ترامپ به نظرسنجی هایی که نشان می دهد رون دیسانتیس در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه سال 2024 پیشی گرفته است، انتقاد می کند.

دن ابرهارت، یکی از اهداکنندگان حزب جمهوری‌خواه که از فرماندار فلوریدا حمایت می‌کند، گفت: «دیسانتیس در حال ظهور است و ترامپ به‌طور فزاینده‌ای می‌ترسد که توسط حزب جمهوری‌خواه مرده بماند». ترامپ اجازه نخواهد داد که دسانتیس تاج و تخت او را بدون جنگ تصاحب کند. ما در آستانه جنگ داخلی در حزب جمهوری خواه هستیم.

این استراتژیست گفت: “نکته در مورد دسانتیس این است که او مشت نشده است.”

در نظرسنجی وال استریت ژورنال که روز چهارشنبه منتشر شد، دیسانتیس با 52 درصد به 38 درصد از ترامپ پیشتاز بود. فاکس نیوز در مورد نظرسنجی وال استریت ژورنال و نظرسنجی یو اس ای تودی/دانشگاه سافولک گزارش داد که نشان می دهد دسانتیس در یک آزمایش یک به یک نسبت به ترامپ 56 درصد به 33 درصد افزایش یافته است.

یکی از استراتژیست‌های حزب جمهوری‌خواه که روی کمپین ترامپ در سال 2020 کار می‌کرد، پیشروی زودهنگام دیسانتیس را به برتری سریع ناپدید شدنی که ریک پری، فرماندار وقت تگزاس در اوایل رقابت‌های مقدماتی سال 2012 بر میدان حزب جمهوری‌خواه داشت، تشبیه کرد. این استراتژیست گفت که DeSantis در حال حاضر در “مکان بسیار خوبی” قرار دارد، اما ممکن است این تجمل را نداشته باشد که منتظر “آن انرژی” باشد.

متحدان ترامپ هشدار می‌دهند که انتخابات مقدماتی بیش از یک سال باقی مانده است، و خاطرنشان می‌کنند که نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهد ترامپ در موقعیت بسیار قوی‌تری قرار دارد و همه نظرسنجی‌ها تصویری از زمان هستند.

تطابق‌های رو در رو فرضی فرض می‌کند که ترامپ و دیسانتیس تنها نامزدهایی هستند که از رأی‌دهندگان اولیه حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌شوند. اما فهرست بلندبالایی از چهره‌های جمهوری‌خواه وجود دارد که به مناقصه‌های احتمالی نگاه می‌کنند، از جمله مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق و نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

یکی از نزدیکان ترامپ که فعلاً تنها نامزد در رقابت است، گفت: «به ازای هر نظرسنجی بد، یک نظرسنجی خوب وجود دارد.

دیسانتیس که انتظار نمی رود تا بعد از جلسه قانونگذاری فلوریدا در بهار یا تابستان اعلام کند که آیا نامزد خواهد شد یا نه، به سرعت به عنوان گزینه اصلی برای رئیس جمهور سابق در میان رای دهندگان اولیه حزب جمهوری خواه ظاهر شد. در نوامبر، او با اختلافی نزدیک به 20 امتیاز نسبت به چارلی کریست، فرماندار سابق دموکرات، دوباره در انتخابات پیروز شد و به وضوح رقیبی است که ترامپ بیش از همه نگران اوست.

ترامپ درست می گوید که برخی نظرسنجی ها او را در وضعیت خوبی نشان می دهد، به خصوص اگر میدان شلوغ باشد. نظرسنجی Politico/Morning Consult که روز چهارشنبه منتشر شد، او را 45 درصد نشان داد، در حالی که 30 درصد برای DeSantis، 7 درصد برای پنس و بقیه در میان 12 نامزد دیگر تقسیم شده است.

این استراتژیست با اشاره به شهوت ترامپ برای مبارزه سیاسی وحشیانه، افزود که باید دید آیا دیسانتیس می تواند در برابر حمله رئیس جمهور سابق مقاومت کند یا خیر.

یکی از مشاوران DeSantis از اظهار نظر در مورد این داستان خودداری کرد.

“نظرسنجی عالی به تازگی در مورد من در مقابل دیگران از جمله [President Joe] بایدن، اما من هنوز باید همان «موارد» قدیمی وال استریت ژورنال را تحمل کنم، که در طول سال‌ها نفوذ غیرقابل محاسبه‌ای را از دست داده است، و فاکس نیوز، که نظرسنجی‌هایش درباره من از روزی که من به شدت اشتباه بوده است. ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی Truth گفت که از پله برقی در برج ترامپ پایین آمد تا اولین دویدن خود را اعلام کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، روز پنجشنبه در یک نظرسنجی که نشان می‌دهد ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در یک مسابقه رودررو برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 او را شکست داد، بارگیری کرد.