ترامپ یک توافق جدید برون مرزی منعقد کرد و موضوع اخلاق قدیمی را مطرح کرد

روابط نزدیک ترامپ با ولیعهد عربستان سعودی پس از محاصره قطر متحد آمریکا در دوران دولت وی و قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست منتقد رژیم، انتقادات شدیدی را به دنبال داشت.

انتظار می رفت ترامپ روز سه شنبه در یک سخنرانی از باشگاه خود در پالم بیچ فلوریدا اعلام کند که دوباره برای ریاست جمهوری نامزد می شود.

اریک ترامپ در یک تبادل متنی گفت: «شما می توانید در آینده منتظر معاملات هتل و گلف بیشتری در خارج از کشور باشید.

اریک پسر ترامپ، که بر منافع جهانی املاک و مستغلات این شرکت نظارت می کند، روز سه شنبه به آسوشیتدپرس گفت که این شرکت دیگر در زمانی که پدرش رئیس جمهور بود، به محدودیت های خودخواسته ملزم به انجام معاملات خارجی نیست.

نیویورک (AP) – شرکت دونالد ترامپ نام خود را برای یک استراحتگاه گلف در عمان در اولین مورد از آنچه که شرکت امیدوار است چندین قرارداد خارج از کشور باشد، صادر می کند، و در حالی که رئیس جمهور سابق آماده می شود یک سوم احتمالی را اعلام کند، مسائل تضاد منافع را ایجاد می کند. برای کاخ سفید شرکت کنید

اینکه چقدر سود مشخص نیست، اما آلن وایسلبرگ، مدیر مالی قدیمی ترامپ، در مصاحبه ای در سال 2015 به بیزینس ویک گفت که این شرکت به طور کلی از هر 1 دلار درآمد حدود 50 سنت به دست آورده است، تا حدی به لطف صدور مجوز. از آنجایی که سازمان ترامپ خصوصی است، تایید این ارقام تقریبا غیرممکن است.



منبع

با احتمال انتخاب مجدد ترامپ، این شرکت ممکن است برای افزودن سریع به توافق عمان تحت فشار باشد. اریک ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا در صورت انتخاب پدرش، شرکت چنین معاملاتی را متوقف می‌کند، پاسخ داد: «چرا باید کاری متفاوت انجام دهیم؟»

نیویورک تایمز که برای اولین بار این معامله را با توسعه‌دهنده سعودی گزارش داد، گفت که استراحتگاه 1.6 میلیارد دلاری عمان دارای 400 اتاق هتل و 3500 واحد مسکونی خواهد بود.

ترامپ از زمان خروج از قدرت، میزبان دو تورنمنت در املاک خود برای سری جدید LIV Golf با بودجه عربستان سعودی بوده است که منتقدان می‌گویند با توجه به سوابق حقوق بشری رژیم در ایالات متحده، نباید محلی برای برگزاری آن در نظر گرفته شود. داماد و دستیار ارشد سابق ترامپ، جرد کوشنر، نیز مورد توجه دموکرات‌ها برای سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری از سوی یک صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی برای صندوق سرمایه‌گذاری او قرار گرفته است که پس از خروج او از کاخ سفید آغاز شده است.

شرکت ترامپ پیش از ورود او به کاخ سفید، بسیاری از معاملات مجوز املاک و مستغلات را در خارج از کشور منعقد کرد، از جمله برای هتل ها و برج های مسکونی در کانادا، دبی، مکزیک، هند و ترکیه. برخی از کارشناسان برندسازی انتظار داشتند که او پس از ترک دفتر، با جذابیت برند رئیس جمهور سابق ایالات متحده، نام خود را روی ساختمان های بیشتری بگذارد.

سازمان ترامپ گفت که قرارداد صدور مجوز – اولین قرارداد از زمان خروج ترامپ – با توسعه دهنده سعودی دارالاراکان است و شامل یک زمین گلف، هتل و هزاران واحد مسکونی در مسقط پایتخت عمان خواهد بود.

برخلاف سرمایه‌گذاری‌های اولیه ترامپ برای ساخت و ساز، صدور مجوز روشی نسبتاً آسان و بدون ریسک برای تولید پول نقد با فرض اینکه برند او قوی باقی بماند، ارائه می‌کند. پیش از انتخاب ترامپ در سال 2016، بر اساس اسناد مالی که او باید به عنوان نامزد ثبت می کرد، معاملات مجوز املاک و مستغلات ترامپ در 17 ماه منتهی به می همان سال 30 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد. بیشتر این درآمد حاصل سود بود، زیرا این شرکای ترامپ بودند که مالک کسب‌وکارها بودند و هزینه‌ها را متقبل شدند، نه او.