ترامپ مدعی است که او “دستور ثابت” داشته است که گرفتن اسناد طبقه بندی شده را خوب کرده است

بردلی ماس، وکیل امنیت ملی و منتقد مکرر ترامپ، گفت، با این حال، یک دستور دائمی برای حذف طبقه بندی از سوی ترامپ «تلاش برای اجرای آن دیوانه کننده است».

متحدان ترامپ استدلال کرده‌اند که وضعیت طبقه‌بندی این مواد احتمالاً چیزی بیش از یک خطای اداری نبوده است – یعنی ترامپ اعلام کرد اسناد از طبقه‌بندی خارج می‌شوند اما هرگز به طور رسمی به این شکل علامت‌گذاری نشدند.

اما قوانین به دلایلی وجود دارد. یک مامور ویژه سابق اف بی آی، آشا رانگپا، توضیح داد که چگونه فرآیند حذف طبقه بندی قرار بود در یک سری توییت که بر تأثیر آن بر امنیت ملی تأکید کرد. او استدلال کرد که این روند تضمین می کند که آژانس های فدرال می توانند آماده سازی صحیح را انجام دهند.

بعلاوه، بعید به نظر می رسد که او دارای اختیاراتی بوده است که برخی از مواردی را که به طور بالقوه در اسناد موجود است – مانند اطلاعات جاسوسی و سلاح های هسته ای، از حالت طبقه بندی خارج کند. واشنگتن پست در اوایل هفته گزارش داد که اطلاعاتی در مورد زرادخانه هسته ای ایالات متحده در میان مواد موجود در مار-آ-لاگو وجود دارد. (ترامپ این گزارش را یک “فریب” خواند.)

با این حال، اینکه آیا مواد Mar-a-Lago از نظر فنی طبقه‌بندی شده یا از طبقه‌بندی خارج شده‌اند، می‌تواند در کنار این موضوع باشد.

اکنون به نظر می رسد که ترامپ در حالت آماده باش قدیمی قرار گرفته است و ادعا می کند که قربانی شده است زیرا ظاهراً در ابتدا هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. ترامپ در Truth Social، پلتفرمی که پس از اخراج از توییتر تأسیس کرد، استدلال کرد که او قبلاً همه چیزهایی را که به مار-آ-لاگو برده شده بود از طبقه بندی خارج کرده بود.

Rangappa گفت: «اگر کسی اطلاعاتی را که بر منابع و روش‌ها تأثیر می‌گذارد را از حالت طبقه‌بندی خارج می‌کند، زمان لازم برای محافظت از آن‌ها یا آماده شدن برای بازگرداندن آن‌ها را فراهم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور ترامپ برای آماده شدن برای کار در روز بعد، اغلب اسنادی از جمله اسناد طبقه بندی شده را به محل اقامت می برد. او حکم ثابتی داشت مبنی بر اینکه اسنادی که از دفتر بیضی شکل برداشته شده و به محل سکونت منتقل شده اند، در لحظه ای که او آنها را حذف کرد، از طبقه بندی خارج شده بودند.

همچنین در HuffPost

اگرچه روسای جمهور می توانند اطلاعات خاصی را از حالت طبقه بندی خارج کنند، اما یک روند رسمی برای انجام این کار وجود دارد و مشخص نیست که آیا ترامپ از آن پیروی کرده است یا خیر.

همانطور که همه ما می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم، هر کس مجبور است هر از گاهی کار خود را به خانه بیاورد. روسای جمهور آمریکا هیچ تفاوتی با هم ندارند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

این حکم بدون مهر نشان داد که وزارت دادگستری تحت چندین قانون از ترامپ تحقیق می کند. بارب مک کواد، وکیل سابق و مفسر حقوقی ایالات متحده، در اوایل روز شنبه در MSNBC اشاره کرد که هیچ یک از آنها نیاز به طبقه بندی اطلاعات ندارند.

رؤسای جمهور ملزم به تحویل اسناد به آرشیو ملی بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری 1978 هستند. اما طبق گزارش‌ها، آرشیو ملی ماه‌ها می‌دانست که ترامپ این قوانین را زیر پا گذاشته است. بیش از دوازده جعبه اسناد در اوایل سال جاری کشف شد.

