ترامپ تا بعدازظهر جمعه فرصت دارد تا درباره اینکه آیا با انتشار حکم جستجوی مار-آ لاگو مبارزه کند یا خیر، تصمیم بگیرد. طبق گزارشات، تیم او در حال بررسی این حرکت است.

ویلیام جفرس، وکیلی که قبلاً وکالت ریچارد نیکسون، رئیس جمهور سابق آمریکا را بر عهده داشت، به اینسایدر گفت که با این که موکلی بخواهد به تنهایی اسناد را منتشر کند، مخالفتی نخواهد داشت، همانطور که حق ترامپ است. وی خاطرنشان کرد: اما عوامل کاهش دهنده وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده، در 10 آگوست 2022، در حالی که به سمت یک وسیله نقلیه در خارج از برج ترامپ در شهر نیویورک می رفت، دست تکان می دهد.STRINGER/AFP از طریق Getty Images

  • فقدان جزئیات به اتهامات رئیس جمهور سابق و سایر جمهوری خواهان مبنی بر انگیزه سیاسی این حمله دامن زد. درخواست ها برای شفافیت حتی پس از اینکه گارلند گفت که در حال حرکت برای صدور حکم جستجو است ادامه یافت.

    خود ترامپ می‌تواند فوراً این حکم را صادر کند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

جفرس گفت: “به عنوان یک وکیل مدافع، من هیچ خطری نمی بینم که انتشار اقلام به دفاع قانونی او آسیب برساند.” اما مطمئناً ممکن است به تلاش او در رسانه ها برای توصیف جستجو به عنوان بی اساس یا توهین آمیز آسیب برساند.

“چیزی که من به دنبال آن هستم، محمولی برای بازرسی است. آیا اطلاعات ارائه شده به قاضی برای صدور مجوز برای هجوم به خانه رئیس جمهور سابق ظرف نود روز پس از انتخابات میان دوره ای کافی و ضروری بود؟” سناتور لیندزی گراهام در بیانیه ای که در اختیار اینسایدر قرار گرفته است، گفت. “من اصرار دارم، در واقع اصرار دارم، وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی کارت‌های خود را در مورد اینکه چرا این اقدام ضروری بود، روی میز بگذارند. تا زمانی که این کار انجام نشود، ظن ادامه خواهد داشت.”

جزئیات در مورد آنچه که منجر به این حمله شد کمیاب بوده است، به طوری که بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه پس از انجام جستجو و انتشار توسط ترامپ در روز دوشنبه خواستار توضیح از وزارت دادگستری شدند. قبل از اعلام گارلند در روز پنجشنبه، وزارت دادگستری و FBI هیچ اظهار نظری نکرده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌تواند به‌طور یک‌جانبه حکمی را که ماموران فدرال برای تفتیش اقامتگاه و اقامتگاه او در مار-آ-لاگو استفاده کردند، صادر کند. اما گزارش های خبری حاکی از آن است که ترامپ و متحدانش همچنان در تلاش هستند تا تصمیم بگیرند که آیا با درخواست وزارت دادگستری برای رفع مهر و موم این سند – و فهرست کالاهایی که مصادره شده اند، مبارزه کنند یا نه.

گارلند همچنین روز پنجشنبه پیشنهاد کرد که اقدام برای انتشار حکم تا حدی برای دفاع از اقدامات FBI بوده است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی بعدازظهر پنجشنبه، دادستان کل مریک گارلند اعلام کرد که با توجه به تبلیغات پیرامون این پرونده، در حال انتشار حکم بازرسی است. قاضی که این حکم را امضا کرده است به وزارت دادگستری دستور داده است تا با وکلای ترامپ مشورت کند و تا ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه به دادگاه اطلاع دهد که آیا رئیس جمهور سابق قصد دارد با آزادی مبارزه کند یا خیر.

او گفت: «زمانی که تمامیت آنها به طور ناعادلانه مورد حمله قرار گیرد، ساکت نخواهم ایستاد. مردان و زنان اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری، کارمندان عمومی وطن‌دوست هستند.»

وزارت دادگستری ایالات متحده اقدام به لغو حکم بازرسی مار-آ لاگو کرده است.

  • به گفته نیویورک تایمز، متحدان ترامپ در حال «بحث در مورد امکان به چالش کشیدن» انتشار این اسناد هستند و برای گفتگو در مورد این موضوع «با وکلای خارجی تماس گرفته اند». سی‌ان‌ان عصر پنجشنبه گزارش داد که رئیس‌جمهور سابق و تیمش «هنوز به تصمیمی نرسیده‌اند». یکی از منابع به این رسانه گفت که تیم ترامپ در حال بررسی به چالش کشیدن پیشنهاد لغو مهر و موم حکم است. هر دو رسانه گزارش دادند که تیم او در حال رایزنی با وکلای خارجی است.

    اما ظاهراً تیم رئیس جمهور سابق قبل از تصمیم گیری در حال مشورت با وکیل خارجی است.

  • ترامپ