ترامپ در نیوهمپشایر سخنانی تلخ و پر از دروغ ایراد کرد

و با این حال، ترامپ جایگاه پرارزش را برای حزب جمهوری‌خواه ایالت نیوهمپشایر به دست آورد و او را در مقابل برخی از فعال‌ترین فعالان و اهداکنندگان در ایالتی روی صحنه نشاند، در ایالتی که اولین پیروزی را در پیشنهاد او در سال 2016 به ارمغان آورد. ترامپ مدت‌هاست که از استاترهای گرانیتی و اولین انتخابات مقدماتی مورد علاقه آنها در کشور حمایت می‌کند و روز شنبه اعلام کرد که رئیس دو دوره ای جمهوری خواه به عنوان مشاوری متمرکز بر نیوهمپشایر به مناقصه انتخاب مجدد می‌پیوندد.

“من به ایالات متحده فکر می کنم. ترامپ گفت: هر روز اول آوریل است. ما مرزهای باز داریم زمانی که باید بسته شوند. روز اول آوریل است. … ما زندان هایی داریم – افرادی از موسسات روانی و تروریست ها – در حالی که نباید پذیرفته شوند، به کشور ما ریخته می شوند. روز اول آوریل، درست است؟ چه کسی این کار را می کند؟»

ترامپ با جسارت‌های معمولی، ساعاتی قبل از اینکه قرار باشد اولین ایستگاه خود را در کارولینای جنوبی، یکی دیگر از ایالت‌هایی که زودهنگام نامزد شده بود، رهبری کند، هرگونه تهدیدی را برای نامزدی مجدد خود در نیوهمپشایر رد کرد. ترامپ گفت: صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم این بار رقابتی داشته باشیم. ما در نظرسنجی ها خیلی جلوتر هستیم.» در سطح ملی، ممکن است اینطور باشد، اما بسیار ضعیف به نظر می رسد.

لحن و محتوای این رویداد حاکی از آن بود که کمپین دو ساله آینده با لحن سمی تلاش های گذشته او مطابقت خواهد داشت – اگر از آن فراتر نرود.

وقتی ترامپ هستید، گفتن مکرر چیزی به اندازه واقعیت است. و با قضاوت از اولین حرکت او در مسیر 2024، این یک بار دیگر در استراتژی او نقش اساسی خواهد داشت.



منبع

رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در نشست سالانه کمیته ایالتی جمهوری خواه نیوهمپشایر در سالم، نیوهمپشایر، در 28 ژانویه 2023 سخنرانی می کند. اعتبار – اسکات آیزن-گتی ایماژ

رئیس جمهور سابق ترامپ در نشست سالانه کمیته ایالتی جمهوری خواه نیوهمپشایر سخنرانی می کند

ترامپ انتقادها را به سخره گرفت که مبنی بر کندی در گسترش کمپین خود عمل کرده است. ترامپ گفت: «آنها تقریباً مرا مجبور به حضور در تجمعات می کنند. “ما به زودی آنها را انجام خواهیم داد. … بزرگتر از آنچه تا به حال بوده اند.»

رئیس جمهور سابق ترامپ در نشست سالانه کمیته ایالتی جمهوری خواه نیوهمپشایر سخنرانی می کند

و در نیوهمپشایر با مخاطبان خوش‌آوازه و خوش‌آمدی مواجه شد، ایالتی که ترامپ به اشتباه ادعا کرد که دو بار در یک انتخابات عمومی شرکت کرده است. (ترامپ در سال 2016 نیوهمپشایر را با یک سوم امتیاز از دست داد و بار دیگر در سال 2020 با 7 امتیاز از دست داد، اما در انتخابات مقدماتی این ایالت در آن سال ها در صدر قرار گرفت.)

اما لفاظی‌ها واقعیتی بیش از رویاها نیستند، و کارنامه میان‌دوره‌ای ترامپ در بهترین حالت، نادرست است. تلاش‌های او از زمان ارائه سومین پیشنهاد واقعی‌اش برای کاخ سفید در 15 نوامبر کم بوده است، زیرا چندین جمهوری‌خواه سرشناس به‌طور آشکارتر درباره دوام ترامپ زیر سؤال می‌برند. ترامپ به جای اینکه به ایالت‌های کاندیدای اولیه مانند آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی بپیوندد تا ثابت کند اشتباه می‌کنند، به دلایل اشتباه تیتر اخبار شده است: او در میان بحران یهودی‌ستیزی از کانیه وست دفاع کرد، با یک ملی‌گرای سفیدپوست شام خورد و خواستار شد. بازخوانی غیرقانونی انتخابات 2020.

