ترامپ حملات علیه قضات را در بحبوحه بررسی های حقوقی فزاینده تشدید می کند

در حالی که سخنان ترامپ و بی توجهی به هنجارهای پیرامون سیستم قضایی، دموکرات ها را نگران می کند و ممکن است برخی از مستقل ها را از رای دادن به او منصرف کند، تنها تعداد کمی از جمهوری خواهان آن را به عنوان یک موضوع بالقوه در انتخابات مقدماتی مطرح کرده اند.

سخت است که یک نکته مثبت برای عصبانی کردن قاضی از دست شما ببینید، درست است؟ گرین گفت و هیچ کس دوست ندارد مورد انتقاد قرار گیرد. فکر می کنم او در بیش از یک زمین بازی می کند. او همچنین در دادگاه افکار عمومی بازی می کند. و این تا حدی به این دلیل است که او برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود و به همین دلیل در حال جمع‌آوری بودجه برای کمپین خود است. بنابراین ممکن است او از نظر استراتژیک فکر نکرده باشد، “بهترین راه برای نزدیک شدن به محاکمه چیست؟”

این حملات جامعه حقوقی را نگران کرده است، جایی که ناظران متوجه شده اند که ترامپ تیمی از وکلا دارد که می توانند با هر تعداد از تصمیماتی که او ناعادلانه تلقی کرده مبارزه کنند، حقوقی که برای هر متهمی در دسترس است، اما برای او بسیار امکان پذیرتر از بسیاری از متهمان است.

ترامپ در سخنرانی ماه مارس در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران گفت: «در سال 2016، من اعلام کردم که صدای شما هستم. «امروز اضافه می کنم: من جنگجوی شما هستم. من عادل تو هستم و کسانی که مورد ستم و خیانت قرار گرفته اند، من عذاب تو هستم.»

ترامپ چندین بار در مورد قاضی خوان مرچان در پلتفرم Truth Social خود پستی منتشر کرد و از او به عنوان “قاضی متنفر ترامپ” یاد کرد و مدعی شد که فروشنده “از من متنفر است”.

در حالی که ترامپ یک دوره دیگر در کاخ سفید را دنبال می کند، او به طور فزاینده ای در تعهد خود برای از بین بردن «دولت عمیق» تهاجمی شده است.

ترامپ سخنرانی خود را در یک مورد محدود کرده است. مرچن با درخواست تیم براگ برای منع ترامپ از ارسال هرگونه مدرک در این پرونده در رسانه های اجتماعی موافقت کرد.

این تاکتیک جدیدی برای ترامپ نیست که در طول دوره ریاست جمهوری خود انگیزه یا مشروعیت احکام دادگاه را زیر سوال می برد. اما در زمانی قابل توجه است که مبارزات انتخاباتی او در سال 2024 برای کاخ سفید شامل وعده های «قصاص» برای کسانی است که احساس می کنند توسط دولت مورد ظلم قرار گرفته اند.

به طور جداگانه، تهدید به بمب‌گذاری آغاز رسیدگی به دعاوی مدنی 250 میلیون دلاری توسط لتیشیا جیمز دادستان کل نیویورک علیه سازمان ترامپ و همچنین خانواده ترامپ را مختل کرد.

«حملات غیرمسئولانه در رسانه‌های اجتماعی، که مبتنی بر اطلاعات نادرست یا نادرست هستند یا صرفاً برای منافع حزبی طراحی شده‌اند… به سیستم قضایی ما آسیب می‌زند. مارسی کان که بیش از 30 سال را بر روی نیمکت سپری کرد و اکنون رئیس گروه ویژه قانون بار در نیویورک است، گفت: آنها حاکمیت قانون و سیستمی را که ما برای تأمین عدالت برای همه داریم تضعیف می کنند. قانون.

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ، زمانی که در مورد این اظهارات سوال شد، گفت که او دلیلی برای زیر سوال بردن اعتبار مرچن ندارد.

«هزینه هنگفتی برای افرادی که گرفتار این موضوع هستند و کانون اظهارات غیرواقعی هستند، وجود دارد. و این واقعاً واقعاً خطرناک است وقتی که هیچ تلاشی برای محدود شدن در مورد آن وجود نداشته باشد و زمانی که فردی که صحبت می کند تأثیر زیادی بر تعداد زیادی از مردم دارد که به هر دلیلی احساس ناراحتی و عصبانیت می کنند و به دنبال هدفی برای جابجایی هستند. خشم آنها ادامه دارد.»

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

آسا هاچینسون، نامزد ریاست جمهوری 2024 و یکی از معدود فرمانداران جمهوری خواه که از ترامپ در زمانی که او تا اوایل سال جاری در دفتر آرکانزاس بود، انتقاد کرد، در مصاحبه اخیر با سی ان ان استدلال کرد که رای دهندگان باید مشکلات حقوقی ترامپ و حملات به قوه قضاییه را در نظر بگیرند.

ترامپ پس از آنکه هیئت منصفه او را متهم به افترا و آزار جنسی تشخیص داد، نوشت: «این قاضی منصوب کلینتون، لوئیس کاپلان، از دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیش از حد ممکن متنفر بود». او فردی وحشتناک، کاملاً مغرضانه است و وقتی از او خواسته می شد باید خود را رد می کرد. سریع نپذیرفت! هرگز نباید اجازه داد این پرونده در این محل کاملاً جناحی محاکمه شود، شاید برای من بدترین در ملت!»

