ترامپ در کنفرانس محافظه کاران لاتین تبار از تحقیقات ایالتی و فدرال سخن می گوید

میامی – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود به شدت از تحقیقاتی که با آن روبه‌رو است، شکایت کرد و جانشین خود، جو بایدن را به «تخریب حاکمیت قانون» و نادیده گرفتن مشکلات عمیق‌تری که ملت با آن مواجه است، متهم کرد.

اگرچه ترامپ به آنچه که «سلاحی کردن» مجریان قانون می‌خواند اعتراض کرد، یک دادستان فدرال سابق گفته است که در زمانی که ترامپ در قدرت بود، اتفاق مشابهی رخ داده است. جفری برمن، وکیل سابق ایالات متحده در منهتن، در کتابی جدید می نویسد که وزارت دادگستری در دوران ترامپ به دنبال حفظ منافع سیاسی او بود. او نوشت، پس از آنکه دفتر برمن یک جفت از وفاداران به ترامپ را تحت تعقیب قرار داد، یکی از مقامات وزارت دادگستری با او تماس گرفت و از او خواست تا قبل از انتخابات میان دوره ای سال 2018 با متهم کردن یک مقام سابق کاخ سفید اوباما، گرگوری کریگ، «موضوعات را یکسان کند». کریگ هرگز متهم نشد.

ترامپ در پایان کنفرانسی با هدف جلب حمایت لاتین‌ها از سیاست‌های محافظه‌کار، بخشی از سخنرانی‌اش را به مشکلات حقوقی خود در خصوص سوابق حساسی که از کاخ سفید به ملک خود در مار-آ-لاگو در فلوریدا و یک مکان جداگانه برده بود اختصاص داد. دادستانی ایالت نیویورک علیه او شکایت کرده است.

انریکز ترامپ را “اولین رئیس جمهور لاتین تبار در تاریخ ایالات متحده” توصیف کرد.

ترامپ، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک را محکوم کرد که ماه گذشته از او شکایت کرد و مدعی شد که ثروت خالص خود را با فریبکاری افزایش داده است تا قراردادهای وام مطلوبی به دست آورد. او جیمز را یک “انسان کاملا فاسد و وحشتناک” خواند و گفت که اکنون “صدها میلیون دلار مالیاتی را که در طول سال ها در شهر نیویورک پرداخت کرده ام” جمع می کند.

ترامپ که سیگنال‌های قوی مبنی بر برنامه‌ریزی مجدد برای کاندیداتوری مجدد برای ریاست‌جمهوری ارسال کرده است، گفت: اکنون رژیم در حال شکست بایدن می‌خواهد از من تحقیق کند و تنها دلیلش این است که من در نظرسنجی‌ها از همه، چه جمهوری‌خواهان و چه دموکرات‌ها پیشتاز هستم. 2024.

ترامپ که اغلب از مدیریت کومو با همه‌گیری ویروس کرونا در زمانی که هر دو بر سر کار بودند انتقاد می‌کرد، گفت: «بسیار جالب، بسیاری از مردم از این بابت عصبانی هستند. «افرادی مانند کومو. برخی از مردم.”

ترامپ در مورد دستاوردهای مالی آشکار لاتین تبارها در دوران ریاست جمهوری خود صحبت کرد، یک بحث اقتصادی که به نظر می رسد با بلوک رای گیری حیاتی مورد توجه قرار گرفته است. نظرسنجی اخیر ان‌بی‌سی نیوز/تلموندو نشان داد که جمهوری‌خواهان از مزیت سنتی دموکرات‌ها در میان رای‌دهندگان لاتین تبار، که تورم و مشاغل برای آنها به‌عنوان مسائل فوری به نظر می‌رسد، دست برداشته‌اند.

او گفت: «آنها به مار-آ-لاگو حمله کردند، اما کارتل ها، مار-آ-لاگوهای خودشان را دارند – خوب هستند. «آنها را به حال خود رها کن. بگذارید به تخریب کشور ما ادامه دهند.

او ادعای رد شده ای را تکرار کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، میلیون ها صفحه از سوابق ریاست جمهوری را در پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال 2017 به یک ساختمان “ناامن” منتقل کرده است. پس از اینکه ترامپ برای اولین بار این ادعا را مطرح کرد، آرشیو ملی بیانیه ای منتشر کرد که گفت اوباما هرگز کنترلی نداشته است. از آن رکوردها آژانس گفت که همه آنها در بازداشت دولت بوده و مطابق با استانداردهای آرشیوی ذخیره شده اند.

ترامپ تصویری تاریک از آمریکا در دوران ریاست جمهوری بایدن ترسیم کرد. ترامپ گفت اولویت های دولت بایدن وارونه است. وی به عنوان مثال از ادامه آفت کارتل های مواد مخدر خارجی نام برد.

این اشاره ای بود به اظهارات بانوی اول جیل بایدن در سن آنتونیو در تابستان مبنی بر اینکه اسپانیایی ها در تگزاس به اندازه «تاکوهای صبحانه» «بی نظیر» هستند. از طریق یک سخنگوی، او بعدا عذرخواهی کرد برای اظهار نظری که او به یک گروه حقوق مدنی لاتین تبار داد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

او افزود: “فکر کنید چقدر بیمار است – چه اتفاقی در این کشور می افتد.” ما کشور تحقیقات هستیم. ما دیگر از بزرگی صحبت نمی کنیم. همه مورد بررسی قرار می گیرند … کارتل ها – هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد. اما آنها دنبال سیاستمداران می روند!»

او پیشنهاد کرد که ممکن است در یکی دیگر از منتقدان جیمز، فرماندار سابق دموکرات نیویورک، اندرو کومو، همکار عجیبی داشته باشد. دفتر جیمز تحقیقاتی را رهبری کرد که به این نتیجه رسید که کومو 11 زن را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده یا به طور نامناسبی لمس کرده است. کومو بلافاصله پس از انتشار این گزارش استعفا داد و او ماه گذشته شکایت اخلاقی علیه جیمز ارائه کرد.

ترامپ گفت: «هیچ رئیس‌جمهور دیگری مانند ما مورد آزار و اذیت و آزار قرار نگرفته است.

ترامپ به حضار گفت که جیمز «کومو را وادار به استعفا کرد».

ترامپ سخنرانی اصلی را پس از یک کنفرانس دو روزه در اینجا به میزبانی موسسه سیاست اول آمریکا، یک گروه معاف از مالیات که توسط مقامات سابق دولت ترامپ اداره می شود، ایراد کرد. حدود 450 نفر در سخنرانی او شرکت کردند و از ترامپ استقبال گرمی کردند.

قبل از اینکه ترامپ روی صحنه بیاید، آبراهام انریکز، رئیس Bienvenido، یک گروه محافظه‌کار لاتین تبار، «چپ‌ها» را رد کرد و گفت که «وسواس دارند که ما را تاکو صبحانه بخوانند».

ترامپ گفت که در بازرسی خانه‌اش در پالم بیچ، که به عنوان یک باشگاه خصوصی عمل می‌کند، رفتار بازرسان با او متفاوت از روسای جمهور گذشته در زمان جورج اچ دبلیو بوش بود. ترامپ استدلال کرد که همه در نحوه برخورد با سوابق خود پس از خروج از قدرت، احترام بیشتری نشان دادند.