ترامپ – که زمانی دیسانتیس را به عنوان “دوست بزرگ” خود تأیید می کرد – فرماندار “ناسپاس” فلوریدا را مورد انتقاد قرار می دهد و می گوید “من او را ساختم”.

واشنگتن پست گزارش داد، ترامپ اکنون به طور خصوصی به مردی که زمانی از او به عنوان “دوست بزرگ” یاد می کرد، انتقاد می کند و فرماندار فلوریدا را به خاطر حمایت قبلی خود “ناسپاس” می خواند.

واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ در مورد کاهش حمایت دیسانتیس گفت: “من نمی فهمم اینجا چه اتفاقی افتاد.” من نمی فهمم چرا او بیشتر از من قدردانی نمی کند.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی فرمانداری خود در سال 2018 از دسانتیس حمایت کرد اما امسال برای او کمپین تبلیغاتی نکرده است.

  • در پاسخ، دیسانتیس اقداماتی را برای متمایز کردن خود از رئیس جمهور سابق در مسیر مبارزات انتخاباتی انجام داده است، اگرچه او به صراحت از ترامپ انتقاد نکرده است. بر اساس گزارشی از رولینگ استون، تصمیم اخیر او برای فرستادن پناهجویان به تاکستان مارتا خشم رئیس جمهور سابق را برانگیخت و تحلیلگران سیاسی را برانگیخت تا استدلال کنند که دیسانتیس تمرکز ترامپ را از بین برده و رقابت آنها را بیشتر می کند.

    ترامپ پیش از این نیز اظهارات مشابهی را انجام داده و از دیسانتیس به دلیل “شخصیت کسل کننده” او انتقاد کرده است.

    به گزارش WaPo، ترامپ به طور خصوصی اکنون دیسانتیس را “ناسپاس” می خواند و به مشاورانش می گوید: “من او را ساختم.”

  • اگرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 به شدت در حمایت از فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، مبارزات انتخاباتی انجام داد، اما متحدان سابق در میان شایعاتی که به زودی کمپین های رقابتی را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 راه اندازی خواهند کرد، از هم دور شده اند.

    اگرچه هیچکدام به طور رسمی نامزدی ریاست جمهوری 2024 را اعلام نکرده اند، اما این دو سیاستمدار به طور گسترده به عنوان پیشتازان مورد انتظار در رقابت آتی در نظر گرفته می شوند، که میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا پیش بینی کرد که یک انتخابات مقدماتی “شلوغ” برگزار شود.

    در این عکس فایل 3 نوامبر 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، پشت سر رون دیسانتیس در جریان تظاهراتی در پنساکولا، فلوریدا، در اولین دوره فرمانداری خود ایستاده است.

    واشنگتن پست گزارش داد که دونالد ترامپ و ران دیسانتیس چند ماه است که با هم صحبت نکرده اند.

  • منابع آگاه از تعاملات این دو به واشنگتن پست گفتند که این دو ماه‌ها است که با هم صحبت نکرده‌اند، علی‌رغم اینکه ترامپ یک بار گفته بود اگر دیسانتیس در سال 2024 بلیط خود را تغییر دهد، معاون رئیس‌جمهوری خوبی خواهد بود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    نمایندگان ترامپ و دیسانتیس بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    در این عکس فایل 3 نوامبر 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، پشت سر رون دیسانتیس در جریان تظاهراتی در پنساکولا، فلوریدا، در اولین دوره فرمانداری خود ایستاده است.بوچ دیل، عکس فایل/AP

    • واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ به دستیاران خود در حین نظارت بر حضورهای عمومی و تعداد نظرسنجی‌های دیسانتیس گفت: «من او را ساختم.

      به نظر می رسد این استراتژی کار می کند: طبق داده های جمع آوری شده توسط OpenSecrets، DeSantis امسال مبلغ 43 میلیون دلار برای رئیس جمهور سابق جمع آوری کرده است. نظرسنجی همچنین نشان می دهد که فرماندار در رقابت مقدماتی فرضی در سال 2024 نسبت به رئیس جمهور سابق برتری دارد.