ترامپ به بزرگترین پیشتاز تاریخ نسبت به DeSantis رسید

62 درصد موافقند که «ترامپ همان چیزی را می گوید که دیگر سیاستمداران از گفتن می ترسند»، در حالی که 55 درصد در آخرین باری که این سوال در دسامبر 2022 پرسیده شد، افزایش داشت.

  • فراتر از پایگاه جمهوری خواهان، به نظر می رسد آمریکایی ها در کل به طور قابل پیش بینی بر سر کیفرخواست ترامپ اختلاف نظر دارند. تعداد محدودی (42%) از آمریکایی‌ها در پاسخ به این سوال که آیا آنها متهم شدن دونالد ترامپ به دلیل جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن پرداخت پول به یک ستاره پورن را تایید می‌کنند یا رد می‌کنند، در حالی که 39٪ می‌گویند مخالف و 19٪ هستند. می گویند مطمئن نیستند 69 درصد از دموکرات‌ها موافق هستند. 66 درصد از جمهوری خواهان مخالف هستند.

    با این حال، به نظر می رسد که این کیفرخواست به ترامپ آسیب چندانی وارد نکرده است – حداقل در ابتدا. امتیاز مطلوب او (45٪) اکنون کمی بالاتر از 11 نظرسنجی قبلی است که در آن Yahoo News و YouGov سؤالی مشابه پرسیده بودند (که در آن بین 40٪ تا 43٪ متغیر بود). در میان جمهوری خواهان، امتیاز مطلوب ترامپ به 79 درصد (از 74 درصد در پی انتخابات میان دوره ای 2022) افزایش یافته است. و این نظرسنجی همچنین افزایش اندکی در برداشت‌های مثبت از رئیس‌جمهور سابق – و کاهش جزئی در برداشت‌های منفی – در یک سری سؤالات تکراری نشان می‌دهد:

    • و در حالی که ترامپ نامزد آشکار نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است – مزیتی که تنها در نظرسنجی جدید افزایش یافته است – او همچنین برای حداقل سه جرم دیگر تحت تحقیقات جنایی قرار دارد: تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020. ; تحریک حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا؛ و اسناد بسیار طبقه بندی شده را با خود به خانه اش در مار-آ-لاگو، پالم بیچ، فلوریدا، پس از ترک دفتر برد.

      رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در مارس 2023 در CPAC سخنرانی می کند

    نظرسنجی Yahoo News توسط YouGov با استفاده از یک نمونه ملی از 1089 بزرگسال آمریکایی که به صورت آنلاین از 30 تا 31 مارس 2023 مصاحبه شده بودند، انجام شد. نمونه بر اساس جنسیت، سن، نژاد، تحصیلات، میزان مشارکت در انتخابات 2020 و رای ریاست جمهوری، حزب پایه وزن شد. شناسایی و وضعیت فعلی ثبت نام رای دهندگان اهداف وزن دهی جمعیتی از نظرسنجی جامعه آمریکا در سال 2019 آمده است. شناسایی حزب پایه، جدیدترین پاسخ پاسخ دهنده است که قبل از 15 مارس 2022 داده شده است و با توزیع تخمینی در آن زمان (32٪ دموکرات، 27٪ جمهوری خواه) وزن می شود. پاسخ دهندگان از پانل انتخابی YouGov انتخاب شدند تا نماینده همه بزرگسالان ایالات متحده باشند. حاشیه خطا تقریباً 3.3٪ است.


  • منبع

    هیچ کس دیگری دو رقمی نمی کند.

    یک نسخه جمعه، 31 مارس، نسخه ای از نیویورک تایمز با عنوان: ترامپ متهم شد، اولین رئیس جمهور سابق که با اتهامات جنایی روبرو شد.

    نظرسنجی Yahoo News/YouGov 30-31 مارس 2023

    49 درصد موافقند که «تنها چیزی که دونالد ترامپ به آن اهمیت می دهد، خودش است» که در مقایسه با آخرین باری که این سوال در دسامبر 2022 پرسیده شد، 53 درصد کاهش داشت.

  • ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، اولین سفر خود را به آیووا برای یک تور کتاب در ریزورت کازینو ریتم سیتی در ماه مارس انجام می دهد. (جاناتان ارنست/رویترز)

    اما نظرسنجی جدید پس از کیفرخواست ناگهان نشان می‌دهد که ترامپ با ۲۶ درصد (۵۷ درصد تا ۳۱ درصد) در رقابت انفرادی با دیسانتیس دست و پنجه نرم می‌کند. رئیس‌جمهور سابق حتی در مقابل یک میدان وسیع‌تر و 10 نامزدی از رقبای اعلام‌شده و بالقوه GOP، حمایت اکثریت (52 درصد افزایش نسبت به 44 درصد قبلی) را به خود جلب می‌کند، در حالی که DeSantis به 21 درصد کاهش می‌یابد (از 28 درصد).

    این سطح از عدم اطمینان – به ویژه در میان جمهوری خواهان – اگر اتهامات (و احتمالاً محکومیت ها) شروع به انباشته شدن کند، ترامپ را از نظر سیاسی آسیب پذیر می کند. حتی 14 درصد از جمهوری خواهانی که از ترامپ در یک مسابقه دو طرفه فرضی با دیسانتیس حمایت می کنند، می گویند که اگر ترامپ در پرونده حبس پول محکوم شود، نباید اجازه داده شود دوباره خدمت کند.

    34 درصد در پاسخ به این سؤال که آیا ترامپ «به زنان احترام می‌گذارد» (48 درصد پاسخ منفی می‌دهند) «بله» می‌گویند، که نسبت به 30 درصد در آگوست 2020 کمی افزایش داشته است.

  • به همین ترتیب، مجموع تعداد دموکرات ها (67 درصد) که می گویند شخصاً مشتاق (29٪) یا از (38٪) کیفرخواست ترامپ راضی هستند، تقریباً با تعداد مجموع جمهوری خواهان (68٪) که می گویند آنها هستند یکسان است. شخصاً ناراضی (29%) یا عصبانی (39%).

  • بنابراین، اگرچه برخی از پاسخ دهندگان طرفدار ترامپ ممکن است به ویژه مشتاق باشند تا با ابراز حمایت از ترامپ مخالفت خود را با کیفرخواست ثبت کنند، اما روشن نیست که مشکلات حقوقی ترامپ در واقع به او کمک کند تا دفتر بیضی شکل را در سال 2024 دوباره به دست آورد.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در مارس 2023 در CPAC سخنرانی می کند. (Alex Brandon/AP Photo, File)

    آمریکایی‌ها همچنین بر سر این موضوع که آیا این کیفرخواست بیشتر به دلیل «میل واقعی برای پاسخگویی ترامپ» (42 درصد) یا «سوگیری سیاسی علیه ترامپ» (43 درصد) است، دو قطبی شده‌اند و سه چهارم دموکرات‌ها می‌گویند که اولی (75 درصد) و سه چهارم جمهوری خواهان این مورد را می گویند (77%). ترامپ این کیفرخواست را «آزار و اذیت سیاسی و دخالت در انتخابات در بالاترین سطح تاریخ» توصیف کرده است.

    در همین حال، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که هیچ تغییری در اولویت‌ها برای انتخابات عمومی وجود ندارد، و پرزیدنت بایدن همان برتری دو امتیازی را نسبت به ترامپ (45 درصد تا 43 درصد) حفظ کرد که در نظرسنجی قبلی Yahoo News/YouGov از آن برخوردار بود.

    با این حال نشانه هایی از مشکلات احتمالی برای ترامپ نیز وجود دارد. نیمی از مستقل‌ها (۵۰ درصد) اکنون معتقدند که رئیس‌جمهور سابق در مقطعی از زندگی‌اش مرتکب «جنایت جدی» شده است – دو برابر تعداد (۲۵ درصد) که فکر می‌کنند او هرگز مرتکب جرم جدی نشده است. زمانی که از آنها پرسیده شد که آیا “فکر می کنند دونالد ترامپ برای پنهان کردن پرداخت پولی که به یک ستاره فیلم های مستهجن پرداخته است، سوابق تجاری را جعل کرده یا نه”، کمتر از نیمی از جمهوری خواهان (48٪) مطمئن هستند که او این کار را نکرده است. 17 درصد دیگر می‌گویند که او این کار را کرده است – و 35 درصد می‌گویند که مطمئن نیستند.

    ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در مقابل نمایشگر برای مخاطبانش دست تکان می دهد و می گوید: طرح آزادی، عنوان کتابش.