پاسخ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به حمله فدرال به خانه‌اش در مار-آلاگو در این هفته، از توطئه تا کم‌توجهی تبدیل شد: اول، او پیشنهاد کرد FBI می‌توانست مواد فوق‌محرمانه‌ای را که در اقامتگاهش در فلوریدا جنوبی پیدا کرده بود، جاسازی کند. سپس او تمرکز خود را به سلف خود، باراک اوباما، معطوف کرد، که به گفته او همین کار را انجام داده است، اما بدتر از آن – ادعایی که آرشیو ملی روز جمعه لغو شد.

شما نمی توانید چیزی را فقط برای خودتان از طبقه بندی خارج کنید. شما آن را برای همه چیز از حالت طبقه بندی خارج می کنید.

جاناتان تورلی وکیل محافظه کار به فاکس نیوز گفت روز جمعه پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ با حمله کنگره و «همه جنجال ها» «زمان بسیار آشفته» بود. او گفت که دولت ترامپ ممکن است وقت نداشته باشد که روند معمول را طی کند.

«طبقه بندی بی ربط است. مک‌کواد گفت: اسناد دولتی که مربوط به دفاع ملی است را نمی‌توان در صورت درخواست بازگشت از دولت دریغ کرد. یک توییت. اتهام مانع تراشی در این حکم حاکی از آن است که ترامپ سعی کرده آنچه را که در اختیار داشت پنهان کند.

شامگاه جمعه، اردوگاه ترامپ بیانیه‌ای را برای فاکس نیوز ارسال کرد و در مورد این دفاع توضیح داد.

مریک گارلند، دادستان کل این هفته پیشنهاد کرد که مقامات خانه و دفتر ترامپ را مورد بازرسی قرار دهند، زیرا گزینه‌های دیگر برای بازیابی اطلاعات بسیار حساس به نظر می‌رسد. روز دوشنبه، طبق حکم بازرسی و توقیف بدون مهر و موم، ماموران FBI بیش از 20 جعبه مواد را همراه با سایر مواردی که دارای برچسب فوق سری بودند، بردند. حتی برخی از آنها با استفاده از مخفف “اطلاعات محفظه حساس” به عنوان “اسناد مختلف طبقه بندی شده/TS/SCI” توصیف شدند. چنین اطلاعاتی قرار است در یک مرکز خاص و ایمن به نام SCIF مشاهده شوند.

این بدان معناست که مقامات کارکنان باید هر بار که او آن مدارک را با خود می آورد او را به محل اقامت تعقیب کنند تا مطمئن شوند که علامت ها را خط زده و روی آن مهر “از طبقه بندی خارج شده” می زنند تا سایر مقامات وقتی آن را دیدند، بدانند که باید آن را به عنوان رسیدگی کنند. ماس جمعه شب در MSNBC گفت.

ترامپ پست ریاست جمهوری ایالات متحده را بر عهده نداشته است، با این حال، در بیش از 18 ماه، نکته ای که به نظر می رسد بیانیه به آن اشاره نکرده است.

اگر ترامپ واقعاً «دستور ثابتی» برای از طبقه بندی هر چیزی که به خانه می برد داشت، علنی نشده است.

کش پاتل، یکی از کارکنان ارشد پنتاگون و مشاور ترامپ، به طور مشابه به Breitbart News گفت که علامت گذاری ها هرگز به روز نشدند. بریتبارت گزارش داد که پاتل مدعی شد که “در آنجا با ترامپ بوده است که گفت: “ما این اطلاعات را از حالت طبقه بندی خارج می کنیم.”

الکس ولرشتاین، مورخ هسته‌ای، در مصاحبه‌ای با Vox گفت که قرار است رتبه‌بندی طبقه‌بندی با این موضوع مطابقت داشته باشد که اگر اطلاعات منتشر شود چقدر برای ملت آسیب‌رسان خواهد بود. ولرشتاین به عنوان مثال گفت، اگر ترامپ سندی داشته باشد که نشان دهد آمریکا به داشتن زرادخانه هسته‌ای اسراییل اذعان می‌کند، می‌تواند بسیار مضر باشد. (آمریکا به طور رسمی تسلیحات اتمی اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.)