ترامپ برای رای گیری در سال 2020 برای کاپیتول کودا تلاش می کند

هاچینسون یادآور شد که ترامپ به خودروی شاسی بلند ریاست جمهوری که مصمم بود به کاپیتول منتقل شود، رفت.

—-

ترامپ در مصاحبه نیوزمکس این ایده را که او سعی کرده است ماشین را برای رفتن به کاپیتول “فرمان دهد” را “کاملا نادرست” رد کرد. او از “اندازه باورنکردنی” جمعیت شگفت زده شد – به گفته خودش یکی از بزرگترین جمعیت هایی که تا به حال جذب کرده است.

ترامپ حساب هاچینسون را به چالش کشیده است. او در مصاحبه ای با Newsmax که دو روز پس از جلسه پخش شد، گفت: “من اسلحه نمی خواستم.”

رئیس جمهور در راهپیمایی «سرقت دزدی» را با شکایت از نتیجه انتخابات و لزوم جلوگیری از رئیس جمهور شدن بایدن به صحنه آورد.

ترامپ گفت: «ما تا ساختمان کنگره خواهیم رفت. شما هرگز کشور ما را با ضعف پس نخواهید گرفت، باید قدرت نشان دهید.»

رودی جولیانی، وکیل ترامپ، چهار روز قبل به یکی از دستیاران جوان کاخ سفید فکر کرد: «او قدرتمند به نظر خواهد رسید».

ترامپ خشمگین و گیر افتاده در کاخ سفید، شورش را از تلویزیون تماشا کرد.

سرویس مخفی اکنون مانند ترامپ با حساب او مخالفت می کند. اما هاچینسون با سوگند شهادت داد که بعدا آنتونی اورناتو، معاون رئیس ستاد عملیات کاخ سفید به او گفت که ترامپ عصبانی است.

او گفت که مک کارتی عجله، ناامید و عصبانی به نظر می رسید. تو تمام این هفته به من گفتی که اینجا نمی آیی. چرا به من دروغ می‌گویی؟» او از هاچینسون، دستیار سابق مجلس نمایندگان پرسید.

ترامپ عصبانی بود.

صبح روز چهارشنبه، 6 ژانویه، سیپولونه بار دیگر از هاچینسون درخواست کرد که مطمئن شود ترامپ به ساختمان کنگره نمی رود.

او گفت: «من برای آقای میدوز روشن کرده بودم که فکر نمی‌کردم آن شب به هتل ویلارد برود، فکر هوشمندانه‌ای بود.

هنگامی که جولیانی همان شب کاخ سفید را ترک کرد، همراه با دستیار جوان میدوز، هاچینسون، مشاور ارشد، بیرون رفت.

سیپولون به او گفت که اگر ترامپ در حالی که کنگره در حال تأیید انتخابات بود، «نگرانی‌های حقوقی جدی» وجود دارد. او از او خواست تا نگرانی ها را به رئیسش، میدوز، منتقل کند.

“دروغ نمی گویم. من به شما دروغ نگفتم قربان.» او پاسخ داد. و مک کارتی گفت: «خب، او این را روی صحنه گفت، کسیدی. آن را دریابید. اینجا بالا نیای.»

کاخ سفید و میدوز در آن روز حدود 18 تماس با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا داشتند، قبل از اینکه ترامپ در نهایت از طریق تلفن رسمی انتخابات را دریافت کند.

___

او در مصاحبه ای در ماه آوریل با واشنگتن پست گفت: “من خیلی می خواستم بروم.”

ترامپ به امنیت خود دستور داد تا از شر فلزیاب های معروف به مغناطیس سنج خلاص شوند و تاکید کرد که حامیان مسلح هیچ تهدیدی برای او نیستند.

هاچینسون هنوز در چادر پشت صحنه تجمع بود که از سوی کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان کالیفرنیا با او تماس تلفنی گرفت.

وقتی راننده، بابی انگل، پاسخ داد: “آقا، ما باید به بال غربی برگردیم” ترامپ فرمان را گرفت و به سمت “ترقوه” راننده رفت.

در نهایت، ترامپ هرگز در 6 ژانویه به ساختمان کنگره نرسید. امنیت او از پذیرفتن او به عنوان آشوبگران، برخی با سلاح، ساختمان را محاصره کردند.

به گفته هاچینسون، روز سه شنبه، در آستانه 6 ژانویه، ترامپ از میدوز خواست تا با دو تن از دستیاران رئیس جمهور – راجر استون و مایکل فلین – در تماس باشد.

