ترامپ در اولین حضور در دی سی پس از خروج از قدرت، سیگنال می‌دهد که می‌خواهد اختیارات ریاست‌جمهوری برای تغییر شکل بوروکرات‌های فدرال به MAGA بیشتر باشد.

به گفته اکسیوس، او برنامه‌ای برای انجام این کار در سال 2020 داشت و می‌توانست آن را در سال 2024 انجام دهد.

ترامپ

او در یک سخنرانی در موسسه سیاست اول آمریکا، خواستار پاکسازی کارکنان فدرال شد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ترامپ در این سخنرانی گفت: «ما باید اخراج بوروکرات‌های سرکشی را که عمداً دموکراسی را تضعیف می‌کنند یا حداقل فقط می‌خواهند شغل خود را حفظ کنند، آسان‌تر کنیم.

    ترامپ در آخرین ماه‌های ریاست‌جمهوری خود فرمان اجرایی برنامه F را امضا کرد که اگر در انتخابات 2020 شکست نمی‌خورد، می‌توانست به پاکسازی سریع کارمندان فدرال منجر شود. در اولین روزهای ریاست جمهوری جو بایدن، او این فرمان را لغو کرد.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در حین سخنرانی در یک مراسم، دوباره با صدای بلند این بخش را گفت و تاکید کرد که قصد دارد در صورت پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری، کارمندان غیر وفادار دولت فدرال را پاکسازی کند.

    ترامپ با اشاره به اینکه آیا قرار است برای دور دوم خدمت کند، گفت: واشنگتن مکانی کاملا متفاوت خواهد بود. فرآیند تجدیدنظر فعلی ما برای این بوروکرات‌های سرکش سه مرحله دارد که هر کدام پنج سال طول می‌کشد – اخراج فردی که کار بدی انجام می‌دهد ۱۵ سال طول می‌کشد.»

    ترامپ روز سه‌شنبه در حین سخنرانی در اجلاس مؤسسه اول آمریکا گزارش‌هایی را درباره قصد خود برای اجرای «برنامه F» تأیید کرد، یک فرمان اجرایی که بر اساس آن کارمندان دولتی به گونه‌ای تغییر شغل می‌دهند که حمایت‌های استخدامی آنها را کاهش می‌دهد و اخراج و جایگزینی آنها را آسان‌تر می‌کند. با منصوبان سیاسی

    ترامپ که اولین حضورش در دی سی در روز سه‌شنبه پس از ترک قدرت بود، نگفته است که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 نامزد خواهد شد یا خیر.

    ترامپ گفت: “کنگره باید اصلاحات تاریخی را تصویب کند که به رئیس جمهور قدرت دهد تا اطمینان حاصل کند که به هر بوروکراتی که فاسد، نالایق یا غیرضروری برای این کار است می توان گفت – آیا تا به حال این را شنیده اید – اخراج شده اید! بیرون بروید.”

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در 9 ژوئیه 2022 در یک راهپیمایی “نجات آمریکا” در آنکوریج، آلاسکا، سخنرانی می کند.جاستین سالیوان/گتی ایماژ

    • به گفته اکسیوس، عملکرد این طرح تا حد زیادی در کانال‌ها و آژانس‌های دولتی مخفی نگه داشته شد تا زمانی که برای اجرا آماده شد.

      دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، برخی از برنامه های خود برای دور دوم ریاست جمهوری را پیش بینی کرد.