ترامپ گفت اسناد مار-آلاگو مربوط به کتابخانه ریاست جمهوری او است که دستیاران سابق گفتند که او به ندرت به آن اشاره می کند و به آن اهمیت نمی دهد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در 3 سپتامبر 2022 در یک راهپیمایی در Wilkes-Barre، پنسیلوانیا، سخنانی را ایراد می‌کند.کایل مازا/ آژانس آنادولو از طریق گتی ایماژ

  • اما دستیاران سابق به ان بی سی نیوز گفتند که او تا زمان رسوایی پرونده ها علاقه چندانی به کتابخانه نداشت.

  • اینسایدر برای اظهار نظر با نمایندگان ترامپ تماس گرفته است.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که اسناد محرمانه ای که او در مار-آ-لاگو نگهداری می کند، برای کتابخانه ریاست جمهوری او بوده است – اما دستیاران سابق به ان بی سی نیوز گفتند که این پروژه ای است که او به آن علاقه چندانی نشان نداده است.

    ترامپ در بیانیه ای در 22 اوت دفاعیه ای را ارائه کرد که چندان مورد توجه قرار نگرفت و مدعی شد که این اسناد برای کتابخانه ریاست جمهوری که وی قصد ایجاد آن را داشت، بوده است.

    ترامپ مدعی شد که اسناد محرمانه ای را در مارآ لاگو برای کتابخانه ریاست جمهوری خود نگه داشته است.

  • وکلای امنیت ملی به Insider گفته‌اند که هر دو خط استدلال ناقص است و استدلال می‌کنند که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا که او سوابق را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است به دست نیامده است و بیشتر آنها تحت قوانین امتیاز قرار نخواهند گرفت.

    دونالد ترامپ

    وکلای ترامپ در حال حاضر به دنبال این هستند که یک مقام مستقل به نام یک استاد ویژه را برای بررسی اسناد بازیابی شده توسط FBI منصوب کنند. وزارت دادگستری با این استدلال که تحقیقات آنها را مختل می کند و به امنیت ملی آسیب می رساند، به دنبال رد این درخواست است.

    آنها گفتند که رئیس جمهور سابق بیشتر به بازپس گیری قدرت علاقه مند بود تا تحکیم میراث خود.

    با این حال، مشاوران سابق و فعلی به نقل از NBC گفتند که ترامپ علاقه چندانی به ایده کتابخانه ریاست جمهوری نشان نداده و زمان و انرژی کمی را به این پروژه اختصاص داده است.

    ترامپ مدعی شده است که به طور گسترده این اسناد را قبل از ترک مقام خود از حالت طبقه بندی خارج کرده است، در حالی که وکلای او در جلسات اخیر دادگاه و پرونده های حقوقی بر این ایده تمرکز کرده اند که او حق دارد پس از ترک قدرت تحت قوانین امتیازات اجرایی، آنها را حفظ کند.

    به منظور نمایش اسناد دولتی در کتابخانه ریاست جمهوری، یک رئیس جمهور باید ابتدا تمام سوابق مربوط به مدیریت خود را به آرشیو ملی تحویل دهد، که سپس آن را مرتب می کند و سوابق را به امانت ارائه می کند.

    بارب مک کواد، تحلیلگر حقوقی و دادستان فدرال سابق، اشاره کرد که اطلاعات بسیار طبقه بندی شده از نوع بازیابی شده از مار-آ-لاگو نیز برای نمایش عمومی واجد شرایط نیستند.

    اما حتی اگر ترامپ قصد داشت این اسناد را در کتابخانه ریاست جمهوری خود بگذارد، نگه داشتن آنها توجیهی نداشت.

    پس از جست و جوی FBI در 8 آگوست از مار-آ-لاگو، ترامپ و وکلای او توضیحات مختلفی در مورد اینکه چرا او انبوهی از اسناد طبقه بندی شده و سایر سوابق را در تفرجگاه خود در فلوریدا نگهداری می کرد، ارائه کردند.

    این یکی از تعدادی از توضیحاتی است که ترامپ برای نگهداری اسناد ارائه کرده است.