ترامپ پیشنهاد می کند که اسناد مار-آ-لاگو برای کتابخانه او صحافی شده است. اما مشاوران می گویند که او به ندرت در مورد آن صحبت کرده است.

تام راث، مشاور ارشد سابق پنج کمپین ریاست جمهوری جمهوری خواه، گفت: «من وسوسه می شوم مشاهده کنم که با توجه به علاقه محدود ترامپ به چیزهای دیگری غیر از خودش، مطمئن نیستم که کتابخانه ترامپ حاوی چه چیزی باشد. “شما فقط می توانید تعداد زیادی نسخه از “هنر معامله” داشته باشید.”

وی افزود: «جمهوری ما به شفافیت وابسته است. “این به هیچ وجه کامل نیست. اما این هدفی است که تلاش می کنیم به آن برسیم.»

کلارک گفت: نیکسون نشان داد که «علاقه‌ای به دنبال کردن سابقه ندارد». “و ما اکنون در یکی از آن لحظات تقاطع هستیم.”

رابرت کلارک، یکی از مقامات سابق آرشیو ملی در کتابخانه فرانکلین دی. روزولت در هاید پارک، نیویورک، گفت که هر رئیس جمهور حق دارد یک کتابخانه بسازد.

موضوع این است که آیا ایالات متحده خطر باقی ماندن حذفیات در سوابق تاریخی را دارد که درک عمومی از ریاست جمهوری ترامپ را مخدوش می کند یا خیر.

شش مشاور گذشته و حال می گویند برای ترامپ ورلد، یک کتابخانه کمی بیشتر از یک فکر قبلی بوده است. ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری سابق که تمایل دارد رئیس‌جمهور آینده شود، نمی‌خواست این تصور را از خود به جای بگذارد که تمرکزش به میراثش تغییر کرده است. برپایی یک کتابخانه در این نقطه معادل سیاسی ساختن مقبره خواهد بود: برخی از نزدیکان او می گویند که نشانه ای از پایان کار او در سیاست انتخابی است.

در انتهای بیانیه 22 اوت، او پیشنهاد کرد که سوابق ضبط شده از مار-آ-لاگو برای گنجاندن در آینده “کتابخانه و موزه ریاست جمهوری دونالد جی. ترامپ” تعیین شده است. فهرست دقیق‌تر وزارت دادگستری از اسناد، که روز جمعه بدون مهر و موم شد، نشان داد که ترامپ بیش از 10000 پرونده دولتی را حفظ کرده است، جدا از مواردی که دارای علامت طبقه‌بندی هستند. این که او در حال نگه داشتن هر چیزی بود باعث سردرگمی مقامات سابق اداره بایگانی و سوابق ملی می‌شود که می‌گفتند این مطالب متعلق به دولت ایالات متحده است، صرف نظر از اینکه ترامپ چه اعتقادی داشت، و باید در لحظه خروج او از سمتش تحویل داده می‌شد.

موزه ها مورد متفاوتی هستند. آنها با بودجه خصوصی اغلب به زیارتگاه رئیس جمهور سابق تبدیل شده اند. یکی از نمایندگان سابق ترامپ به یاد می آورد که در یک موزه مادام توسو درباره اهدای یک مجسمه مومی از ترامپ به کتابخانه آینده صحبت می کرد. یکی از افراد نزدیک به او گفت، ایده دیگری که مشاوران ترامپ در نظر گرفته‌اند این است که ببینند آیا می‌توانند ایر فورس وان را پس از جایگزینی هواپیما با مدل جدیدی در اواخر دهه گذشته خریداری و نمایش دهند.

تحقیقات جنایی که اکنون در حال انجام است تاکنون پاسخ های اندکی را به دست آورده است. وزارت دادگستری هفته گذشته در بایگانی دادگاه نوشت، وکیل ترامپ “هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا جعبه های اسناد دولتی” در املاک رئیس جمهور سابق نگهداری می شود، ارائه نکرد. اما خود ترامپ به چیزی استناد کرد که مشاوران می گویند به ندرت مطرح می شود: کتابخانه او.

