ترامپ می‌گوید «یهودیان آمریکا باید دست به کار شوند» و با بازگشت به سخنان یهودستیزانه

یهودیان ایالات متحده باید دست به دست هم دهند و از آنچه در اسرائیل دارند قدردانی کنند – قبل از اینکه خیلی دیر شود! ترامپ در وب سایت شبکه اجتماعی خود به نام Truth Social اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه جامعه یهودیان ایالات متحده را به دلیل حمایت ناکافی از اسرائیل مورد انتقاد قرار داد.

او نوشت: «اما کسانی که در اسرائیل زندگی می کنند داستان متفاوتی با یهودیان آمریکایی هستند. “بالاترین رتبه تایید در جهان، به راحتی می تواند PM باشد!”





منبع

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فرودگاه Minden-Tahoe در Minden، Nev. (خوزه لوئیس ویلگاس/AP) سخنرانی می کند.

این قاصدکی است که ترامپ قبلا تبلیغ کرده بود.

جاناتان گرینبلات، مدیر اجرایی اتحادیه ضد افترا، “معلوم نیست که @POTUS ادعا می کند که یهودیان به چه کسی “بی وفادار” هستند. در آن زمان در توییتر گفت، “اما اتهامات بی وفایی مدتهاست برای حمله به یهودیان مورد استفاده قرار می گیرد.” وی افزود: مدتهاست که استفاده از یهودیان به عنوان یک فوتبال سیاسی متوقف شود.

یهودی ستیزان برای قرن ها استدلال کرده اند که یهودیان می توانند با ایمان مذهبی خود “وفاداری دوگانه” داشته باشند. در دوران مدرن، این ستون یهودی ستیزی به ادعای وفاداری یهودیان به اسرائیل تغییر کرده است.

در سال 2019، رئیس جمهور وقت ترامپ با بیان اینکه یهودیان آمریکایی که از دموکرات‌ها حمایت می‌کنند «بی وفایی بزرگ» به اسرائیل نشان می‌دهند، انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت. او همچنین در کاخ سفید گفت: «اگر می‌خواهید به دموکرات‌ها رأی دهید، نسبت به یهودیان و اسرائیل بسیار بی‌وفا هستید».

ترامپ همچنین در سال 2020 با اتهام یهودستیزی مواجه شد، زمانی که در صحبت با رهبران یهودی آمریکا از اسرائیل به عنوان “کشور شما” یاد کرد. او در مراسم سال 2019 با یهودیان آمریکایی از نخست وزیر اسرائیل به عنوان “نخست وزیر شما” یاد کرد.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری از اسرائیل حمایت کرد و در عین حال گفت که یهودیان آمریکا به طور کامل از دستاوردهای او برای کشور قدردانی نمی کنند. وی تاکید کرد: «هیچ رئیس‌جمهوری بیش از من برای اسرائیل انجام نداده است. “اما تا حدودی شگفت انگیز است که انجیلی های شگفت انگیز ما بسیار بیشتر از مردم یهودی، به ویژه کسانی که در ایالات متحده زندگی می کنند، قدردان این موضوع هستند.”

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فرودگاه Minden-Tahoe در Minden، Nev.

ترامپ در پست یکشنبه خود در Truth Social همچنین گفت که می تواند خودش در این کشور منصب انتخابی را کسب کند.