با این حال، دو گروه برای تبلیغ فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، میزهایی را بیرون از سالن تشکیل دادند و یک بریدگی در اندازه واقعی از دسانتیس در سراسر سالن برای سلفی گرفتن با نمایندگان کنگره ایستاده بود، یادآوری اجتناب ناپذیری که نیوهمپشایر دوست دارد خوش اخلاق باشد.

رئیس‌جمهور سابق در صحبت با فعالان جنوب نیوهمپشایر، با پیوستن به اولین رویداد کمپین انتخاباتی‌اش در سال 2024 برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در کاخ سفید، بهترین موفقیت‌های خود را زنده کرد و ایده جدیدی را آزمایش کرد – اینکه هر روز در آمریکای جو بایدن بی‌رحمانه است. جوک روز اول آوریل.

ترامپ با تشویق گفت: «به‌عنوان کسی که نه یک‌بار بلکه دو بار در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری نیوهمپشایر پیروز شده‌ام و اتفاقاً، من معتقدم که در دو انتخابات سراسری نیز پیروز شده‌ایم».

ترامپ بعداً در اظهارات یک ساعته و آگاهانه خود که به نظر خجالتی به نظر می رسید، گفت که رهبران کشورهای دیگر در تماس تلفنی با بایدن با تبریک پس از پیروزی او در ریاست جمهوری کند بودند. ترامپ گفت: «آنها فقط آن را باور نکردند. آنها نتایج را باور نکردند.» (این مورد نیست، حتی اگر ترامپ از قبول باخت خود امتناع کرد.)

سالم، NH- روز شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ادعاهای نادرستی در مورد شکست‌های انتخاباتی خود را مطرح کرد و به رهبران خارجی پیشنهاد کرد که در طول انتخابات روز شنبه در اولین ایالت مقدماتی، تردیدهای او را در مورد نتیجه رای‌گیری 2020 در میان بگذارند.

ترامپ با کم‌اهمیت جلوه دادن تاریخ این ایالت در پاداش دادن به افراد ضعیف، از رقبای بالقوه‌اش فاصله گرفت. تنها یک رقیب احتمالی برنده شد که نامش مشخص شود: جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، که توسط ترامپ به عنوان «یکی از آن افراد احمق» که به‌طور متناقض جمهوری‌خواه بودند، خطاب می‌شد.

این بدان معنا نیست که انتظار می رود مسیر او آسان باشد. مشاوران و نظرسنجی‌ها به طور یکسان درباره آسیب‌پذیری‌های ترامپ، به‌ویژه در نیوهمپشایر، گلایه می‌کنند. نظرسنجی دانشگاه نیوهمپشایر که این هفته منتشر شد نشان می‌دهد که ترامپ در میان رای‌دهندگان احتمالی حزب جمهوری‌خواه در نیوهمپشایر ۱۲ امتیاز از دیسانتیس عقب‌تر است. در حالی که این ایالت به دلیل گشایش در برابر نامزدهای تازه کار که با بودجه اندک و خوش بینی غیرمنطقی به مبارزات انتخاباتی می پردازند مشهور است، ترامپ پیش از این از میهمانی های کوچک خانگی و تالارهای شهر به نفع تظاهرات گسترده چشم پوشی کرد و به نظر می رسد این بار نیز در مسیر انجام همین کار قرار دارد.

چرخش مستمر ترامپ در حقیقت جای تعجب ندارد. او در دو سال گذشته در تبعید زندگی می‌کرد و بازگشت انتقام‌اش را تصور می‌کرد و در غم و اندوه‌هایش غرق می‌شد. او در به‌روزرسانی سخنرانی‌های سال‌های 2016 و 2020 خود، از آنچه که «مزایای جانبی» نامیده می‌شود، دفاع کرد که ترامپ به پولدار سابق خود، آلن وایسلبرگ، ارائه کرد. ویسلبرگ در ازای همکاری با دادستان های فدرال، پس از اعتراف به 15 فقره جنایت، پنج ماه در زندان به سر برد. ترامپ خود را قربانی یک وزارت دادگستری مسلح شده تشبیه می‌کند که آسیب‌های جانبی به افرادی مانند وایسلبرگ وارد شده است.