ترامپ PAC، حزب جمهوری خواه به شرکت های حقوقی در محاکمه تقلب در سازمان ترامپ پرداخت کرد

به نظر می رسد این پیوندها نشان می دهد که لژیون کمک کنندگان سیاسی وفادار رئیس جمهور سابق برای حمایت از مشکلات حقوقی شرکت وی مورد شنود قرار گرفته است.

سه شرکت حقوقی درگیر در محاکمه جنایی سازمان ترامپ، از جمله یکی که نماینده دادستان است شاهد ستارهسوابق نشان می دهد که اخیراً از گروه های سیاسی مرتبط با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ مبالغی دریافت کرده است.

نچلس گفت: “می دانید، من واقعا نمی توانم در مورد آن صحبت کنم. من در مورد آن اظهار نظر نمی کنم.”

بریفول گفت: «به طور کلی این نهادها موظفند فقط برای فعالیت های مربوط به انتخابات پول خرج کنند. مطمئناً می‌توانستم این استدلال را ببینم که این پیامدهایی برای توانایی (ترامپ) برای نامزدی موفق دارد، اما حداقل به نظرم می‌رسد که مرزها را پیش می‌برد.»

مدیر مالی سابق سازمان ترامپ آلن وایسلبرگ این هفته بیش از دو روز برای دادستان منهتن شهادت داده است. نیکلاس گراوانته، وکیل او، یکی از شرکای شرکت نیویورکی Cadwalader, Wickersham & Taft، در میان حضار حضور داشت. بر اساس سوابق کمیسیون انتخابات فدرال، در 23 سپتامبر، آن شرکت مبلغ 75000 دلار از Save America PAC دریافت کرد.

RNC در سال جاری پنج پرداخت انجام داده است که در مجموع بیش از 885000 دلار به Necheles Law LLP پرداخته است. این شرکت شامل دو وکیل به نام‌های سوزان نچلس و گدالیا استرن است که هر دو نماینده یک شرکت سازمان ترامپ در دادگاه منهتن هستند. آخرین پرداخت ها به مبلغ 116,181 دلار در 5 اکتبر و 235,570 دلار در 7 سپتامبر بوده است.

ون در وین در پاسخ به این سوال که آیا کارهای اخیر دیگری برای Save America انجام داده است یا خیر، پاسخ داد: “من کارهای زیادی انجام می دهم.”

ون در وین بعد از ظهر پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت مربوط به کار او در سازمان ترامپ است، گفت: “نمی دانم. باید از بخش حسابداری خود بپرسم.”

سازمان ترامپ همه اتهامات را رد کرده است و وکلای آن در طول محاکمه به دنبال تقصیر به گردن وایسلبرگ هستند و می گویند که وی به اعتماد ترامپ و دیگران در شرکت خیانت کرده است.

آشفتگی و قفل در توییتر گزارش شده است

ترامپ پرونده جنایی منهتن را «شکار جادوگران سیاسی» خوانده است. سخنگوی سازمان نجات آمریکا، تیلور بودویچ، وقتی در مورد این پرداخت ها پرسیده شد، پاسخی نداد. بودویچ در پاسخ به گزارش واشنگتن پست در ماه اکتبر در مورد استفاده از پول اهداکنندگان برای پرداخت به شرکت‌های حقوقی، دموکرات‌ها را متهم کرد که «با تحقیقات جعلی و پرونده‌های بی‌اساس در تلاش برای ارعاب و ساکت کردن جمهوری‌خواهان، دلارهای مالیات‌دهندگان را به سلاح تبدیل کرده‌اند».

استاد حقوق دانشگاه کلمبیا، ریچارد بریفالت، کارشناس قانون تامین مالی مبارزات انتخاباتی، در مورد این پرداخت‌ها گفت: «از نظر ظاهری، مشکوک به نظر می‌رسد».

طبق سوابق FEC، همان روزی که Save America به شرکت Gravante در 23 سپتامبر پرداخت کرد، همچنین 100000 دلار به Van der Veen، Hartshorn و Levin پرداخت کرد. مایکل ون در وین نماینده یک شرکت سازمان ترامپ در این پرونده است. شرکت او قبلاً 149864.39 دلار در 7 فوریه از کمیته ملی جمهوری خواه دریافت کرده بود.

وان در وین در دومین استیضاح ترامپ، در فوریه 2021، نماینده ترامپ بود. طبق سوابق FEC، در آن سال شرکت او بیش از 780000 دلار توسط PAC و RNC به شرکت او پرداخت کرد. PAC آمریکا را دوباره بزرگ کنیم وسیله ای برای جمع آوری کمک های مالی برای کمپین ترامپ در سال 2020 بود.

گراوانته روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا این پرداخت مربوط به محاکمه سازمان ترامپ است یا خیر، گفت: “من هیچ نظری ندارم. فکر نمی کنم به این موضوع مرتبط باشد.” مدیر مالی Cadwalader به سوالات در مورد پرداخت پاسخی نداد.

آنها متهم به شرکت در طرحی هستند که در آن مدیران شرکت ظاهراً از روش‌های مختلفی برای گزارش کمتر از درآمد میلیون‌ها نفر در بیش از یک دهه به مقامات مالیاتی استفاده کرده‌اند.

وایسلبرگ قرار است روز جمعه برای سومین روز شهادت خود بار دیگر در جایگاه حاضر شود. در ماه اوت، او در این پرونده اعتراف به گناه کرد، که در آن او و دو نهاد سازمان ترامپ توسط دفتر دادستانی منطقه منهتن به بیش از ده‌ها اتهام مرتبط با کلاهبرداری و فرار مالیاتی متهم شدند.

مدیر مالی سابق سازمان ترامپ، آلن وایسلبرگ (سمت چپ) و وکیلش نیکلاس گراوانته. / اعتبار: CBS News

نچلس در مورد کار خود برای حزب صحبت نمی کند.

Ticketmaster با لغو فروش عمومی برای تور تیلور سویفت، طرفداران را عصبانی می کند

این پرداخت ها، در مجموع بیش از 500,000 دلار در دو ماه گذشته، انجام شده است آمریکا PAC را نجات دهید و کمیته ملی جمهوری خواهان، آنچه را که به نظر می رسد پیوندهای نزدیک بین حزب جمهوری خواه و دستگاه حقوقی شخصی و شرکتی دونالد ترامپ به اشتراک گذاشته شده است، برجسته کنند.

پلوسی پس از نزدیک به 2 دهه از رهبری دموکرات های مجلس نمایندگان کناره گیری می کند



منبع

Save America یک کمیته اقدام سیاسی است که توسط ترامپ در سال 2020 پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری تأسیس شد. از آن زمان این وسیله به وسیله اصلی جمع آوری کمک های مالی او تبدیل شده است.

مدیر مالی سابق سازمان ترامپ، آلن وایسلبرگ (سمت چپ) و وکیلش نیکلاس گراوانته.  / اعتبار: CBS News