ترامپ پس از صدور حکمی علیه او، دادگاه عالی را «هیچ چیزی بیش از یک نهاد سیاسی» می‌داند، حتی اگر او 3 قاضی از اکثریت محافظه‌کار را منصوب کرد.

روز سه شنبه، دادگاه عالی پیشنهاد ترامپ برای جلوگیری از انتشار اظهارنامه های مالیاتی او به کنگره را رد کرد. این اقدام در را برای دموکرات‌های مجلس نمایندگان که از سال 2019 به دنبال بازگشت به این اسناد بودند، باز کرد، درست زمانی که حزب اکثریت مجلس نمایندگان را در ژانویه از دست می‌دهد.

ترامپ در اوایل صبح چهارشنبه در پستی گفت: “چرا کسی از اینکه دیوان عالی علیه من حکم می‌دهد تعجب می‌کند، آنها همیشه این کار را می‌کنند؟ این بی‌سابقه است که اظهارنامه‌های مالیاتی را تحویل می‌دهیم و این یک سابقه وحشتناک برای روسای جمهور آینده ایجاد می‌کند.” دیوان عالی شرافت، اعتبار و جایگاه خود را از دست داده و به یک نهاد سیاسی بیش از این تبدیل نشده است که کشور ما بهای آن را پرداخت کرده است.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، پس از سخنرانی در کنگره ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، برت کاوانا (R) قاضی دیوان عالی ایالات متحده در 5 فوریه 2019، به او تبریک گفت.مندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

  • ترامپ روز چهارشنبه در یک سری پست در سایت Truth Social به دادگاه انتقاد کرد.

  • ترکیب جدید دادگاه منجر به تصمیمات مهمی شده است که توسط جمهوری خواهان تجلیل و توسط دموکرات ها مورد انتقاد قرار گرفت. مهم‌تر از همه، دادگاه تقریباً 50 سال سابقه را با سلب حقوق فدرال سقط جنین لغو کرد و به یکی از وعده‌های اصلی ترامپ عمل کرد.

    ترامپ در پست‌های بعدی، شکایات مربوط به عملکرد دادگاه در مورد انتخابات 2020 را تکرار کرد و به گزارش‌هایی از نظرات افشا شده اشاره کرد. علاوه بر افشای تصمیمی که Roe v. Wade را لغو کرد، یک رهبر سابق ضد سقط جنین اخیراً ادعا کرد که تصمیم لابی هابی در سال 2014 در مورد پیشگیری از بارداری نیز افشا شده است.

    انتصابات ترامپ اکثریت 6-3 دادگاه را تثبیت کرد و منجر به عقب نشینی رو در مقابل وید شد.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که اعتماد به دیوان عالی به پایین ترین حد رسیده است. با این حال، دادگاه اغلب توسط بسیاری از جناح راست به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای ترامپ مورد توجه قرار می گیرد. ترامپ در یک دوره ریاست‌جمهوری خود، سه قاضی – نیل گورسوش، برت کاوانا و امی کونی بارت را منصوب کرد و اکثریت 6-3 محافظه‌کار دادگاه را به احتمال زیاد برای سال‌های آینده تقویت کرد.

جان رابرتز، رئیس دادگاه عالی و سایر اعضای دیوان عالی، علیرغم افزایش انتقادات، به دفاع از مشروعیت آن ادامه دادند.

او همچنین دادگاه را متهم کرد که از دموکرات‌ها “متحجر” شده و به جای “انجام بهترین کاری که برای ایالات متحده است”، “از نظر سیاسی درست” است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، پس از سخنرانی در کنگره ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، برت کاوانا (R) قاضی دیوان عالی ایالات متحده در 5 فوریه 2019، به او تبریک گفت.

نمایندگان دیوان عالی بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از رد درخواست او برای جلوگیری از دریافت سوابق مالیاتی توسط کنگره، در یک سری پست‌های اجتماعی حقیقت از دادگاه عالی انتقاد کرد.

دیوان عالی کشور روز سه شنبه راه را برای انتشار مالیات های ترامپ به کنگره باز کرد.

  • ترامپ با شکستن سنت، از انتشار علنی اظهارنامه مالیاتی خود در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری در سال 2016 خودداری کرد. کمیته راه و روش مجلس نمایندگان از IRS درخواست کرد که اظهارنامه های مالیاتی خود را در آوریل 2019 در حالی که فرآیند حسابرسی آژانس را بررسی می کرد، منتشر کند.

    ترامپ از دیوان عالی درخواست کرد تا از انتشار سوابق مالیاتی خود توسط IRS به مجلس نمایندگان جلوگیری کند. دادگاه هیچ توضیحی برای رد این درخواست نداد و هیچ مخالفتی را یادداشت نکرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع