ترامپ تهدید کرد که حمایت خود از جو لومباردو جمهوری‌خواه نوادا را پس از آن که نامزد آن زمان در مناظره اکتبر او را رئیس‌جمهور «بزرگ» خطاب نکرد، پس می‌گیرد: NYT.

انتظار می‌رود ترامپ در روزهای آینده نامزدی ریاست‌جمهوری 2024 را آغاز کند، اما برخی از جمهوری‌خواهان هشدار می‌دهند که آسیب‌پذیری‌های رئیس‌جمهور سابق بر اساس نتایج سه‌شنبه گذشته آشکارا آشکار شده است.

به گزارش تایمز، پس از اینکه شخصی کلیپ‌های مناظره ترامپ را فرستاد، رئیس‌جمهور سابق در همان شب با رونا مک‌دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواه تماس گرفت و احتمال رد حمایت او از لومباردو را مطرح کرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

رهبران ارشد حزب جمهوری‌خواه، که از رقابت‌های رقابتی سنا و مجلس نمایندگان در انتخابات آن سال آگاه بودند، مدت‌هاست که در تلاش برای بازپس گرفتن کنترل کنگره در سال جاری به این رقابت‌ها چشم دوخته بودند.

لومباردو در جریان مناظره ماه اکتبر گفت که ترامپ یک رئیس جمهور “سالم” است اما در آن زمان ترجیح داد او را “بزرگ” توصیف نکند. کلانتر شهرستان کلارک با گرایش دموکرات ها بود پشتیبانی توسط ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواه.

هنگامی که ترامپ در اواخر همان ماه به نوادا آمد تا در کنار آدام لاکسالت، نامزد حزب جمهوری‌خواه در سنا که اکنون شکست خورده است، از لومباردو حمایت کند، نامزد فرمانداری وقت در طی یک گردهمایی، فرمانده کل سابق را «بزرگ‌ترین رئیس‌جمهور» خواند.

به گفته افراد آگاه از وضعیت که با تایمز صحبت کردند، در حالی که لومباردو در یکی از رقابتی ترین رقابت های فرمانداری در ایالتی که به یکی از برجسته ترین ایالت های کشور تبدیل شده است، مک دانیل از ترامپ یک ساعت فرصت خواست تا این موضوع را حل کند. .

هفته گذشته، لومباردو با 48.9٪ -47.3٪، Sisolak را از دفتر فرماندار خلع کرد، در حالی که اکثر مناطق گزارش دادند.

به گزارش نیویورک تایمز، در طول انتخابات میان دوره ای 2022، دونالد ترامپ تهدید کرد که حمایت خود از جو لومباردو، فرماندار منتخب نوادا را به دلیل امتناع از “عالی” خواندن رئیس جمهور سابق در جریان مناظره با استیو سیسولاک، فرماندار دموکرات، لغو خواهد کرد.

جو لومباردو، نامزد وقت فرمانداری حزب جمهوری‌خواه نوادا، سمت راست، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در یک گردهمایی در میندن، شمال، در 8 اکتبر 2022 کمپینی می‌کند.AP Photo/ خوزه لوئیس ویلگاس، استخر

  • بلافاصله پس از تماس ترامپ با مک دانیل، کمپین لومباردو بیانیه ای منتشر کرد ترامپ را رئیس جمهور “بزرگ” خطاب می کند.

    لومباردو که اکنون فرماندار منتخب نوادا است، فرماندار دموکرات استیو سیسولاک را به سختی شکست داد.

ترامپ لومباردو

به نقل از نیویورک تایمز، ترامپ پس از اینکه جو لومباردو را “بزرگ” خطاب نکرد، تهدید کرد که از او حمایت نخواهد کرد.

  • بسیاری از جمهوری‌خواهان با نقشی که ترامپ باید در حزب جمهوری‌خواه پس از شکست این حزب در بازپس‌گیری سنا بازی کند، دست و پنجه نرم می‌کنند، در حالی که کنترل مجلس نمایندگان هنوز چند روز پس از انتخابات نامشخص است.

    وی افزود: رئیس جمهور ترامپ یکی از بزرگترین دوران در تاریخ مدرن آمریکا را رهبری کرد.

    او با اشاره به مجموعه ای از دستاوردهای ترامپ در دوران ریاست جمهوری گفت: “با همه معیارها، دونالد جی. ترامپ رئیس جمهور بزرگی بود و دستاوردهای او از تاثیرگذارترین دستاوردهای تاریخ آمریکاست.”

    لومباردو در یک مناظره در ماه اکتبر گفت که ترامپ “سالم” است و همین امر باعث شد ترامپ با رونا مک دانیل تماس بگیرد.