ترامپ تحقیقات وزارت دادگستری را “فریب” خواند. کارشناسان، با استناد به قانون جاسوسی، ارزیابی تلخ تری دارند

«چه کسی می‌داند چه کسی می‌توانست به آن دسترسی داشته باشد؟ من به شما تضمین می‌دهم که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی آن مکان را هدف قرار داده‌اند.» لئونارد به USA TODAY گفت.

“متغیرهای زیادی وجود دارد.”

اما اگر اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری و یک قاضی مستقل فدرال را باور کنیم، ترامپ ممکن است با مشکلات حقوقی جدی مواجه شود، از جمله آنچه که آنها می‌گویند می‌تواند نقض قانون جاسوسی ایالات متحده باشد.

اطلاعات فوق محرمانه، به ویژه برنامه های دسترسی ویژه “SCI” ​​که به عنوان اطلاعات محفظه حساس تعریف می شوند، طبق سیاست های طبقه بندی ایالات متحده، حساس ترین اسناد در دولت ایالات متحده هستند که اغلب به نحوه جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده اطلاعاتی علیه دشمنان خارجی برای هدف گیری مربوط می شود. تهدیدهای اصلی امنیت ملی

بر اساس این حکم و دریافت آنچه مقامات کشف کرده اند، ترامپ به دلیل نقض احتمالی سه قانون فدرال: حذف یا از بین بردن سوابق، مانع تراشی در تحقیقات و نقض قانون جاسوسی تحت بازجویی قرار گرفته است.

اتفاقی که روز جمعه افتاد: حکم بازرسی وزارت دادگستری نشان می‌دهد که ترامپ در ارتباط با قوانین جاسوسی تحت بازجویی قرار گرفته است

برنده شدن، ناهار خوری، گلف و اسرار

لافمن به USA TODAY گفت که اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری هرگز نمی‌توانستند قاضی درخواست آنها را برای صدور حکم بازرسی بدون شواهد فراوان از جنایات ارتکابی و تهدیدهای مداوم علیه امنیت ملی ایالات متحده تأیید کند.

مکه ای برای جاسوسان؟ FBI در حال بررسی است که آیا استراحتگاه مار-آ-لاگو رئیس جمهور ترامپ در برابر عوامل خارجی آسیب پذیر است یا خیر.

روزی که همه چیز شروع شد: خانه ترامپ مار-آ-لاگو در فلوریدا توسط FBI برای تحقیق در مورد رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده بازرسی شد

جی. ویلیام لئونارد، رئیس سابق دفتر نظارت بر امنیت اطلاعات آرشیو ملی ایالات متحده و ناظر دولتی طبقه بندی سوابق، آن را به عنوان یک قانون منسوخ و قدیمی توصیف کرد که شامل طیف وسیعی از اقدامات مجرمانه بالقوه مرتبط با حفاظت از افراد ملی است. دفاع

ترامپ صبح جمعه در مصاحبه با تروت سوشال نوشت: «مسئله تسلیحات هسته‌ای یک فریب است».

مریک گارلند، دادستان کل، در وزارت دادگستری پنجشنبه، 11 اوت 2022، در واشنگتن سخنرانی می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اواخر روز سه شنبه وارد برج ترامپ در نیویورک شد.

لاوفمن گفت که یک عامل زمان بالقوه نیز وجود دارد، از جمله اینکه آیا یک هدف ممکن است شواهد را از بین ببرد یا تلاش کند تحقیقات را مختل کند.

