ترامپ در تحقیقات اسناد طبقه بندی شده به ۷ اتهام متهم شد

کریس کریستی، یکی از منتقدان ترامپ و دادستان سابق فدرال، نامزد تازه معرفی شده ریاست جمهوری آمریکا، گفت که قبل از اظهار نظر تا زمانی که کیفرخواست را ببیند صبر خواهد کرد. بیایید ببینیم در صورت انتشار هرگونه کیفرخواست احتمالی، حقایق چیست؟ کریستی توییت کرد.

جیم تراستی، وکیل ترامپ، به سی‌ان‌ان گفت که احضاریه‌ای که تیم حقوقی وی از فدرال‌رزرو دریافت کرده است شامل حداقل یک اتهام مربوط به قانون جاسوسی، «چند اتهامات ناشی از انسداد، و سپس اتهامات دروغین» است. وی در پاسخ به این سوال که آیا اتهام توطئه نیز وجود دارد یا خیر، گفت: “من معتقدم”. NBC News تایید کرد که یکی از اتهامات مربوط به قانون جاسوسی است.

پس از خروج ترامپ از قدرت در ژانویه 2021، دولت فدرال چندین بار تلاش کرد تا پرونده‌هایی را که ترامپ از دوران حضورش در کاخ سفید نگه داشته بود به دست آورد و به او و تیم حقوقی‌اش فرصت‌های متعددی داد تا آنها را تحویل دهند.

ترامپ انجام هر کار اشتباهی را رد کرده و اتهامات مربوط به سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده را با ادعای اینکه قبلاً آنها را از حالت طبقه بندی خارج کرده است، رد کرده است.

ماهیت این اتهامات ابتدا توسط نیویورک تایمز گزارش شد.

دولت در نهایت بیش از 11000 صفحه از اسناد دولتی را از مار-آلاگو توقیف کرد، از جمله بیش از 100 سند طبقه بندی شده، پس از اینکه تیم ترامپ تأیید کرد که جستجوی کامل برای اسناد طبقه بندی شده در این مکان انجام داده است.

او گفت: «من آدم بی گناهی هستم. هیچ اشتباهی نکردم. و ما با این موضوع مبارزه خواهیم کرد، درست مثل هفت سال که می جنگیم. بسیار عالی خواهد بود اگر بتوانیم تمام وقت خود را به بزرگ کردن دوباره آمریکا اختصاص دهیم.»

یک مقام سرویس مخفی گفت که پرسنل آن روز جمعه با تیم ترامپ دیدار خواهند کرد تا برنامه ریزی امنیتی و لجستیکی مربوط به حضور در دادگاه بعد از ظهر سه شنبه را آغاز کنند.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد کیفرخواست خودداری کرد. یک مقام دولت گفت که کاخ سفید از کیفرخواست اطلاعی دریافت نکرده و از گزارش های رسانه ای در مورد آن مطلع شده است.

ترامپ پنجشنبه شب گفت که وکلای او مطلع شده اند که او در تحقیقات بازپرس ویژه در مورد رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده متهم شده است. دو منبع آگاه با این موضوع کیفرخواست را تایید کردند و یکی افزود که ترامپ احضاریه ای برای حضور در دادگاه منطقه ای آمریکا در روز سه شنبه دریافت کرده است.

ترامپ زمانی آماده به نظر می رسید که اولین کسی بود که وجود کیفرخواست را علنی کرد.

ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش پاسخ خود را بر تلاش برای مقصر دانستن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای کیفرخواست متمرکز کردند، حتی اگر تحقیقات به یک بازپرس ویژه جداگانه واگذار شده بود.

دقایقی پس از اینکه او اعلام کرد که در سایت Truth Social متهم شده است، با استناد به اتهامات درخواستی برای جمع آوری کمک ارسال کرد.

دولت نکاتی را درباره اتهامات احتمالی ارائه کرده بود. حکم بازرسی اموال مار-آ-لاگو ترامپ در ماه اوت نشان داد که بازرسان در حال جستجوی شواهدی از سه جنایت مربوط به سوء استفاده از سوابق حساس دولتی هستند، از جمله اینکه آیا این اسناد با افراد “غیر مجاز” به اشتراک گذاشته شده است. وکلای وزارت دادگستری از آن زمان در پرونده های دادگاه چشم انداز جنایت مرتبط با انسداد را مطرح کردند.

ترامپ با چندین تحقیق دیگر مواجه است. او در اوایل آوریل توسط دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، به طور جداگانه به 34 فقره جرم جعل سوابق تجاری مربوط به نقش ادعایی وی در پرداخت های پولی در پایان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 متهم شد. او اعتراف به بی گناهی کرد. او همچنین با تحقیقات جنایی در جورجیا مرتبط با انتخابات 2020 و همچنین تحقیقات مربوط به اسمیت در 6 ژانویه مواجه است.

