ترامپ 2 ماه پس از گفتن اینکه کلیان کانوی را دوست دارد، می گوید که به او می گفت «برگرد پیش شوهر دیوانه اش» وقتی او گفت که در انتخابات مجدد شکست خورده است.

ترامپ در ماه مه پس از انتشار کتاب کلیان کانوی به شدت به شدت انتقاد کرد.

  • کانوی بارها در کتابش می‌گوید که ترامپ از او حمایت کرده است. او نوشت، شوهرش، جورج کانوی، وکیلی محافظه‌کار که به منتقد ترامپ تبدیل شد، کسی بود که او را مجبور کرد بین ازدواج و حرفه‌اش یکی را انتخاب کند.

    دو ماه بعد او در مقابل حضار در دی سی گفت: “من عاشق کلیان هستم!”

  • او گفت: “یک تعبیر وجود دارد: بهترین روز زندگی شما روز قبل از نامزدی برای ریاست جمهوری است. آیا تا به حال این عبارت را شنیده اید؟ من به آن خندیدم و گفتم: “این ممکن است واقعا درست باشد، درست است، کلی؟” ، به نظر می رسد که نام کانوی را کوتاه می کند.

    تنها دو ماه پیش، ترامپ به کانوی به دلیل اینکه در کتابش «اینجا معامله است» نوشته بود که به ترامپ گفته بود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 شکست خورده انتقاد کرد.

    مشاور سابق کاخ سفید در میان حضار نشسته بود.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    او نوشت: «تیم در 3 نوامبر شکست خورد و پس از آن دوباره شکست خورد. آنها با مواجه نشدن کاندیدای خود با واقعیت تلخ وضعیت خود، مبنی بر اینکه مدرکی برای تأیید ادعاها ظاهر نشده است، شواهد مورد نظر و احترامی را که برای او قائل بود رد کردند.»

    ترامپ با تشویق گفت: “درسته کلیان؟ من کلیان خود را می بینم. من کلیان را دوست دارم.”

    ترامپ گفت: «حالا ببین برای این موضوع مرا به دردسر خواهند انداخت، کلیان».

    ترامپ همچنان به دروغ می گوید که در انتخابات 2020 پیروز شده است و بیش از یک سال است که به این موضوع اشاره کرده است که در سال 2024 دوباره به دنبال کاخ سفید خواهد بود. سخنرانی روز سه شنبه نیز از این قاعده مستثنی نبود. او پیش بینی کرد که “رئیس جمهور جمهوریخواه در سال 2024 کاخ سفید را پس خواهد گرفت.”

    کلیان کانوی یکی از باسابقه ترین مقامات کاخ سفید در دوران دولت ترامپ بود.  او با یک کتاب جدید به نام «این معامله است.»

    کانوی در مصاحبه ای در ماه مه به اینسایدر گفت که فکر می کند ترامپ در سال 2024 دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

    سخنرانی روز سه‌شنبه اولین باری بود که ترامپ پس از ترک قدرت به پایتخت کشور بازگشت. بسیاری از اظهارات او از شهرهایی که او آنها را “محوطه جرم و جنایت” نامید و مواضع سیاست ایمنی عمومی را پیشنهاد کرد، ابراز تاسف کرد.

    کانوی نوشت: من دو مرد در زندگی ام داشتم. یکی از آنها شوهر من بود. یکی رئیس من بود که اتفاقاً رئیس جمهور ایالات متحده شد. یکی از آن مردان از من دفاع می کرد و جورج کانوی نبود، بلکه دونالد ترامپ بود.

    به نظر نمی رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از اینکه دو ماه پیش در شبکه های اجتماعی کلیان کانوی را درگیر کرده بود، کینه ای نسبت به او نداشته باشد.

    “من عاشق کلیان هستم!” ترامپ روز سه‌شنبه در مورد مشاور سابق خود در کاخ سفید در اجلاس موسسه سیاست اول آمریکا در واشنگتن دی سی گفت.

    اما این سخنرانی همچنین به شکایات مربوط به تحقیقات دموکرات ها در مورد تبانی کمپین انتخاباتی او در سال 2016 با روسیه برای تقلب در انتخابات، انتقاد از ورزشکاران ترنسجندر، و افتخار به قدرت اقتصاد تحت ریاست جمهوری خود اختصاص داشت.

    کانوی، اولین زنی در تاریخ آمریکا که در سال 2016 کمپین ریاست جمهوری را با موفقیت اداره کرد، بارها براد پارسکیل، مدیر اصلی ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2020 را زیر پا گذاشت. جرد کوشنر و استیو بنن

    ترامپ در شبکه اجتماعی خود به نام Truth social نوشت: «کلیان کانوی هرگز به من نگفت که فکر می‌کند ما در انتخابات شکست خورده‌ایم. “اگر او بود من دیگر با او برخورد نمی کردم – او اشتباه می کرد – می توانست پیش شوهر دیوانه اش برگردد.”

    کلیان کانوی یکی از باسابقه ترین مقامات کاخ سفید در دوران دولت ترامپ بود. او با کتاب جدیدی به نام «اینجا معامله است» منتشر شده است.مارک ویلسون / گتی ایماژ

    • اما چندین بار در سخنرانی سه‌شنبه‌اش توقف کرد و نام کانوی را گفت، از جمله زمانی که گفت فکر می‌کند آدام شیف، نماینده دموکرات کالیفرنیا، سر «شکل هندوانه» دارد و او را «مردی کاملاً غیرجذاب» خطاب می‌کند.

      ترامپ همچنین گفت که اگر سکوت کند، «زندگی بسیار ساده‌تری» خواهد بود، اما «این کاری نیست که من انجام دهم».

      کانوی در کتاب خود ترامپ را در تمام مدت تمجید می‌کرد و اغلب مشکلات دوران ریاست‌جمهوری او را شکست اطرافیانش می‌دانست.