لئونارد به USA TODAY گفت، در نتیجه، احتمال بیشتری وجود دارد که تحقیقات بر روی مدیریت احتمالی بی‌دقتی اطلاعات محرمانه متمرکز شود و اینکه آیا اقدامات ترامپ دسترسی به اطلاعات فوق‌محرمانه ایالات متحده توسط جاسوسان خارجی را آسان‌تر کرده است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: نقض قانون جاسوسی خطر بزرگی برای ترامپ دارد



منبع

سوگندنامه ای که در حمایت از درخواست حکم تفتیش ثبت شده است، که همچنان مهر و موم شده است، حاوی توضیحات بسیار جامع تری از آنچه مقامات به دنبال آن هستند و چرا آنها معتقدند که جنایات نه تنها مرتکب شده اند، بلکه شواهدی از آن جنایات را می توان در اینجا یافت. به گفته دیوید لافمن، که تا سال 2018 ریاست بخش ضد جاسوسی و کنترل صادرات وزارت دادگستری را بر عهده داشت، مار-آ-لاگو می‌گوید. لاوفمن در این سمت بر تحقیقات و تعقیب پرونده‌هایی که امنیت ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده، نظارت می‌کرد.

لئونارد گفت آنچه که اسناد مورد بحث را چنین خطر بالقوه ای برای امنیت ملی می کند، این است که FBI آنها را از Mar-a-Lago، مجموعه‌ای وسیع با فضای آزاد و بدنام، جایی که اعضای باشگاه و مهمانانشان شراب می‌خورند و شام می‌خورند، گلف بازی می‌کنند و در رویدادهای بزرگی مانند عروسی و مهمانی‌های شب سال نو شرکت می‌کنند.

“وزارت دادگستری ممکن است تمایلی به متهم کردن رئیس جمهور سابق به طور کلی نداشته باشد، اما اگر اقدامات او شامل جدی ترین جنایات مندرج در قانون باشد، نه. به سختی می توان جرمی جدی تر از نقض قانون جاسوسی در نظر گرفت.»

قانون جاسوسی چیست؟: آنچه باید بدانید، از اصلاحیه قانون فتنه تا اسناد از طبقه بندی خارج شده.

لئونارد و دیگران خاطرنشان کردند که در سال‌های اخیر چندین نفر در مار-آ-لاگو یا نزدیک آن بازداشت شده‌اند، از جمله دو زن چینی که در حوادث جداگانه‌ای در سال 2019 به دلیل تجاوز به محل بازداشت شدند. FBI و وزارت دادگستری مدت‌هاست که هشدار داده‌اند که چینی‌ها ماموران در ایالات متحده به دنبال جمع آوری اطلاعاتی هستند که می توانند.

در آوریل 2019، مقامات فدرال گفتند که در حال بررسی هستند که آیا اقامتگاه خصوصی رئیس جمهور وقت ترامپ در برابر جاسوسی خارجی آسیب پذیر است یا خیر. افشای این تحقیق پس از دستگیری یوجینگ ژانگ، یک شهروند چینی، به محل اقامتی که ترامپ از آن به عنوان کاخ سفید زمستانی خود یاد می کند، با دو پاسپورت، چهار تلفن همراه و یک درایو انگشت شست که به گفته بازرسان به بدافزار آلوده شده بود، رسید.

لئونارد، که آرشیو ملی را در سال 2008 ترک کرد، گفت: “فقط تصور کنید اگر آقای پوتین در جایی در دریای سیاه یک هتل تجاری داشته باشد، جایی که به هر کسی اجازه می دهد والس بزند و فعالیت های خصوصی و چیزهایی در همین راستا داشته باشد.” «فکر نمی‌کنید سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده تمام تلاش خود را برای نفوذ به آن سایت داشته باشند؟»

او همچنین خاطرنشان کرد که Mar-a-Lago به عنوان مکانی برای چنین اسرار سطح بالای ایالات متحده چقدر خطرناک است.

گودمن، بازرس ویژه سابق وزارت دفاع، به USA TODAY گفت که بر اساس قرائت او از حکم بازرسی که روز جمعه مهر و موم نشده بود، «اسنادی که ترامپ در یک محیط بسیار ناامن نگهداری می کرد، حاوی چنان اطلاعات اطلاعاتی حیاتی است که می تواند امنیت ملی ایالات متحده را تهدید کند. اگر به دست اشتباه افتاد.»

