد دیگری نیز زخمی شده اند.

سوزان هیگ، نویسندگان آسوشیتدپرس در نورویچ، کانکتیکات، و پت ایتون راب در کلمبیا، کانکتیکات، در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

او گفت: “از دور دود را دیدم، فکر کردم چیزی از زیر است.” هرچه نزدیکتر شدم، اینگونه گفتم، خدای من.»

___

این تصادف باعث ایجاد پشتیبان های ترافیکی بزرگ در بخش شلوغ بین ایالتی 95، شریان اصلی شمال به جنوب در ساحل شرقی شد. نزدیکترین پل بر روی رودخانه تیمز حدود 11 مایل (18 کیلومتر) به سمت شمال است که یک مسیر انحرافی طولانی ایجاد می کند.

آنجلیک فلیسیانو، 40 ساله، به طور تصادفی یک پیچ اشتباه گرفته بود و با رسیدن ماشین های آتش نشانی روی پل قرار گرفت. فلیسیانو گفت که او تصادفات متعددی را در گروتون دیده است، اما چیزی شبیه به حادثه روز جمعه نیست.

فرماندار ند لامونت و دیگر مقامات در یک کنفرانس خبری بعدازظهر گفتند که کامیون حدود 2200 گالن (8340 لیتر) روغن گرمایشی خانه ریخت و مقداری از آن به رودخانه رفت. خدمه محیط زیست ایالتی برای مهار نشت کار کردند.

این حادثه کمی بعد از ساعت 11 صبح در سمت جنوب پل یادبود ستاره طلایی که بزرگراه را بر فراز رودخانه تیمز بین نیو لندن و گروتن حمل می کند، رخ داد. ستاره طلایی در واقع شامل دو پل خرپایی فولادی است، یکی برای ترافیک جنوب و دیگری برای شمال.

ویدئوها از صحنه نشان می‌دهد که شعله‌های آتش می‌سوزد و دود از بخش طولانی پل بلند می‌شود و در سمت گروتن فرود می‌آید. کیت هدریک، شهردار شهر گروتن، گفت که آوارهای شعله‌ور از پل سقوط کرده و باعث آتش‌سوزی برس در زیر آن شده است، اما هیچ‌کس روی زمین در آنجا آسیب ندیده است. او همچنین گفت که هیچ ساختمانی در آتش سوخت که با گزارش های اولیه پلیس ایالت در تضاد است.

او گفت: “بزرگراه به نظر می رسید که خود آتش گرفته است.” “ترسناک بود. می خواستم هر چه زودتر از پل پیاده شوم.»

مسیرهای شمال به زودی بازگشایی شدند و دو خط از مسیرهای جنوبی در اوایل عصر جمعه بازگشایی شدند و تا حدودی برای رانندگان تسکین یافتند. به گفته کمیسر حمل و نقل ایالتی، گرت اوکالیتو، روزانه بیش از 60000 وسیله نقلیه در این مناطق سفر می کنند.

لامونت گفت: “این یک تصادف غم انگیز در ساعت 11:15 صبح امروز بود.” او گفت: “به نظر می رسد لاستیک وسیله نقلیه مسافربری منفجر شده و حادثه ای را با کامیون واژگون شده است.”

پل یادبود ستاره طلایی، بزرگترین پل مسافربری و کامیونی کانکتیکات به طول 6000 فوت (1800 متر) تحت یک تعمیر اساسی قرار گرفته است. در ماه ژانویه، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، از نیو لندن بازدید کرد تا اعلام کند که 158 میلیون دلار از یک قانون جدید زیرساخت های فدرال برای تسریع تعمیرات در دهانه شمال اعطا شده است.

پایگاه زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده نیو لندن در فاصله کوتاهی از پل قرار دارد و زیردریایی های مستقر در آن باید زیر ستاره طلایی حرکت کنند تا به اقیانوس برسند.

مورگان همچنین گفت که خسارات زیادی به حصارها و خطوط مسافرتی که در آن تصادف رخ داده است، وارد شده است. یک پیاده رو عابر پیاده که طول پل را طی می کند همچنان بسته است.

پس از خاموش شدن آتش، ویدئوها نشان می‌دهند که بخشی از نرده‌های محافظ کنار پل کاملاً ذوب شده و در جاده می‌سوزد.

نینا باسانتس، سخنگوی نیروی دریایی، گفت که آتش‌سوزی بر عملیات در پایگاه زیردریایی تأثیری نداشته است. نیروی دریایی سه خودروی آتش نشانی و تیمی از آتش نشانان را برای کمک های متقابل به محل اعزام کرد.

بوتون گفت که پلیس سپس ترافیک را به سمت شمال هدایت کرد.

جاش مورگان، سخنگوی آژانس، گفت که بازرسان وزارت حمل و نقل وزارت امور خارجه تشخیص دادند که هیچ آسیبی به سازه فولادی پل وارد نشده است. مشخص نیست چه زمانی خطوط باقیمانده این دهانه بازگشایی خواهند شد.

ست بوتون، 48 ساله، مانند هر روز در حال ترک محل کار خود بود تا از گروتن به خانه برود، که دود و شعله های آتش را دید که پل را فرا گرفته است. بوتون ویدئویی از شعله های آتش گرفت و به طور شنیدنی در شوک بود.

شهردار نیو لندن و رئیس آتش نشانی به خبرگزاری ها گفتند که راننده کامیون در این تصادف جان باخت و سایر افراد با جراحات جدی به بیمارستان منتقل شدند. لامونت گفت که جراحات به نظر نمی رسد تهدید کننده زندگی باشد.