ژان 5

ژان 6: پشت چرخ

به گفته این کمیته، استون در تظاهرات برای ترامپ در واشنگتن شرکت کرد و با چندین عضو محافظان سوگند که ظاهراً به عنوان اطلاعات امنیتی او عمل می کردند، عکس گرفته شد. هم استون و هم فلین به جای شهادت در مقابل کمیته به حقوق متمم پنجم خود استناد کردند.

“کاس، آیا برای 6th هیجان زده ای؟” جولیانی پرسید، همانطور که هاچینسون در شهادت کمیته 6 ژانویه به یاد آورد. “این یک روز عالی خواهد بود.”

ترامپ در آن روز قصد داشت به آنجا برود. متحدان او در حال برنامه‌ریزی بودند و تصور می‌کردند که رئیس‌جمهور در خارج از ساختمان سخنرانی می‌کند یا حتی وارد اتاق مجلس می‌شود در میان مخالفت‌هایی که کنگره نتایج انتخابات 2020 را برای جو بایدن دموکرات تأیید می‌کند.

شنبه شب بود. جولیانی در کاخ سفید با مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ و دیگران دیدار کرده بود.

ارزیابی پلیس نشان می‌دهد که «برخلاف اعتراض‌های قبلی پس از انتخابات، هدف حامیان ترامپ لزوماً معترضان متقابل نیستند… بلکه خود کنگره در روز ششم هدف قرار می‌گیرد».

و در همان روز، پلیس کنگره ایالات متحده ارزیابی رویداد ویژه ای را صادر کرد و اشاره کرد که پسران مغرور و سایر گروه ها قصد داشتند در 6 ژانویه در واشنگتن باشند.

گزارش امنیتی کاخ سفید که توسط کمیته 6 ژانویه فاش شد، کشمکشی را نشان می دهد که ترامپ برای رفتن به کنگره نیز در جریان بود.

ژان 6: گفتار

رادیوهای پلیس اطلاعاتی را به صدا درآوردند. مردی در میان درختان با تفنگ یا دیگری با تفنگ کمری. سه مرد با یک AR-15 در خیابان 14 و خیابان استقلال قدم می زنند.

اوباش در حال عبور از حصارهای امنیتی اطراف ساختمان کنگره بودند.

واشنگتن (AP) – این چیزی بود که تا به حال در آمریکا دیده نشده بود – یک رئیس جمهور شکست خورده، دونالد ترامپ، در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایستاده بود، با گروهی از هواداران، برخی مسلح، که با نتیجه انتخابات مخالفت می کردند.

___

ژان 2

او به یاد می آورد: “رئیس جمهور چیزی به این مضمون گفت: “من رئیس جمهور واقعی هستم، اکنون مرا به کاپیتول ببرید.”

در جلسه استماع، گزارش امنیتی به وضوح نشان داد که ترامپ چقدر به خلق این تصویر نادیده نزدیک شده است – رئیس جمهور شکست خورده ای که در کنار اوباش ایستاده بود و شورش مسلحانه در حال محاصره کنگره بود.

جلسات استماع 6 ژانویه بینش چشمگیر جدیدی را در مورد نیات ترامپ ارائه می دهد، زیرا او به وفاداران خود گفت که در راهپیمایی در خیابان پنسیلوانیا به آنها خواهد پیوست تا برای ریاست جمهوری خود “مانند جهنم بجنگند”. این گزارش عمدتاً از شهادت کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید گرفته شده است. خاطرات او از نزدیکی او به رئیس جمهور و حلقه نزدیکش نشان می دهد که خواسته های ترامپ خواسته های وقیحانه یک فرمانده کل قوا نبود، بلکه بخشی از آخرین نقشه او برای جلوگیری از پیروزی بایدن بود.

او شهادت داد میدوز همچنین به دنبال پیوستن به جولیانی و دیگرانی بود که «اتاق جنگ» را در هتل ویلارد نزدیک کاخ سفید برپا کرده بودند.

گزارش امنیتی گفت: “به نظر می رسد او در حال حاضر به خانه می آید.”



منبع

میز هاچینسون در کاخ سفید درست پایین راهرو از دفتر بیضی شکل بود که در یک گوشه قرار داشت و دفتر رئیسش میدوز در گوشه دیگر. اما آن روز او با رئیس جمهور پشت صحنه بود و او از جمعیت حامیان خارج از کاخ سفید نظرسنجی می کرد.

مدخل بعدی بحثی بود درباره «مسیر فعلی» کاروان ترامپ برای رفتن به خیابان پانزدهم، به خیابان اف، به خیابان ششم، به خیابان پنسیلوانیا تا کاپیتول.

ترامپ هرگز به کاپیتول نرسید. کاروان او به سمت کاخ سفید برگشت.

