تست تشخیص کووید-19 روی صندلی پانل مجلس 6 ژانویه مثبت شد

به گفته این فرد که مجاز به گفتگوی عمومی در مورد این موضوع نبود و خواست نامش فاش نشود، متیو پاتینگر، معاون سابق مشاور امنیت ملی و سارا متیوز، معاون سابق سخنگوی مطبوعاتی، قرار است شهادت دهند.

جلسه استماع روز پنجشنبه اولین جلسه در پرایم تایم از زمان اولین نمایش در 9 ژوئن خواهد بود که توسط حدود 20 میلیون نفر مشاهده شد.

تامپسون، خانم دکتر، روز سه شنبه اعلام کرد که تست ویروسش در روز دوشنبه مثبت بوده و علائم خفیفی را تجربه می کند. تامپسون گفت که برای چند روز آینده در انزوا خواهد بود، اما تیم مولوی، سخنگوی کمیته 6 ژانویه گفت که هشتمین جلسه استماع کمیته در تابستان امسال ادامه خواهد داشت. او نگفت که آیا تامپسون به صورت مجازی شرکت خواهد کرد یا خیر.

این هیئت در طول تحقیقات یک ساله خود، جزئیات متعددی را در رابطه با آنچه رئیس جمهور سابق انجام می داد، در زمانی که گروهی از آشوبگران به مجتمع کاپیتول حمله کردند، کشف کرده است. شهادت و اسناد نشان داد که نزدیک‌ترین افراد به ترامپ، از جمله متحدانش در کنگره، مجریان فاکس نیوز و حتی فرزندانش، سعی کردند او را متقاعد کنند که اوباش را کنار بگذارد یا بیانیه‌ای صادر کند که در آن آشوبگران به خانه‌های خود بروند.

پوشش AP از جلسات استماع کمیته 6 ژانویه را در https://apnews.com/hub/capitol-siege دنبال کنید.



منبع

خبر تشخیص تامپسون در حالی منتشر می شود که هیئت 9 نفره در حال آماده شدن برای جلسه استماع هستند که انتظار می رود بر روی کاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ترامپ در 6 ژانویه 2021 در کاخ سفید انجام می داد، برای چندین ساعت در حالی که حامیانش در حال نفوذ به داخل کاخ سفید بودند، تمرکز کند. کاپیتول و قطع تاییدیه پیروزی جو بایدن در ریاست جمهوری. به گفته یکی از افراد آشنا به جلسه دادگاه، دو دستیار کاخ سفید که بلافاصله پس از آن استعفا دادند، قرار است شهادت دهند.

نماینده آدام کینزینگر، نماینده ایالتی که به رهبری جلسه پنجشنبه کمک خواهد کرد، یکشنبه گفت: “ما جاهای خالی را پر کرده ایم.” “این قرار است چشمان مردم را تا حد زیادی باز کند.”

___

قانونگذاران هیأت 9 نفره گفته اند این جلسه قانع کننده ترین شواهدی را که تاکنون در مورد «سرکشی از انجام وظیفه» ترامپ در آن روز ارائه شده است، ارائه خواهد کرد و شاهدان جزئیاتی از شکست او در مهار اوباش خشمگین را توضیح می دهند.

واشنگتن (AP) – به گفته سخنگوی این پنل، نماینده بنی تامپسون، رئیس کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان، تست COVID-19 مثبت داده است، اما این هیئت همچنان جلسه استماع اولیه خود را در روز پنجشنبه برگزار خواهد کرد.

جلسات قبلی هرج و مرج در کاخ سفید را به همراه داشت و دستیاران و دیگران از رئیس جمهور التماس می کردند که به آشوبگران بگوید کاپیتول را ترک کنند. اما ترامپ بیش از سه ساعت منتظر ماند تا این کار را انجام دهد و هنوز سوالات بی‌پاسخ زیادی در مورد اینکه او دقیقاً چه می‌کرد و چه می‌گفت در زمان وقوع خشونت وجود دارد.