ترامپ مدعی است که به اسناد کاخ سفید نیاز دارد تا در نهایت بتواند آنها را به کتابخانه ریاست جمهوری خود اضافه کند

به نظر می رسد ادعای او ناشی از دفاع قبلی او در مورد باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و نحوه انتقال اسناد کاخ سفید برای کتابخانه ریاست جمهوری خود باشد. در مورد اوباما، یک روند قانونی استاندارد برای انتقال سوابق کاخ سفید دنبال شد.

آرشیو ملی قبلاً پرونده ها را قبل از مراجعه آژانس به وزارت دادگستری در حدود فوریه درخواست کرده بود.

ترامپ همچنین خواستار بازگرداندن اسناد شد تا بتواند آنها را به آرشیو ملی بازگرداند.

  • اظهارات رئیس جمهور سابق با اعلام شکایتی که وکلای او در دادگاه فدرال فلوریدا در روز دوشنبه ارائه کردند، بیان شد.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در کنفرانس جاده ای به اکثریت در 17 ژوئن 2022 در نشویل، تنسی سخنرانی می کند.مارک همفری/AP

    • درخواست ترامپ ماه ها پس از آن مطرح می شود که آرشیو ملی برای اولین بار در ماه فوریه درخواست بازگرداندن پرونده های کاخ سفید را داد. آژانس سپس از وزارت دادگستری خواست تا در صورت نقض قوانین فدرال توسط رئیس جمهور سابق تحقیق کند.

      آنتونی کولی، سخنگوی وزارت دادگستری، در بیانیه‌ای به CNBC و دیگر سازمان‌های خبری درباره اقدام ترامپ، گفت: “حکم بازرسی 8 آگوست در مار-آ-لاگو توسط یک دادگاه فدرال پس از یافتن علت احتمالی مورد نیاز تایید شد. وزارتخانه آگاه است. ایالات متحده پاسخ خود را در دادگاه ثبت خواهد کرد.»

      دونالد ترامپ روز دوشنبه درخواستی را ارائه کرد تا مواد بازبینی «استاد ویژه» توسط اف‌بی‌آی ضبط شود.

    • این همچنین یکی از یک سری انگیزه های دائماً در حال تغییر است که او برای گرفتن اسناد رسمی – که برخی از آنها اکنون طبقه بندی شده هستند – با ادعای اینکه به اسناد کتابخانه ریاست جمهوری خود نیاز دارد، ارائه می دهد.

      ترامپ قرار بود پانزدهمین کتابخانه ریاست جمهوری را دریافت کند. آرشیو ملی بلافاصله پس از خروج او از سمت خود یک وب سایت راه اندازی کرد، اما برنامه های کتابخانه تاکنون مبهم بوده است.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    این شکایت از یک “ارباب ویژه” که یک طرف منصوب از دادگاه است، می خواهد تا تمام اسناد کاخ سفید را که در 8 آگوست از خانه او در پالم بیچ توسط اف بی آی ضبط شده است، به همراه فهرست “جزئیات بیشتری” از اقلام گرفته شده بررسی کند. .

    سخنگوی ترامپ فوراً درخواستی برای اظهار نظر نکرد.

    “این جستجوی مارآ لاگو و توقیف غیرقانونی و خلاف قانون اساسی بود و ما تمام اقدامات لازم را برای بازگرداندن اسنادی انجام می دهیم که بدون نیاز به یورش نفرت انگیز به خانه من به آنها می دادیم.” ترامپ روز دوشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی که در سایت Truth Social منتشر شد، گفت تا بتوانم آنها را به آرشیو ملی بدهم تا زمانی که برای کتابخانه و موزه ریاست جمهوری دونالد جی ترامپ مورد نیاز باشد.

    دونالد ترامپ در حال صحبت با میکروفون با پس زمینه سیاه.

    ترامپ قبلاً گفته بود که اسناد به طور تصادفی گرفته شده، از محل کار به خانه آورده شده و برخی از آنها توسط FBI جاسازی شده است.

    دونالد ترامپ درخواست کرد که تمام اسنادی که از خانه او در مار-آلاگو گرفته شده است بازگردانده شود تا بتواند پرونده ها را به اداره بایگانی و سوابق ملی بازگرداند و همچنین ادعا کرد که بعداً دوباره برای کتابخانه ریاست جمهوری او مورد نیاز خواهند بود.