ترامپ توسط وزارت دادگستری در تحقیقات جنایی تا 6 ژانویه مورد بازرسی قرار گرفت

او گفت اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور شود، هر کسی را که مسئولیت کیفری داشته باشد، پاسخگو خواهیم بود.

تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 به اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گسترش یافته است. واشنگتن پوزتی

شورت بالاترین مقامی است که تاکنون با تحقیقات همکاری کرده است.

او مدعی شد: «ما به یک ملت گدا تبدیل شده‌ایم که برای انرژی به کشورهای دیگر سر می‌زند، میلیون‌ها بیگانه غیرقانونی در سراسر مرزهای باز ما هجوم می‌آورند، به کشور ما سرازیر می‌شوند، این یک تهاجم است.

درو انگرر/گتی

این روزنامه به نقل از منابع متعدد آشنا با این موضوع گزارش داد که شاهدانی که در روزهای اخیر در برابر هیئت منصفه حاضر شده‌اند در مورد «مکالمات با ترامپ، وکلای او و سایر اعضای حلقه درونی او» سردرگم شده‌اند.

وزارت دادگستری از اظهار نظر در این باره خودداری کرد پستگزارش زمانی که توسط The Daily Beast تماس گرفت.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا مورد انتقاد برخی از طرفین قرار گرفته است که او به اندازه کافی تهاجمی نیست. اما گارلند سه شنبه شب در گفتگو با NBC News هشدار داد که هر کسی را “مسئول جنایتکارانه رویدادهای مربوط به 6 ژانویه، برای هرگونه تلاش برای دخالت در انتقال قانونی قدرت از یک دولت به دولت دیگر” مسئول خواهد دانست.

این خبر تنها چند ساعت پس از بازگشت ترامپ به واشنگتن برای ایراد اولین سخنرانی خود در دی سی پس از ترک قدرت منتشر شد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

او در MSNBC گفت: «امیدوارم اگر وزارتخانه واقعاً از شواهدی که به آن منتهی می‌شود پیروی کند، متوجه شود که به دونالد ترامپ منتهی شده است».

را پست گزارش‌ها حاکی از آن است که دادستان‌های فدرال درباره ملاقات‌هایی که ترامپ رهبری می‌کرد، فشارهایی که او بر معاون رئیس‌جمهورش، مایک پنس، برای ممانعت از صدور گواهی‌نامه رای‌گیری وارد کرد، و هرگونه دخالت ترامپ در طرحی برای صف‌بندی انتخاب کنندگان «جعلی»، «سوالات مفصل» پرسیده‌اند. حمایت از او

عصر روز سه‌شنبه با انتشار خبر تحقیقات از پستترامپ در بیانیه ای یا در شبکه اجتماعی خود یعنی Truth Social به این موضوع پاسخی نداد. در عوض، او در اوایل روز مشغول ارسال کلیپ های سخنرانی خود بود.

نماینده آدام شیف (D-CA) سه شنبه شب گارلند را به دلیل اذعان به “تحقیق گسترده تر در مورد توطئه برای توقف انتقال مسالمت آمیز قدرت” ستود.

تمرکز گسترده وزارت دادگستری ظاهرا قبل از جلسات استماع مجلس نمایندگان است، به طوری که فدرال رزرو سوابق تلفنی مقامات دولت ترامپ از جمله رئیس دفتر ترامپ، مارک میدوز را در آوریل به دست آورده است. پست گزارش شده است.

یکی از وکلای ترامپ، آلن فوترفاس، هنگامی که دیلی بیست در اواخر عصر سه شنبه با تلفن تماس گرفت، از اظهار نظر خودداری کرد. یکی دیگر از منابع نزدیک به ترامپ به دیلی بیست گفت که آنها نمی توانند تایید کنند که وزارت دادگستری اکنون به ترامپ نگاه می کند، اما “شایعاتی در مورد آن برای چند هفته شنیده اند.”

درو انگرر/گتی

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

در میان آخرین شاهدانی که در برابر هیئت منصفه حاضر شدند، دستیاران سابق پنس، مارک شورت و گرگ جاکوب، پست گزارش شده است. هر دو مرد – که در کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان نیز برای بحث در مورد تلاش های ترامپ برای تحت فشار قرار دادن رئیس خود حاضر شدند – از اظهار نظر خودداری کردند.

مجلس نمی تواند کسی را متهم کند، اما وزارت دادگستری نیز هرگز علیه یک رئیس جمهور سابق اتهامی وارد نکرده است.

کشور ما یکی پس از دیگری در صحنه جهانی با تحقیرهای تاریخی روبرو می شود.

ما عدالت را بدون ترس یا لطف دنبال می کنیم. ما به مسائل دیگر توجهی نداریم.»