ترامپ چنان اسناد حساسی را از کاخ سفید گرفت که وزارت دادگستری احساس کرد چاره‌ای جز حمله به مار-آلاگو ندارد.

نیویورک تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، اسناد محرمانه ای را که حاوی چنان اطلاعات حساسی بود، نگهداری می کرد که مقامات فدرال احساس می کردند چاره ای جز حمله به مار-آلاگو برای بازگرداندن آنها ندارند.

گزارش ها حاکی از آن است که بازرسان نگران این بودند که ترامپ اسناد بسیار حساسی را در مارآ لاگو ذخیره می کند.

  • رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار در هیلتون آناتول در 06 اوت 2022 در دالاس، تگزاس سخنرانی می کند.براندون بل/گتی ایماژ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    در گزارش تایمز همچنین آمده است که اف‌بی‌آی ترامپ را برای این اسناد در بهار گذشته احضار کرده بود، مدت‌ها قبل از این که حمله انجام شود.

    به نوشته نیویورک تایمز، این ترس ها قبل از تصمیم اف بی آی برای یورش به اموال ترامپ بود.

  • مدیریت ترامپ با مطالب محرمانه در زمان ریاست جمهوری او مورد بررسی دقیق قرار گرفت، به ویژه زمانی که گزارش شد که او در جلسه سال 2017 در کاخ سفید با وزیر امور خارجه و سفیر روسیه در مورد مطالب طبقه بندی شده در سطح کلمه رمز صحبت کرده است. کلمه کد یکی از بالاترین سطوح طبقه بندی اسرار ایالات متحده است و به گونه ای ساخته شده است که تعداد افرادی را که اطلاعات حساس را می دانند محدود کند.

    ترامپ و متحدانش بارها از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا به دلیل استفاده از یک سرور ایمیل خصوصی برای انجام کارهای رسمی، از جمله گاهی اوقات مطالب طبقه بندی شده، انتقاد کردند. سطح طبقه بندی مطالبی که ترامپ در مار-آ-لاگو داشت مشخص نیست. به عنوان رئیس جمهور، بالاترین مقام اجرایی کشور این قدرت را دارد که تقریباً هر چیزی را به میل خود طبقه بندی یا از طبقه بندی خارج کند.

    به گزارش تایمز، ماموران اف‌بی‌آی تصمیم بی‌سابقه‌ای برای یورش به اقامتگاه شخصی یکی از رئیس‌جمهورهای سابق را بر اساس ترس از اینکه این اسناد بسیار حساس هنوز در مار-آلاگو هستند، گرفتند. این گزارش به «دو نفر در جریان اسناد طبقه بندی شده» اشاره می کند که با روزنامه درباره ماهیت ادعایی حساس این اسناد صحبت کردند.

    رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار در هیلتون آناتول در 06 اوت 2022 در دالاس، تگزاس سخنرانی می کند.

    در آن زمان، چندین مقام کاخ سفید ترامپ گزارش واشنگتن پست در مورد افشای ادعایی ترامپ درباره اطلاعات سطح رمز را به چالش کشیدند.

    بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری، ترامپ و کارکنانش موظف بودند قبل از ترک سمت خود، سوابق و اسناد خود را به آرشیو ملی تحویل دهند. در عوض، آرشیوها گفته بودند که ترامپ مطالب طبقه بندی شده را به فلوریدا برده است. به گزارش تایمز، آرشیو ماه ها تلاش کرد تا با ترامپ و وکلای او مذاکره کند تا اسناد بیشتری به آنها تحویل داده شود.

    معلوم نیست ترامپ چه اسنادی را نگه داشته است، اما به عنوان رئیس جمهور او به مطالب بسیار طبقه بندی شده دسترسی داشت.