ترامپ گفت اف‌بی‌آی اسناد طبقه‌بندی‌شده را در خانه‌اش پیدا کرد، زیرا کارگران فدرال آن‌ها را بسته‌بندی کردند. اما ایمیل‌هایی که بلومبرگ دریافت کرده بود، جعبه‌های نمایش از قبل بسته‌بندی شده بودند.

مهم است که توجه داشته باشید که GSA… آنها کسانی هستند که این اسناد را بسته بندی کرده و جابه جا کردند. اینطور نیست که رئیس جمهور ترامپ او را در کیفش گذاشته و در 20 ژانویه سوار ایر فورس وان شود و بگوید، “باشه. من می خواهم. پاتل در “نمایش کلی تراویس و باک سکستون” گفت: بعداً شما را می بینم.

بلومبرگ گزارش داد، دستیاران ترامپ از فضای آشپزخانه و اتاق های استراحتگاه در Mar-A-Lago و فضای اداری ارائه شده توسط GSA در آرلینگتون، ویرجینیا برای پردازش و ارزیابی هدایای آرشیو ملی استفاده کردند که حداقل به 100 جعبه در یک زمان نیاز داشت.

بلومبرگ گزارش داد که ایمیل دیگری در ژوئیه 2021 ارسال شده است که نشان می دهد تامپسون سیل به GSA اطلاع می دهد که اولین پالت جعبه ها برای ارسال آماده است و وزن آن 598 پوند است.

یکی دیگر از سخنگویان GSA به صراحت اعلام کرد که قرارداد آنها فقط شامل حمل و نقل است و نه بسته بندی. این اسناد نشان می‌دهد که سخنگوی به دفتر ترامپ گفت: «تیم انتقال خروجی مسئول قرار دادن جعبه‌ها روی پالت‌ها و بسته‌بندی هر پالت بود».

خبرگزاری بلومبرگ ایمیل هایی دریافت کرده است که اطلاعاتی درباره جعبه های بسته بندی شده در زمان انتقال ترامپ به کاخ سفید نشان می دهد.

  • مار-آ-لاگو، املاک پالم بیچ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، عصر روز دوشنبه توسط اف بی آی مورد بازرسی قرار گرفت.عکس جو رادل/ گتی ایماژ، عکس اسکات اولسون/ گتی ایماژ

    • مار-آ-لاگو، املاک پالم بیچ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، عصر روز دوشنبه توسط اف بی آی مورد بازرسی قرار گرفت.
      ترامپ گفت اف‌بی‌آی اسناد طبقه‌بندی‌شده را در خانه‌اش پیدا کرد، زیرا کارگران فدرال آن‌ها را بسته‌بندی کردند.

    • این اسناد نشان می دهد که در آوریل 2021، دزیره تامپسون سایل، مدیر مکاتبات دفتر دونالد ترامپ، به GSA ایمیل زد و سؤالی “عجیب” از او پرسید: “آیا GSA با یک پیمانکار برای حمل و نقل بین ایالتی کار می کند؟ پرتره ای از رئیس جمهور ترامپ است و باید به فلوریدا ارسال شود، اما در جعبه آن 300 پوند، 6 در 8 فوت است.”

      یکی از ایمیل‌ها نشان می‌دهد که تامپسون سایل چندین عکس از جعبه‌هایی که روی پالت‌ها روی هم چیده شده‌اند، در سلفون پیچیده شده و آماده ارسال به فلوریدا هستند، برای GSA ارسال می‌کند.

      اما ایمیل‌های حاوی GSA نشان می‌دهند که جعبه‌ها از قبل بسته‌بندی شده بودند که جابجایی‌کنندگان وارد شدند.

    اما جیسون لئوپولد و جک گیلوم از بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش دادند که مکاتبات ایمیلی بین GSA و تیم عملیاتی ترامپ داستان متفاوتی را بیان می کند.

    بر اساس ایمیل‌ها و اسنادی که بلومبرگ نیوز از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات به دست آورده است، ممکن است جعبه‌های دونالد ترامپ در هنگام ورود افراد به کاخ سفید پس از شکست وی در انتخابات ریاست‌جمهوری بسته شده باشد.

    کش پاتل، یکی از مقامات دفاعی سابق ترامپ که سوابق ریاست‌جمهوری او را با آرشیو ملی مدیریت می‌کرد، همچنین گفت که کارکنان اداره خدمات عمومی ایالات متحده جعبه‌هایی را در یک برنامه رادیویی در 15 اوت، تنها چند روز پس از اجرای حکم تفتیش توسط اف‌بی‌آی، بسته‌بندی کردند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    بر اساس اسنادی که بلومبرگ به دست آورده است، مارک میدوز، رئیس سابق ستاد کارکنان آمریکا در 11 ژانویه 2021 توافق نامه ای را امضا کرد که در آن دستورالعملی برای استفاده از مار-آ-لاگو به عنوان یک “فضای اداری موقت” برای ترامپ و معاون وقت رئیس جمهور تعیین شد. مایک پنس به مدت شش ماه این اسناد همچنین نشان می دهد که در این قرارداد 2 میلیون دلار برای ترامپ و 520 هزار دلار برای پنس اختصاص داده شده است تا آنها بتوانند “فضای اداری، مبلمان، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه ها” را خریداری کنند.

    کتی گیسلر، مدیر تاسیسات GSA، پاسخ داد که این نقاشی “مالی شخصی” در نظر گرفته می شود، به این معنی که این نقاشی واجد شرایط حمل با دلار مالیات دهندگان نیست.

    ترامپ در اواخر سپتامبر به شان هانیتی مجری فاکس نیوز گفت: «آنها را جمع کردند.

    ترامپ قبلاً و علناً گفت یکی از دلایلی که FBI اسناد طبقه بندی شده را در املاک پالم بیچ او، Mar-A-Lago، در 8 آگوست 2022 بازرسی کرد، این بود که کارگران فدرال جعبه ها را بسته بندی کرده بودند.