تست های نژادی کانزاس که اهمیت بیشتری دارد: اقتصاد یا سقط جنین؟

جان هانا را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/apjdhanna





منبع

اما حدود 85 درصد از رای دهندگان این منطقه هنوز در حومه شهر زندگی می کنند، جایی که جمهوری خواهان میانه رو و محافظه کار برای دهه ها با یکدیگر مخالفت کرده اند و رای دهندگان در سال های اخیر دموکرات های بیشتری را انتخاب کرده اند.

بزرگی آن رای، دیویدز و دیگر دموکرات ها را خوش بین کرده است. به همین دلیل است که او آخرین بخش کمپین خود را بر روی سقط جنین سپری می کند و تلاش می کند تا همان حامیان حقوق سقط جنین را که در ماه اوت به رای دادن شرکت کردند، در ماه نوامبر برای انجام دوباره این کار در نوامبر انرژی نگه دارد.

دیویدز اولین لزبین بومی آمریکا در کنگره شد که در انتخابات 2018 با احساسات ضد ترامپ در حومه شهر به مقام رسید. سابقه او به عنوان یک مبارز هنرهای رزمی مختلط باعث جلب توجه ملی شد و جمهوری خواهان در ابتدا سعی کردند او را با “جوخه” اعضای جدید لیبرال مجلس نمایندگان گروه کنند. این تلاش‌ها به دلیل تمرکز او بر مسائل غیرقابل تفرقه مانند پروژه‌های جاده‌ای، قیمت داروهای نسخه‌ای و اینترنت پرسرعت برای مناطق روستایی شکست خورد.

هالینگزورث از چندین شهر در شهرستان جانسون، کانزاس گزارش داد.

در بخش‌های جدید و روستایی ناحیه 3، دموکرات‌ها می‌گویند حکم سقط جنین به معنای انرژی دادن به داوطلبان است. اما سامانتا پوتر پرشال، نماینده ایالتی جمهوری خواه، گفت که دیویدز “بسیار سخت فروش” است، به ویژه با کشاورزان محافظه کار. او گفت که حتی دموکرات‌ها نیز تمایل دارند مواضع محافظه‌کارانه‌تری در مورد موضوعاتی مانند حقوق اسلحه اتخاذ کنند.

نماینده سابق ایالات متحده، کوین یودر، رئیس جمهوری چهار دوره ای که توسط دیویدز در سال 2018 برکنار شد، از ادکینز به عنوان یک نامزد تمجید کرد، اما او به تسلط آن حومه ها در منطقه به عنوان دلیل چالش برانگیز بودن رقابت برای جمهوری خواهان اشاره کرد.

تبلیغات دیویدز به ادکینز به دلیل ارتباط طولانی مدت او با فرماندار سابق جمهوری خواه سام براون بک حمله می کند، که آزمایش بدنام ملی او در سال های 2012-2013 در کاهش مالیات ها با کمبودهای عظیم و مداوم بودجه ایالتی همراه شد. دیویدز روز شنبه تبلیغی را منتشر کرد که به ادکینز درباره سقط جنین حمله می‌کرد که پیام‌های چندگانه حزب دموکرات کانزاس، از جمله به جمهوری‌خواهان را دنبال می‌کرد.

در حالی که کالوو، یک جمهوری خواه، خود را یک میانه رو نمی بیند، او در ماه اوت به اصلاحیه پیشنهادی ضد سقط جنین در قانون اساسی کانزاس رای داد. او حمایت ادکینز از آن را «قطعاً یک مشکل» می‌بیند. اما این یک معامله شکن نیست.

این یک کار ظریف است، از رای دهندگانی که ممکن است دموکرات ها را به خاطر افزایش قیمت مسکن و مواد غذایی مقصر بدانند، بخواهیم با این وجود از دیویدز برای کنگره حمایت کنند.

او گفت: “همچنین، مالیات ها – مردم به شدت از میزان مالیات هایشان در حال حاضر بسیار ناراحت هستند.”

ادکینز، یک مدیر اجرایی سابق شرکت و رئیس جمهوری کانزاس، به شدت به دیویدز در مورد مسائل مربوط به جیبی ضربه می زند، تاکتیکی که جمهوری خواهان در سطح ملی انتظار دارند آنها را به اکثریت مجلس نمایندگان برساند. او همچنین شروع به برجسته کردن جرم و جنایت و امنیت مرزی کرده است. او روز دوشنبه، چند روز پس از آن که کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، دستور کار جمهوری‌خواهان «تعهد به آمریکا» را منتشر کرد، کنفرانسی مطبوعاتی در مورد این مسائل برگزار کرد، که وعده مبارزه با تورم و همچنین «حفاظت از جان کودکان متولد نشده» را می‌دهد.

او گفت: «این هنوز یک منطقه بایدن است.

کانزاس سیتی، کن. مناطق شهری که دیویدز به راحتی حمل کرده بود.

ادکینز در مورد اینکه فکر می‌کند قانون سقط جنین در کانزاس که اکثر سقط جنین‌ها را در هفته بیست و دوم ممنوع می‌کند تا کجا باید پیش برود، مشخص نیست، اما روز دوشنبه گفت که از هرگونه اقدام جدید و افزایشی ایالتی که تعداد سقط‌ها را کاهش دهد، موافق است.

