ترامپ نسبت به “مرگ و نابودی احتمالی” در صورت متهم شدن به تحقیقات در مورد پول خاموش هشدار می دهد

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از زمانی که رئیس‌جمهور سابق پیش‌بینی کرد دستگیر خواهد شد، گرد هم آمدند و از اکثریت مجلس نمایندگان برای فراخوانی براگ برای شهادت در مقابل کنگره استفاده کردند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، حکیم جفریس، DN.Y، آخرین اظهارات ترامپ را “بی پروا، مذموم و غیرمسئولانه” در کنفرانس خبری جمعه انتقاد کرد.

پنج نفر در جریان حمله 6 ژانویه و پس از آن کشته شدند و بیش از 100 افسر پلیس مجروح شدند. دموکرات‌ها این اتهام را به گردن ترامپ انداخته و او را به تحریک شورش برای جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در ریاست‌جمهوری متهم کرده‌اند.

حامیان و منتقدان ترامپ در خارج از دادگاه در نیویورک تجمع کردند (اسپنسر پلات / گتی ایماژ)

«چه نوع فردی می‌تواند شخص دیگری، در این مورد رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، که بیش از هر رئیس‌جمهور فعلی در تاریخ رای آورده و نامزد پیشرو (با فاصله زیاد!) برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه را متهم به جرم کند، وقتی همه می دانند که هیچ جنایتی مرتکب نشده است، و همچنین می دانند که مرگ و ویرانی احتمالی در چنین اتهام دروغینی می تواند برای کشور ما فاجعه بار باشد؟” ترامپ نوشت. “چرا و چه کسی چنین کاری را انجام می دهد؟ واقعاً فقط یک روانپزشک منحط است [sic] از آمریکا متنفر است!”

حامیان و منتقدان ترامپ در خارج از دادگاه در نیویورک تجمع کردند (اسپنسر پلات / گتی ایماژ)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، لفاظی‌های خود را علیه تحقیقات دادستان منطقه منهتن در مورد پرداخت پولی که در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2016 انجام شده بود، تشدید کرد و در یک پست شبانه در سایت Truth Social خود درباره «مرگ و نابودی احتمالی» در صورت متهم شدن در این پرونده هشدار داد.

ترامپ آخر هفته گذشته گفت افشاگری‌ها حاکی از دستگیری او در تحقیقات است و از حامیانش خواست که «اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید!» از آن زمان، او از رسانه‌های اجتماعی برای حمله به آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن استفاده کرده و خواستار «برکناری» او از این پست شد و بدون مدرک ادعا کرد که این تحقیقات دارای انگیزه‌های سیاسی است.

پلیس کنگره آمریکا در حال اتخاذ تدابیر امنیتی برای آماده شدن برای اعتراضات ناشی از اتهامات احتمالی ترامپ است.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از متحدان نزدیک ترامپ، گفت که اگر ترامپ متهم شود، مردم نباید اعتراض کنند. هیچ کس نباید به یکدیگر آسیب برساند مک کارتی به خبرنگاران گفت: ما خواهان آرامش هستیم.

ترامپ در پست پنجشنبه خود از پیشنهادات مبنی بر حفظ آرامش مردم عقب نشینی کرد. کشور ما در حال ویران شدن است، همانطور که به ما می گویند صلح جو باشید! او نوشت.

جفریس گفت: «این خطرناک است، و اگر به همین منوال ادامه دهد، یک نفر را می کشد. ما قبلاً عواقب تحریک رئیس جمهور سابق را دیده ایم. او مسئول اصلی تحریک شورش خشونت آمیز است که در 6 ژانویه رخ داد، اما واضح است که او درس خود را نگرفته است.»

ترامپ با تحقیقات جداگانه ای از سوی بازرس ویژه وزارت دادگستری درباره اقداماتش در رابطه با حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش مواجه است. قبل از خشونت و شورش، ترامپ از لفاظی‌هایی برای به آتش کشیدن پایگاه خود استفاده کرده بود و در یک پست در شبکه‌های اجتماعی نوشت: “آنجا باش، وحشی خواهد شد!”

مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، به عنوان شاهد علیه رئیس سابق خود در تحقیقات DA آمده است. کوهن مدعی است که ترامپ به او دستور داده است که 130 هزار دلار به ستاره فیلم های بزرگسالان استورمی دنیلز بپردازد تا سکوت او را در رابطه با رابطه با ترامپ که رئیس جمهور سابق بارها رد کرده است، بخرد. براگ در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ سوابق تجاری را در گزارش 130000 دلاری پرداخت هایی که کوهن را به عنوان هزینه قانونی بازپرداخت کرده است جعل کرده است یا خیر.

فراخوان ترامپ برای اقدام تاکنون با استقبال کم‌تری از سوی حامیان مواجه شده است و جمعیت کوچکی برای اعتراض به اقدامات DA حاضر شده‌اند.

اما پست اولیه روز جمعه در سایت Truth Social نشان دهنده صریح ترین اشاره ترامپ به خشونت است که بیانگر لفاظی های تشدید شده او در جریان حوادثی است که منجر به حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیانش شد.

جفریس، دموکرات عالی رتبه مجلس نمایندگان، «جمهوری‌خواهان افراطی MAGA در مجلس نمایندگان» را مورد هدف قرار داد که به گفته او همچنان از ترامپ و لفاظی‌های «تنفرآمیز» او حمایت می‌کنند.