ترامپ در حالی که پنس رقیب خود را نشان می دهد، جلسات استماع 6 ژانویه را یک «فریب» در گردهمایی مبارزات انتخاباتی آریزونا خواند.

ترامپ خطاب به جمعیت گفت: «آنها از من برای پرتاب غذا می خواهند. من در کاخ سفید غذا نمی‌ریزم. من غذا را جایی نمی ریزم. من غذا را می‌خورم.»

وی افزود: «اگر در خانه می‌مانم، کار را راحت می‌کردم، اگر اعلام می‌کردم که دیگر برای پست سیاسی کاندید نمی‌شوم، آزار و شکنجه دونالد ترامپ بلافاصله متوقف می‌شود.» “آنها دنبال من می آیند زیرا من از شما دفاع می کنم.”

ترامپ در سخنرانی در پرسکات ولی در حمایت از کری لیک، نامزد جمهوری خواه فرمانداری و بلیک مسترز، نامزد مجلس سنا، به کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد شورش در ساختمان کنگره آمریکا در سال 2021 تحقیق می کرد، حمله کرد.

او همچنین شهادت کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید در ماه گذشته را تکذیب کرد، که در آن وی برنامه آشکار ترامپ را برای رفتن به ساختمان کنگره در 6 ژانویه و به حامیانش پس از راهپیمایی “سرقت دزدی” در بیضی را توضیح داد که او شکست نخورده است. انتخابات.

سخنرانی دونالد ترامپ در آریزونا

به گفته هاچینسون، اورناتو «توصیف کرد [Trump] به عنوان عصبانی بودن رئیس‌جمهور چیزی به این مضمون گفت: «من رئیس‌جمهور واقعی هستم. اکنون مرا به کاپیتول ببرید!» او گفت.

مایک پنس با جمعی از هواداران صحبت می کند

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، که در ژوئن در حال صحبت با جمعیتی از هواداران در باشگاه دانشگاه شیکاگو بود، جمعه شب در آریزونا رقیب ظاهر شد. (جیم وندروسکا/گتی ایماژ)

ترامپ درباره تحقیقات مجلس نمایندگان گفت: «این تحقیقات کجا متوقف می‌شود؟ به کجا ختم می شود؟ هرگز فراموش نکنید: هر کاری که این نهاد فاسد با من انجام می دهد، به هر دلیلی حفظ قدرت و کنترل آنها بر مردم آمریکاست. آنها می خواهند به هر شکلی به من آسیب بزنند تا دیگر نتوانم نماینده شما باشم.

تصویر ترامپ در جلسه استماع کمیته 6 ژانویه است

ترامپ جمعه شب به پنس اشاره نکرد – اما این دو در آریزونا رویدادهای دوئلی داشتند که در آن آنها برای نامزدهای مخالف برای فرمانداری تبلیغات کردند. پنس که به دنبال نامزدی در سال 2024 است، در دو رویداد با کارین تیلور رابسون، وکیل توسعه که خواستار حرکت از انتخابات 2020 شده است، شرکت کرد.

جمعه شب، ترامپ شهادت هاچینسون را تکذیب کرد و گفت که او نمی‌توانست آنچه را که او ادعا کرده بود، انجام دهد. رئیس‌جمهور سابق همچنین ادعای هاچینسون مبنی بر دیدن یک خدمتکار کاخ سفید در حال تمیز کردن آشفتگی را پس از اینکه ترامپ ظاهراً بشقابی را که ناهار روی آن گذاشته بود به دیوار کوبید، رد کرد.

هفته آینده، ترامپ و پنس بار دیگر در واشنگتن دی سی – اولین دیدار ترامپ از پایتخت این کشور از زمان خروج از قدرت – که در آن هر یک در همان روز سخنرانی های مهمی ایراد خواهند کرد.



منبع

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، جمعه شب در جریان تظاهراتی در آریزونا سخنرانی می کند. (ربکا نوبل/رویترز)

ترامپ گفت که جلسه استماع پنجشنبه شب را تماشا کرده است، که عمدتاً بر روی کارهایی که او انجام می‌داد در حالی که اوباش خشن ساختمان کنگره را زیر پا گذاشته بودند، در حالی که کنگره در حال تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 بود، متمرکز بود. رئیس‌جمهور پیشین آن را «فریب» خواند.

در یک گردهمایی جمعه شب در آریزونا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هیئتی را که در مورد شورش 6 ژانویه تحقیق می‌کرد، انتقاد کرد – و معاون او، مایک پنس، که همچنین در فکر نامزدی ریاست‌جمهوری است، در ایالت گراند کنیون رقیب ظاهر شد.

او همچنین به رئیس مجلس آریزونا، Rusty Bowers، که به اعضای کمیته 6 ژانویه گفته بود ترامپ او را تحت فشار قرار داده تا بگوید انتخابات 2020 تقلبی بدون مدرک بوده است، انتقاد کرد. ترامپ در جلسه استماع ماه ژوئن، باورز را “یک بزدل رینو که علیه حزب جمهوری خواه شرکت کرد” نامید.

هاچینسون با سوگند مدعی شد که تونی اورناتو، یکی از مقامات ارشد امنیتی رئیس‌جمهور، به او درباره درگیری در 6 ژانویه گفته است که در آن ترامپ ظاهراً به فرمان خودروی ریاست‌جمهوری معروف به «جانور» هجوم آورده و خواستار بردن او شده است. رابرت انگل، مامور سرویس مخفی، زمانی که به او گفته شد به جای آن به کاخ سفید بازخواهد گشت، به طور فیزیکی او را محدود کرد.

تصویر ترامپ در جلسه استماع کمیته 6 ژانویه در پرایم تایم در روز پنجشنبه است. (اولین هاکستین/رویترز)