دیویدز و حامیان او ادکینز را به دلیل حمایت از اصلاحیه پیشنهادی که رای دهندگان در ماه اوت رد کردند، به عنوان یک افراطی معرفی می کنند. این قانون حمایت از سقط جنین را از قانون اساسی ایالتی حذف می کرد، که به قانونگذار ایالتی، تحت سلطه مخالفان سقط جنین اجازه می داد تا حد زیادی سقط جنین را محدود یا ممنوع کند.

دیویدز گفت: «آنها بسیار درگیر بودند و پیامی قوی درباره ما ارسال کردند که نمی‌خواهیم سیاستمدارانی برای ما تصمیم بگیرند.»

اما پویایی در ژوئن تغییر کرد، زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. Wade را لغو کرد. رای دهندگان کانزاس در ماه اوت با رد اکثریت قاطع اقدامی که انتظار می رود منجر به محدودیت های بیشتر یا ممنوعیت سقط جنین شود، پاسخ دادند.

تانر کلینگزل، یک رای دهنده 42 ساله از حومه پریری ویلج که می گوید از نظر مالی محافظه کار است اما از نظر اجتماعی مترقی است، گفت: “من فکر می کنم این بیشتر به کنترل و محدود کردن حقوق مردم مربوط می شود.” او از حقوق سقط جنین حمایت می‌کند و می‌گوید: «از رأی دادن به جمهوری‌خواهان احساس راحتی نمی‌کنم».

___

ادکینز خود را به عنوان یک کاتولیک توصیف می کند که “همیشه طرفدار زندگی” بوده و “100٪ متعهد به محافظت از زندگی در هر مرحله است.” اما ادکینز گفت که به رای ماه اوت احترام می گذارد و با قوانین فدرال در مورد سقط جنین مخالف است و گفت که این موضوع باید در سطح ایالتی تصمیم گیری شود.

ادکینز پس از ملاقات و احوالپرسی اخیر در حومه شهر گفت: «این نباید یک موضوع فدرال باشد و شاریس دیویدز همچنان روی آن به عنوان یک موضوع فدرال تمرکز دارد. دیویدز سال گذشته به یک اقدام دموکرات برای تضمین حقوق سقط جنین در سراسر ایالات متحده و نادیده گرفتن محدودیت های ایالتی رأی داد.

حتی با وجود تمایلات جدید و بیشتر جمهوری خواه ناحیه 3، 67.5 درصد از رای دهندگان آن با اقدام ضد سقط جنین در کانزاس در همه پرسی سقط جنین اوت مخالفت کردند.

حکم سقط جنین دادگاه عالی فیلمنامه را در مناطق سراسر کشور بازنویسی کرده است، و هم دیویدها و هم رقیب جمهوری خواه آماندا ادکینز باید بر مستقل ها و میانه روهای حزب جمهوری خواه پیروز شوند تا در ایالتی که در غیر این صورت قرمز باشد، برنده یک حوزه کنگره در نوسان باشند.

این دو کمپین، احزاب و گروه های سیاسی اکنون در مسیری هستند که حدود 8 میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی هزینه می کنند.

در حومه پارک اوورلند، آندره کالوو، یک مدیر حساب شرکت حمل و نقل 33 ساله، امیدوار است که جمهوری خواهان از انتخابات نوامبر کمی قوی تر ظاهر شوند، زیرا به نظر او، «آنها ثابت کرده اند که می توانند اقتصاد را بهتر اداره کنند. ”

مخالفت شدید و عمومی دیویدز با اقدام ضد سقط جنین در کانزاس در تضاد با سه دهه نامزدهای دموکرات است که از حمایت خود از حقوق سقط جنین در اکثر مناطق این ایالت حمایت می کردند. از زمان اعتراضات ضد سقط جنین «تابستان رحمت» در سال 1991 در خارج از کلینیک دکتر جورج تیلر در ویچیتا، سقط جنین یک موضوع غالب در سیاست کانزاس بوده است. تیلر از معدود پزشکانی بود که در اواخر بارداری سقط جنین انجام می داد و در سال 2009 توسط یک متعصب ضد سقط جنین به ضرب گلوله کشته شد. گروه های ضد سقط جنین نیروهای قدرتمندی در سیاست دولتی بوده اند.

او گفت: «این برای من در نهایت به اقتصاد مربوط می شود.

این دو قبلا با هم روبرو شده بودند. دیویدز در سال 2020 ادکینز را با 10 درصد شکست داد، اما این قبل از تقسیم مجدد پس از سرشماری سال 2020 بود. در حالی که جو بایدن دموکرات در سال 2020 در منطقه جدید پیروز می شد، حاشیه او تقریباً نصف 10 درصدی بود که در ناحیه قدیمی به دست آورده بود – و این احتمالاً برای دیویدز نیز صادق است. اگر درصد آرای ادکینز در حومه شهر امسال چند امتیاز بیشتر از سال 2020 باشد، او می تواند برنده شود.

_____