مقامات سابق آرشیو ملی می گویند اگر برنامه ترامپ این بود که پرونده ها را به کتابخانه آینده هدایت کند، او راه اشتباهی را دنبال کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

این قانون با روی کار آمدن رونالد ریگان در سال 1981 مالکیت و کنترل اوراق را از یک رئیس جمهور سابق به دولت ایالات متحده تغییر داد. با این حال، فرانکلین دی. دوایت آیزنهاور هنگامی که او استعفا داد، نیکسون می خواست نوارهای ضبط شده مخفی را که در زمان ریاست جمهوری خود ساخته بود، از بین ببرد، اما کنگره قانونی را در سال 1974 تصویب کرد که آنها را در اختیار دولت نگه داشت.

یکی از مقامات ارشد سابق کاخ سفید گفت: یکی از نگرانی های ترامپ این بود که یک کتابخانه در نهایت مطالبی را نشان دهد که او را در نوری نامطلوب نشان می دهد. منبع اضافه کرد که او می‌خواست کنترلی بر محتوای کتابخانه داشته باشد.

ترامپ در این که بخواهد وجهه خود را کنترل کند منحصر به فرد نخواهد بود.

مشاوران بحث‌ها درباره کتابخانه ریاست‌جمهوری ترامپ در طول سال‌ها را خاموش و روشن توصیف می‌کنند. یکی از مشاوران سابق به یاد می آورد که در طول جلسات در اتاق ناهار خوری کوچک کاخ سفید در نزدیکی دفتر بیضی به نقشه های املاک فلوریدا نگاه می کرد. یکی از مشاوران قدیمی ترامپ گفت که متحدان ترامپ در منطقه پالم بیچ، محل مار-آ-لاگو، «مکان‌هایی را جستجو می‌کنند». (یکی از افراد نزدیک به او گفت که یک شوخی در میان دست اندرکاران این برنامه ریزی این بود که آنها کتابخانه را در گرینلند می گذارند، جزیره ای که ترامپ در اواسط دوره ریاستش با خرید آن سرگرم شد.)

تنها کاری که او باید انجام می داد این بود که در وهله اول باید انجام می داد: همانطور که قانون سوابق ریاست جمهوری در سال 1978 ایجاب می کند، هر سابقه ریاست جمهوری را پس از ترک پست به دولت ایالات متحده بازگرداند. هنگامی که کتابخانه او راه اندازی شد، می توانست به آرشیو ملی رفته و از اسنادی که می خواست به نمایش بگذارد، امانت بخواهد، همانطور که روسای جمهور گذشته این کار را کرده اند. به عنوان مثال، کتابخانه ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، انتظار دارد سخنرانی های او و هدایایی را که در دو دوره ریاست جمهوری دریافت کرده است – که همگی توسط آرشیو ملی امانت داده شده اند، به نمایش گذاشته شود.

یک سوال اساسی در رابطه با سوابقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در خانه خود در مار-آ-لاگو ذخیره کرده بود، این است که چرا او مجموعه ای از اسناد دولتی و مطالب طبقه بندی شده را نگه می داشت.

یکی دیگر از افراد نزدیک به ترامپ که در اوایل سال جاری به طور مختصر در مورد یک کتابخانه با او صحبت کرد، گفت: «به نظر نمی‌رسید که او خیلی علاقه‌مند باشد. او اینطور نبود که “من باید کتابخانه ام را راه اندازی کنم.” او بیشتر علاقه مند است که دوباره رئیس جمهور شود.»

با این حال، عزت نفس چیزی نیست که برخی از مورخان را نگران می کند. اگر قرار باشد سوابق تحت مراقبت ترامپ ناپدید شوند یا از بین بروند، آن مطالب به طور بالقوه در تاریخ گم می شود. آرشیو ملی آشکارا نگران وضعیت نگهداری اسناد توسط ترامپ بود. در 15 جعبه ای که ترامپ در ماه ژانویه تحویل داد، آرشیوگراها «سوابق محرمانه زیادی» را پیدا کردند که با روزنامه ها، عکس ها و مکاتبات آمیخته شده بود، سوگند نامه ویرایش شده FBI که برای جستجوی خانه ترامپ در مار-آ-لاگو استفاده شد نشان داد. ماموران اف بی آی که ماه گذشته سوابق این ملک را ضبط کرده بودند، مواد طبقه بندی شده را در کشوی میز به همراه گذرنامه های ترامپ پیدا کردند.