تصویر: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، مشت‌های خود را به سمت هواداران به دنبال تظاهراتی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، در منچستر، NH در 27 آوریل 2023 بالا می‌برد. (سوفی پارک/نیویورک تایمز) (سوفی پارک / نیویورک تایمز / ردوکس تصاویر)

او همچنین وضعیت خود را با وضعیت بایدن که اسناد طبقه بندی شده دولت اوباما نیز در اختیار دارد، برابر دانسته است. اما شرایط بسیار متفاوت است.

سخنگوی بازپرس ویژه از اظهار نظر خودداری کرد.

تصمیم هیئت منصفه اوج تحقیقات چندین ماهه وزارت دادگستری است که اکنون توسط بازرس ویژه جک اسمیت، که توسط دادستان کل مریک گارلند منصوب شده بود، رهبری می شود.

این اتهامات دومین باری است که ترامپ پس از ترک قدرت، متهم می شود، اما این اخبار همچنان در سراسر کشور طنین انداز می شود و حامیان و منتقدان بر بزرگی این تحول تاثیر می گذارند. در حالی که دور اول اتهامات مربوط به رفتار ترامپ در هنگام تلاش برای انتخاب شدن در سال 2016 بود، اتهامات جدید به اقدامات او در حین خروج از کاخ سفید می پردازد و بر نحوه مدیریت برخی از حساس ترین اسرار کشور تمرکز می کند.

تصویر: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، مشت‌های خود را به سمت هواداران به دنبال تظاهراتی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، در منچستر، NH در 27 آوریل 2023 بالا می‌برد. (سوفی پارک/نیویورک تایمز) (سوفی پارک / نیویورک تایمز / ردوکس تصاویر)

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در توئیتی نوشت که «تسلح کردن مجریان قانون فدرال تهدیدی مرگبار برای یک جامعه آزاد است»، در حالی که یکی دیگر از رقبای ترامپ در ریاست جمهوری، ویوک راماسوامی، در بیانیه‌ای گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم روزی را ببینیم که رئیس‌جمهور آمریکا معاون وزارت دادگستری است تا رقیب اصلی‌اش را در میانه‌ی انتخابات دستگیر کند.» او قول خود را برای عفو ترامپ در صورت انتخاب رئیس‌جمهور تکرار کرد.

بایدن گفت: “من هرگز یک بار، حتی یک بار، به وزارت دادگستری پیشنهاد نداده ام که چه کاری انجام دهند یا نکنند… هیچ اتهامی یا اتهامی وارد نکنند. من صادق هستم.”

ایمیل جمع‌آوری کمک مالی و تحقیقات چند ماهه

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، این کیفرخواست را “بی عدالتی بزرگ” خواند. این غیر وجدان است که یک رئیس جمهور نامزد اصلی مخالف خود را متهم کند. او در توییتر گفت.

برخی از نامزدهای ریاست جمهوری جمهوری خواه ترامپ و متحدان کنگره این اتهامات را به عنوان انگیزه سیاسی محکوم کردند.

بایدن روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مردم آمریکا باید به وزارت دادگستری در برابر انتقادهای ترامپ اعتماد کنند، تاکید کرد که انگشت شست خود را روی ترازو قرار نداده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

یک منبع جداگانه گفت که کیفرخواست مهر و موم شده است، به همین دلیل است که دولت هنوز نمی تواند اظهار نظر کند.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود، Truth Social، گفت: «دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده است که ظاهراً به دلیل حقه‌کاری جعبه‌ها متهم شده‌ام».

واشنگتن – هیئت منصفه فدرال، دونالد ترامپ را به هفت اتهام جنایی در ارتباط با سوء استفاده از بیش از 100 سند طبقه بندی شده که سال گذشته در تفرجگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا کشف شد، متهم کرد و باعث شد فرمانده سابق استیضاح شده دو بار به ریاست جمهوری برسد. -رئیس اولین رئیس جمهور سابق که با اتهامات جنایی فدرال روبرو شد.

در ایمیل جمع آوری کمک مالی آمده است: «بازرس ویژه منصوب شده توسط بایدن، من را به یک شکار جادوگر دیگر در رابطه با اسنادی که من حق داشتم به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده از طبقه بندی خارج کنم، متهم کرده است. .

دو منبع مطلع در مورد این هفت اتهام گفتند که این اتهامات شامل اظهارات نادرست و توطئه برای ایجاد مانع است. تمامی اتهامات مربوط به حفظ اسناد و ممانعت از اجرای عدالت است. یک منبع خاطرنشان کرد که هفت بار شارژ لزوماً به معنای هفت شمارش نیست – چندین بار می‌تواند با هر شارژ مرتبط باشد.

او بعداً ویدیویی چهار دقیقه‌ای را در سایت Truth Social منتشر کرد که در آن گفت که او «مردی بی‌گناه» است و این تحقیقات را «فریب‌کاری» خواند.

برای به‌روزرسانی‌های زنده همراه ما باشید