ترامپ می گوید توافق آزادی پل ویلان را رد کرده است

من یک معامله با روسیه را برای مبادله یک به یک به اصطلاح تاجر مرگ با پل ویلان رد کردم. ترامپ در شبکه Truth Social گفت: من در ازای کسی که تعداد بی‌شمار مردم را با معاملات تسلیحاتی خود کشته است، معامله صد نفر را انجام نمی‌دهم.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

دیوید ویلان روز شنبه در MSNBC گفت: «فکر می‌کنم دو سال اول، تا حدی فکر می‌کنم دولت ترامپ آمادگی یا علاقه‌ای به کار روی پرونده‌های بازداشت غیرقانونی را نداشت.

Bout هفته گذشته در ازای بریتنی گرینر، ستاره WNBA که حدود 10 ماه را در بازداشت روسیه گذراند، آزاد شد.

دیوید ویلان، برادر پل ویلان، نیز دولت ترامپ را متهم کرده است که “علاقه مند” به این پرونده ظاهر نمی شود.

فیونا هیل، مقام سابق امنیت ملی کاخ سفید ترامپ، یکشنبه گفت که توافق مبادله بوت با ویلان در زمانی که ترامپ در قدرت بود، امکان پذیر بود.

وی افزود: «دولت بایدن بسیار بیشتر درگیر بازداشت های غیرقانونی است.

معامله گرینر دیوانه کننده و بد است. حتی در دوران مدیریت من این اتفاق نمی افتاد، اما اگر این اتفاق می افتاد، من او را سریع بیرون می آوردم!» ترامپ گفت.

رئیس‌جمهور سابق ترامپ روز یکشنبه گفت که توافقی را برای آزادی پل ویلان تفنگدار سابق آمریکایی که از سال 2018 توسط مسکو بازداشت شده بود، در ازای آزادی ویکتور بوت، دلال اسلحه روسی در زمان حضورش در کاخ سفید، رد کرد.

در آن زمان خاص، من همچنین باید در اینجا بگویم که پرزیدنت ترامپ علاقه خاصی به مشارکت در این مبادله برای پل ویلان نیز نداشت. هیل در برنامه “Face the Nation” شبکه CBS با مارگارت برنان گفت: او به طور خاص به پرونده پل آنطور که فکر می کرد علاقه مند نبود.

ترامپ بلافاصله پس از انتشار اخباری مبنی بر آزادی گرینر از این توافق انتقاد کرد و گفت که ویلان باید به جای آن آزاد می شد.

دولت بایدن گفته است که روسیه تمایلی به مشارکت ویلان در مبادله برای بوت ندارد.

ترامپ روز یکشنبه گفت که اگرچه توافق با مسکو را رد کرده است، اما «باید پل را بیرون می‌آورد»، هرچند توضیح نداد که چرا قادر به انجام این کار نیست.