لئونارد با استناد به اظهارات خود ترامپ خاطرنشان کرد: برخی از کارتن‌های اسناد در مار-آ-لاگو در یک انبار زیرزمین نگهداری می‌شدند که فقط یک قفل روی در داشت. او گفت، در عوض، قرار است آنها توسط آرشیو ملی نگهداری شوند، در مکانی امن که بر خلاف فورت ناکس نیست، جایی که هیچ کس نمی تواند بدون چندین لایه مجوز و تأیید به آنها دسترسی داشته باشد.

بیشتر: ترامپ مدعی است که اسناد مار-آلاگو “از حالت طبقه بندی شده” خارج شده است. چرا کارشناسان آن استدلال را رد می کنند.

“متغیرهای زیادی”

او گفت: “مسئله واقعی این است که اطلاعات بسیار حساسی وجود داشت که توسط قانون محافظت می شود و مقامات دولتی، به همراه یک قاضی مستقل، معتقد بودند که این اطلاعات در معرض خطر قابل توجهی قرار دارد، که این اقدام بی سابقه را ایجاب می کرد.”

طبق سیاست‌های طبقه‌بندی آژانس اطلاعاتی ایالات متحده، اگر افشای اطلاعات موجود در آن‌ها می‌تواند به امنیت ملی آسیب وارد کند یا به امنیت ملی آسیب برساند، به عنوان فوق سری طبقه‌بندی می‌شوند.

Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا در 9 اوت 2022.

اسناد حکم بازرسی به جزئیات درباره آنچه که مقامات معتقدند در آن جعبه‌ها وجود دارد، ذکر نشده است، اما گزارش واشنگتن پست به نقل از مقامات آشنا با تحقیقات، می‌گوید که برخی از آنها مربوط به برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای آمریکا هستند.

احضاریه قبل از جستجو

او گفت: «این نشان می دهد که وزارت دادگستری چاره ای جز اقدام نداشته است.

کارشناسان حقوقی گفتند، اما دو قانون دیگر ذکر شده در حکم بازرسی نیز جدی هستند. یکی از آنها، 18 کد ایالات متحده § 1519، شامل “تخریب، تغییر، یا جعل سوابق در تحقیقات فدرال و ورشکستگی” است. این نشان می‌دهد که مقامات شواهد قانع‌کننده‌ای به قاضی صادرکننده حکم ارائه کردند – به اندازه کافی برای اثبات علت احتمالی – اسناد موجود در Mar-a-Lago به نحوی دستکاری شده‌اند، چه قبل یا بعد از اینکه FBI اعلام کرد که می‌خواهد به آنها دسترسی داشته باشد.

Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا در 9 اوت 2022.

در نشانه ای از اینکه وزارت دادگستری چقدر این تحقیقات را جدی می گیرد، جانشین لاوفمن در آن سمت کلیدی، جی برات، تلاش برای بازگرداندن اسناد را رهبری می کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، آنچه را که FBI در جستجوی روز دوشنبه در محل اقامت وی ​​در فلوریدا جنوبی و باشگاه فقط اعضای آن پیدا کرد، کم اهمیت جلوه می‌دهد و گزارش‌های رسانه‌ای که می‌گویند مقامات به دنبال اسنادی در رابطه با سلاح‌های هسته‌ای و سایر موضوعات فوق سری هستند را “ساختگی” خواند.

این بدان معنا نیست که بازرسان معتقدند ترامپ جاسوس است. محمول قانونی که بخشی از قانون جاسوسی، 18 USC §§ 793 است، به “جمع آوری، انتقال یا از دست دادن اطلاعات دفاعی” مربوط می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اواخر روز سه شنبه وارد برج ترامپ در نیویورک شد.

