ترامپ هفته گذشته با یکی از مقامات ارشد انتخابات ایالت ویسکانسین تماس گرفت و از او خواست که پیروزی بایدن در انتخابات 2020 در این ایالت را تایید کند – در بحبوحه جلسات استماع 6 ژانویه درباره تلاش های رئیس جمهور سابق برای لغو انتخابات.

ووس به WISN-TV توضیح داد که تصمیم دادگاه عالی در 10 ژوئیه در مورد صندوق های رای فقط بر روند رو به جلوی قانون تأثیر خواهد گذاشت و نمی تواند در انتخابات قبلی عطف به ماسبق شود. ووس دارد صدا کرد از این تصمیم حمایت کرد و دراپ باکس را “غیرقانونی” خواند.

رابین ووس به WISN-TV 12 News گفت که ترامپ این موضوع را پس از حکم دادگاه عالی ایالتی در مورد صندوق های رای مطرح کرد.

  • پس از رد ووس، ترامپ به Truth Social رفت تا نارضایتی خود را از این سیاستمدار بیان کند.

    در اوایل این ماه – و بیش از یک سال و نیم پس از شکست رئیس جمهور سابق در انتخابات 2020 از جو بایدن – ترامپ با رابین ووس، رئیس مجلس ویسکانسین تماس گرفت و او را تشویق کرد که پیروزی بایدن در این ایالت را تایید کند. مصاحبه سه شنبه

    ووس به این خبرگزاری گفت: “این بسیار سازگار است. او پرونده خود را مطرح می کند که من به آن احترام می گذارم.” او می‌خواهد ما در ویسکانسین کار متفاوتی انجام دهیم. من توضیح دادم که طبق قانون اساسی این کار مجاز نیست.»

    دونالد ترامپ

    رئیس‌جمهور سابق با استفاده از یک اصطلاح انتقادی که مخفف «فقط جمهوری‌خواه در نام» است، نوشت: «به‌نظر می‌رسد که رابین ووس، رئیس‌جمهور رابین ووس، رینوی حرفه‌ای مدت‌ها که همیشه به دنبال محافظت از جناح خود است، هیچ کاری در مورد تصمیم شگفت‌انگیز دادگاه عالی ویسکانسین انجام نخواهد داد». “

    این مقام انتخاباتی ویسکانسین به WISN-TV 12 News در میلواکی گفت که ترامپ پس از آن که دادگاه عالی ویسکانسین در اوایل ماه جاری، صندوق های رای غایب در این ایالت را غیرقانونی اعلام کرد، این موضوع را مطرح کرد.

    ترامپ پاسخ داد به مصاحبه عصر سه شنبه، یک بار دیگر ووس را ترغیب کرد که اقدام کند.

    WisPolitics گزارش داد که ووس خود توطئه های انتخاباتی را انجام داده و به دروغ ادعا کرده است که تقلب در رأی دهندگان در ایالت او بر انتخابات 2020 تأثیر گذاشته است.

    خبر این تماس تلفنی در بحبوحه چندین جلسه استماع عمومی از هیئت 6 ژانویه در مورد تلاش های ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 منتشر شد.

    روزنامه میلواکی ژورنال-سنتینل گزارش داد که ترامپ در سال 2021 پس از امتناع از انجام ممیزی پزشکی قانونی در مورد نتایج انتخابات 2020 در این ایالت، ووس را به “سخت کار برای سرپوش گذاشتن بر فساد انتخاباتی” متهم کرد.

    ووس افزود: او نظر دیگری دارد.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.Joe Maiorana / عکس AP

    • نه ووس و نه سخنگوی ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

      رئیس مجلس ویسکانسین گفت که ترامپ از او خواسته است که در اوایل ماه جاری پیروزی بایدن را تایید کند.

    • بایدن در ویسکانسین با کمتر از 21000 رای ترامپ را شکست داد.

      این داستان در حال شکستن است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.

      او ادامه داد: «دموکرات‌ها می‌خواهند صمیمانه از رابین و همه همکارانش RINO تشکر کنند که به آنها اجازه دادند از «قتل» فرار کنند.

      دونالد ترامپ دوباره به ترفندهای قدیمی خود عمل کرده است.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    ووس در نهایت تحقیقاتی را درباره انتخابات 2020 در ایالت خود آغاز کرد.

    “بنابراین، رابین ووس، سخنران، در مورد حکم دادگاه عالی ویسکانسین که صدها هزار رای دراپ باکس را غیرقانونی اعلام کرد، چه می کند؟” او نوشت. “این زمان برای او نیست که پنهان شود، بلکه زمانی برای عمل است!”

    وقتی ووس امتناع کرد، ترامپ در شبکه های اجتماعی به انتقاد از مقام انتخاباتی پرداخت.