ترامپ در حالی که میزبان یک تورنمنت گلف با بودجه عربستان سعودی بود، گفت: «هیچ کس به 11 سپتامبر نرسیده است».

ترامپ همچنین به دفاع از عربستان سعودی پرداخت. ترامپ گفت: من این افراد را برای مدت طولانی در عربستان سعودی می شناسم و آنها مدت زیادی با من دوست بوده اند. “کاری که آنها برای گلف انجام می دهند بسیار عالی است.”

اعضای خانواده قربانیان 11 سپتامبر از ترامپ خواستند که این مراسم را در باشگاه خصوصی خود در بدمینستر لغو کند.

  • این گروه در نامه ای به ترامپ نوشت: “شواهد، آقای ترامپ، واضح تر از همیشه است. ملت عربستان تا حد زیادی مسئول مرگ عزیزان ما و این حمله هولناک به آمریکا است. و شما این را می دانید.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، صندوق دارایی دولتی تحت نظارت شاهزاده محمد 2 میلیارد دلار در شرکتی تحت کنترل جرد کوشنر – داماد رئیس جمهور سابق – سرمایه گذاری کرد. کوشنر که به عنوان مشاور ارشد ترامپ در کاخ سفید خدمت می کرد، رابطه نزدیکی با شاهزاده محمد – حاکم واقعی عربستان سعودی – برقرار کرد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات علیه مسابقات گلف تحت حمایت عربستان که در باشگاهش در بدمینستر، نیوجرسی برگزار می شد، گفت: «هیچ کس به پایان حادثه 11 سپتامبر نرسیده است».

    ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در سال 2016، عربستان سعودی را مسئول حملات 11 سپتامبر دانست. ترامپ در آن زمان در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: “چه کسی مرکز تجارت جهانی را منفجر کرد؟ عراقی ها نبودند. عربستان بودند. به عربستان سعودی نگاه کنید.” او افزود: “بیشتر مردم از عربستان سعودی آمده اند. آنها از عراق نیامده اند.”

    عکسی از مرکز تجارت جهانی در 11 سپتامبر در کنار عکسی از دونالد ترامپ.

    اعضای خانواده قربانیان 11 سپتامبر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خواستند تا مسابقات گلف مورد حمایت عربستان را در باشگاه نیوجرسی خود لغو کند.دیوید سوروویکی / کلیف هاوکینز / گتی ایماژ

    • ترامپ در جریان یک تورنمنت گلف با حمایت عربستان سعودی گفت: «هیچ کس به ته ماجرای 11 سپتامبر نرسیده است».

    • اما در دوران ریاست جمهوری خود، ترامپ روابط نزدیکی با دولت سعودی به دست آورد و رویکردی بحث برانگیز را در زمانی اتخاذ کرد که قانونگذاران هر دو طرف از آمریکا خواستند روابط خود با ریاض را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

      ترامپ در جریان برنامه LIV Golf pro-am در باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر به ESPN گفت: «متاسفانه هیچ‌کس به ته 11 سپتامبر نرسیده است، و باید در مورد دیوانه‌هایی که این کار وحشتناک را انجام دادند، می‌آمدند». LIV یک تور گلف جدید است که توسط صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی تأمین می شود – که توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نظارت می شود.

      ترامپ از شاهزاده محمد در برابر واکنش‌ها به قتل وحشیانه جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن‌پست، از جمله با مسدود کردن یا دور زدن کنگره که به دنبال فاصله گرفتن آمریکا از پادشاهی در مورد مسائلی مانند جنگ یمن بود، محافظت کرد.

      گروه عدالت 11 سپتامبر که متشکل از اعضای خانواده قربانیان 11 سپتامبر است، برای میزبانی این مسابقات به ترامپ حمله کردند.

      ترامپ همچنین از عربستان سعودی دفاع کرد. او گفت: “کاری که آنها برای گلف انجام می دهند بسیار عالی است.”

    ما به سادگی نمی توانیم درک کنیم که چگونه می توانید موافقت کنید که از لیگ گلف پادشاهی عربستان سعودی برای میزبانی مسابقات خود در زمین گلف خود پول بپذیرید، و این کار را در سایه زمین صفر در نیوجرسی انجام دهید، که بیش از 700 نفر از ساکنان خود را در طول این بازی از دست داد. این نامه افزوده است. برای ما قابل درک نیست که یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده عزیزان ما را به خاطر منافع مالی شخصی کنار بگذارد.

    اعضای خانواده قربانیان 11 سپتامبر علیه این مسابقات صحبت کرده و از ترامپ خواسته اند که این رویداد را با توجه به ارتباط آن با عربستان سعودی لغو کند. 15 نفر از 19 هواپیماربای که در حملات تروریستی سال 2001 شرکت داشتند، اتباع سعودی بودند. دولت عربستان مدت‌ها مدعی است که در این حملات دخالتی نداشته است، اما اعضای خانواده قربانیان، از جمله دیگران، خلاف این را پیشنهاد کرده‌اند.

    مشخص نیست که آیا ترامپ از طریق نظرات خود در ESPN در روز پنجشنبه به دخالت عربستان در 11 سپتامبر اشاره کرده است یا خیر. حملات تروریستی 11 سپتامبر توسط القاعده، یک گروه تروریستی به رهبری اسامه بن لادن، هماهنگ شد. در سال 2011، نیروهای دریایی نیروی دریایی بن لادن را در جریان یک حمله در پاکستان کشتند.