مهمانان ناخوانده مجلس عروسی: ترامپ مراسم عروسی اجتماعی نشویل در مارآ لاگو را خراب کرد

“اگر آقای پوتین یک هتل تجاری داشت”

مریک گارلند، دادستان کل روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری کوتاه فاش کرد که وزارت دادگستری دو ماه قبل احضاریه ای را ارائه کرده بود که به دنبال اسناد حساس دولتی بود که بازرسان معتقد بودند رئیس جمهور سابق پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید در آنجا ذخیره کرده بود.

حادثه در دسامبر 2019: هیئت منصفه ملی پوش چینی را به دلیل تجاوز به مار-آلاگو بی گناه دانست: “یک اشتباه صادقانه”

افسران پلیس پالم بیچ در روز دوشنبه 8 آگوست 2022 در نزدیکی Mar-A-Lago در پالم بیچ، فلوریدا با یکدیگر صحبت می کنند.

بی میلی به کیفرخواست – اما شاید نه برای قانون جاسوسی

کارشناسان به USA TODAY گفتند، اما این نقض احتمالی قانون جاسوسی است که فوریت خاصی را به همراه دارد.

لاوفمن گفت: «دولت وقتی نگران است که شواهدی از جنایت وجود دارد که باید به منظور پیگیری مراحل تحقیقاتی منطقی اضافی و در عین حال حفاظت از یکپارچگی آن شواهد به دست آورد، حکم بازرسی را اجرا می کند.

لاوفمن گفت: «و زمانی که (اطلاعات طبقه بندی شده) در طبیعت منتشر می شود، جایی که در دسترس افرادی است که فاقد مجوزهای امنیتی هستند، و هیچ گونه حقوق قانونی برای دیدن اطلاعات طبقه بندی شده ندارند، به ویژه در خطر به خطر افتادن است. .

جست‌وجوی دوشنبه گذشته اولین باری نبود که وزارت دادگستری به دنبال دسترسی به سوابق بود.

مریک گارلند، دادستان کل، در وزارت دادگستری پنجشنبه، 11 اوت 2022، در واشنگتن سخنرانی می کند.

بر اساس حکم بازرسی که بعدازظهر جمعه فاش شد، ترامپ همچنین مظنون به تخریب غیرقانونی یا دستکاری اسناد طبقه بندی شده است، که این احتمال را افزایش می دهد که وی نیز به ظن مظنون به ممانعت از اجرای عدالت تحت بازجویی قرار دارد.

افسران پلیس پالم بیچ در روز دوشنبه 8 آگوست 2022 در نزدیکی Mar-A-Lago در پالم بیچ، فلوریدا با یکدیگر صحبت می کنند.

رایان گودمن، کارشناس حقوق امنیت ملی و بازرس ویژه سابق وزارت دفاع، گفت: «این واقعیت که جستجو بر اساس شواهدی از جنایات ارتکاب یافته بر اساس قانون جاسوسی انجام شده بود، اهمیت زیادی دارد.

در مورد جستجوی FBI از مار-آ-لاگو و تحقیقات گسترده تر توسط وزارت دادگستری، که به نظر می رسد ماه ها در جریان بوده است، چیزهای زیادی ناشناخته باقی مانده است.

حادثه در آوریل 2019: زنی با 2 پاسپورت و بدافزار در باشگاه مار-آ-لاگو ترامپ در فلوریدا دستگیر شد

به طور خاص، حکمی که به مأموران فدرال اجازه می دهد تا مار-آ-لاگو را جستجو کنند، نشان می دهد که مقامات به دنبال طیف وسیعی از اسناد بسیار حساس، از جمله 11 انبار مواد طبقه بندی شده بودند. رسیدی از آنچه مقامات از مجتمع پالم بیچ گرفتند تأیید می کند که مأموران آن اسناد را بازیابی کرده اند و این اسناد از محرمانه تا سری تا ماهیت فوق سری را شامل می شود.