این غیرمعمول نیست که افراد درگیر در سیستم حقوقی ناامیدی خود را تخلیه کنند، اما تعداد کمی از آنها این کار را به وضوح – و برای مخاطبان گسترده – مانند ترامپ انجام می دهند.

رئیس‌جمهور سابق همچنین مدعی شده است که قاضی رسیدگی کننده به پرونده حبس پول که توسط دادستان منطقه منهتن آلوین براگ علیه او مطرح شده است، از او متنفر است.

این قسمت همچنین کل ساختمان دادگاه را مختل کرد و افسران را ملزم کرد تا “امنیت بیشتری را برای همه کارکنان آسیب دیده” فراهم کنند. دفتر براگ بعداً تصمیم گرفت که بیوگرافی کارکنان را از وب سایت خود حذف کند.

پاسخ دادن به داوران کمی نامناسب است. بروس گرین، استاد حقوق در دانشگاه فوردهام و کارشناس اخلاق حقوقی، گفت: اگر این پاسخ یک قاضی در مورد یک پرونده در حال بررسی باشد، مسائل مربوط به عادلانه بودن آنها را مطرح می کند.

ترامپ قاضی ناظر بر پرونده مدنی مربوط به نویسنده E. Jean Carroll را هدف قرار داده و او را به عنوان «قاضی منصوب شده توسط کلینتون» مورد تمسخر قرار داده است.

سوزان کولمان، رئیس بار شهر نیویورک، گفت که این اختلالات بسیار فراتر از یک پرونده یا یک دادگاه است.

اخیراً، ترامپ قاضی فدرال لوئیس کاپلان را مورد هدف قرار داده است که بر پرونده مدنی کارول علیه ترامپ نظارت می کرد، نویسنده ای که ادعا می کرد رئیس جمهور سابق به او در رختکن یک فروشگاه بزرگ در دهه 1990 تجاوز کرده است.

کان خاطرنشان کرد که مرچن و خانواده اش پس از انتقاد ترامپ از او تهدید به مرگ شدند.

قضات نیز مانند همه مقامات دولتی در سال های اخیر شاهد افزایش ارتباطات تهدیدآمیز بوده اند.

زمانی که ترامپ در منهتن به اتهام نقش داشتن در یک طرح پولی در طول مبارزات انتخاباتی 2016 متهم شد، رئیس جمهور سابق وقت کمی را تلف کرد و قاضی ایالت نیویورک را در این پرونده به عنوان طرفدار معرفی کرد.

«آنچه در مورد ایالات متحده آمریکا قابل توجه است، حاکمیت قانون و سیستم قضایی ما است. هاچینسون گفت که این حسادت جهانیان است. و ما نمی توانیم رهبرانی داشته باشیم که آن را تضعیف کنند و به آن بی احترامی کنند.

فکر می‌کنم باید به آینده فکر کنیم، و فکر می‌کنم افرادی هستند که قاضی بودن، هیئت منصفه بودن، هر بخشی از سیستم دادگاه را در نظر می‌گیرند، و در مواجهه با موارد بسیار بسیار زیاد دو بار فکر می‌کنند. تهدید جدی برای آنها و خانواده هایشان است.»

با افزایش مشکلات حقوقی رئیس جمهور سابق ترامپ، او اغلب به هدفی آشنا حمله می کند: قضات.

“بنابراین آنها سعی می کنند به نظر برسند که بالاتر از جنگ هستند، حتی اگر در اعماق قلبشان ممکن است شخصاً نیش بخورند. قرار نیست آنها به تلویزیون بروند و از خود دفاع کنند.»

اما او در مورد بحث در مورد خود در رسانه های اجتماعی از جمله نظرات خود در مورد قاضی آزاد است.

اغلب بر عهده کانون های وکلای دادگستری مانند وکلای شهر نیویورک است که در هنگام حمله به سیستم قضایی یا قضات، درخواست احترام به سیستم قانونی را بدهند.

“شاید او روی این واقعیت حساب می کند که قاضی نمی تواند آن را از او بگیرد. بنابراین شاید او فقط به این فکر می کند که «خب، محاکمه بی ربط است. کاری که من در رسانه‌ها انجام می‌دهم تأثیری بر محاکمه نخواهد داشت، اما مطمئناً ممکن است بر کمپین من و جمع‌آوری کمک مالی من تأثیر بگذارد. پس این چیزی است که من به آن فکر خواهم کرد.»

تعداد تهدیدها علیه قضات فدرال در سال 2021، پس از شورش 6 ژانویه و ادعای دزدیده شدن انتخابات، به حدود 4500 نفر رسید. این ارقام مجدداً در سال 2022 افزایش یافت و به بیش از 5000 نفر رسید.

پیش از این، ترامپ قاضی ناظر بر پرونده پل مانافورت را مورد انتقاد قرار داده است، برخی حقوقدانان را که علیه او حکم داده اند به عنوان «قاضی اوباما» مورد تمسخر قرار داده و گفته است که میراث مکزیکی یک قاضی به این معنی است که او احتمالاً علیه او مغرضانه بوده است.