تیم نفتالی، رئیس برنامه سیاست عمومی در مقطع کارشناسی در دانشگاه نیویورک واگنر و مدیر سابق کتابخانه ریاست جمهوری نیکسون گفت: «تصمیم پرزیدنت ترامپ برای خودداری یا بردن مطالب با خود مستقیماً به توانایی مردم برای دانستن حقیقت در مورد دولت او ضربه زد. .

در دوران تصدی ترامپ، مشاوران گاهی در مورد اینکه آیا برچسب قیمت آنقدر بالا رفته است که ممکن است کتابخانه اوباما آخرین کتابخانه ای باشد که تا کنون ساخته شده است، فکر می کردند. اما یکی از افراد نزدیک به ترامپ پیشنهاد کرد که اگر بخواهد با یک دانشگاه همکاری کند، می تواند هزینه ها را کاهش دهد.

کتابخانه های مدرن ریاست جمهوری دو جزء اصلی دارند: مجموعه ای از سوابق ریاست جمهوری که توسط آرشیو ملی نظارت می شود و موزه ای که برای عموم آزاد است. رؤسای جمهور سابق قرار نیست اسنادی را که کتابخانه جمع آوری می کند کنترل کنند.

“اما یک روند وجود دارد. او تا زمانی که کتابخانه ساخته نشود، نمی تواند وسایل را در گاراژ خود ذخیره کند. کلارک گفت که اینطوری کار نمی کند.

یکی از افراد مورد اعتماد ترامپ، که مانند دیگران، به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد تا آزادانه تر صحبت کند، افزود: «کتابخانه های ریاست جمهوری برای روسای جمهور سابق است. او رئیس جمهور بعدی است او برمی گردد.»

سخنگوی ترامپ به درخواست برای اظهار نظر در مورد طرح های یک کتابخانه پاسخی نداد. کریس کیس، وکیل ترامپ در جلسه دادگاه هفته گذشته گفت هیچ چیز شرورانه ای در مورد داشتن سوابق رئیس جمهور سابق از دوران تصدی خود وجود ندارد. او گفت، در عوض، ترکیبی از مواد یافت شده در مار-آ-لاگو «آن چیزی است که انتظار می‌رود اگر به دسته‌ای از جعبه‌هایی که با عجله از یک محل سکونت یا یک دفتر منتقل شده‌اند نگاه کنید. این شامل همه چیز است.»

هیچ تضمینی وجود ندارد که ترامپ بتواند در هر صورت مبالغ هنگفتی را که برای ساختن یک کتابخانه لازم است جمع آوری کند. انتظار می‌رود مرکز ریاست‌جمهوری اوباما در شیکاگو بیش از 830 میلیون دلار کار کند و اوباما قبل از ترک ریاست‌جمهوری شروع به جمع‌آوری کمک‌های مالی کرد. جمع آوری کمک های مالی برای یک کتابخانه به ویژه برای روسای جمهور سابق که چیزی برای ارائه کمک کنندگان احتمالی ندارند دشوار است. آنها خارج از قدرت، نمی توانند به اهداکنندگان با سفارتخانه ها و دعوت نامه های شام دولتی که اغلب وسوسه ای برای دادن پول هستند، پاداش دهند. به عنوان رئیس جمهور، تمرکز ترامپ برای جمع آوری کمک های مالی، تلاش او برای انتخاب مجدد بود.

اگر ترامپ در مقطعی از این کار پیروی کند و پول جمع کند، محصول نهایی به‌طور اجتناب‌ناپذیر جشنی از کارنامه او خواهد بود، علی‌رغم دو استیضاح.

پل ماسگریو، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ماساچوست که در ریاست جمهوری ریچارد نیکسون کار می کرد، می گوید: «یکی از ضربه های بزرگ بر سیستم کتابخانه ریاست جمهوری این بود که در واقع، وارد کردن مطالب مهم به موزه بسیار دشوار است. کتابخانه

آنچه ترامپ را پرت می‌سازد این است که اکثر اسلاف او در دوران مدرن با میل و میل از سوابق خود جدا شدند، حتی زمانی که انتخابی داشتند که آن‌ها را به طور کامل حفظ کنند.