بسیاری از مردم از قبل شروع به پوست اندازی به سمت ساختمان کنگره کرده بودند و ترامپ جمعیت را تشویق کرد که بروند.

آن یکشنبه یک روز شلوغ در کاخ سفید بود.

اما هاچینسون آنچه را که شنیده بود برای کمیته بازگو کرده بود.

یکی دیگر می گوید: «آنها از او التماس می کنند که تجدید نظر کند.

___

ترامپ و متحدانش به سرعت با اظهارات هاچینسون مخالفت کردند و رئیس جمهور سابق مصاحبه خود را چند روز بعد انجام داد و او را با تفسیرهای تمسخرآمیز و نام مستعار تحقیر کرد.

او گفت: “من می دانم که همه اینجا به زودی به ساختمان کنگره راهپیمایی خواهند کرد تا به طور مسالمت آمیز و میهنی صدای شما را به گوش مردم برسانند.” بیایید از خیابان پنسیلوانیا قدم بزنیم.

اما وکلای کاخ سفید فکر کردند که این یک ایده “وحشتناک” است. پت سیپولون، وکیل دادگستری هشدار داد که اگر ترامپ به گروهی در کاپیتول هیل بپیوندد، ممکن است به «هر جنایت قابل تصوری» متهم شود که سعی در دخالت در صدور گواهینامه دارند.

هاچینسون صحبت هایی را درباره 6 ژانویه و تظاهراتی که در خارج از کاخ سفید برنامه ریزی شده بود شنیده بود، زیرا کنگره قرار بود نتایج انتخابات را تأیید کند. او همچنین شنیده بود، زمانی که جولیانی در اطراف بود، از سوگند نگهبانان و پسران مغرور، دو گروه افراطی، نام می برد.

راهپیمایی بزرگ “سرقت دزدی” برای صبح روز 6 ژانویه در نزدیکی کاخ سفید برنامه ریزی شده بود. هاچینسون گفت که میدوز آن شب با استون و فلین صحبت کرد. استون حساب خود را به چالش کشیده است.

ژان 3

نگاهی به آنچه در مورد برنامه های ترامپ برای پیوستن به اوباش در 6 ژانویه شناخته شده است:

او به خاطر می آورد: «لطفاً، مطمئن شوید که ما به کاپیتول بالا نرویم، کسیدی. اگر آن جنبش را به وقوع بپیوندیم، با هر جنایت قابل تصوری متهم می شویم.»

او به جولیانی نگاه کرد و از او توضیح خواست.

ژان 6: رالی

هاچینسون به یاد می آورد: «آنها اینجا نیستند که به من صدمه بزنند.» ترامپ به کارکنانش گفت: «اجازه دهید وارد شوند. اجازه دهید مردم من وارد شوند. آنها می توانند پس از پایان تظاهرات به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کنند. …. ماگ های افینگ را بردارید. سپس آنها می توانند به سمت کاپیتول راهپیمایی کنند.”

جمعیت آنطور که ترامپ می خواست پر نبود. حامیان بیرون از غربالگری امنیتی درنگ کردند و تمایلی به مصادره سلاح هایشان توسط سرویس مخفی برای پیوستن به منطقه اصلی تجمع نداشتند.

جولیانی به او گفت: «ما به کاپیتول می رویم. “حتما نتیجه خوبی خواهد داشت. رئیس جمهور آنجا خواهد بود. او قدرتمند به نظر می رسد.»

یکی از ورودی‌های چت شورای امنیت ملی گفت: «Milaide تأیید کرده است که می‌خواهد راه برود».

___

ترامپ خطاب به هزار نفر از حامیانش در بیضی چمن‌زار گفت: «ما پیاده می‌شویم و من آنجا با شما خواهم بود.

گزارش امنیتی می‌گوید: «پلیس کاپیتول چندین نقض را گزارش می‌کند. کاپیتول اکنون از همه افراد موجود برای پاسخ می‌خواهد.

روز یکشنبه، سیپولونه به طور خصوصی نگرانی های خود را در مورد سفر برنامه ریزی شده رئیس جمهور به کاپیتول به هاچینسون مطرح کرد.

این کمیته قرار است در هفته آینده بر اقدامات خود ترامپ و اقدامات گروه‌های افراطی سوگند و پسران مغرور در حمله به کنگره تمرکز کند.

ورودی دیگری می‌خواند: «پس این اتفاق می‌افتد».

طبق شهادت هاچینسون، سیپولونه گفت: “ما باید مطمئن شویم که این اتفاق نمی افتد.” “این از نظر قانونی یک ایده وحشتناک برای ما خواهد بود. ما – اگر آن روز به ساختمان کنگره برویم، نگرانی های حقوقی جدی داریم.

___

ترامپ نتایج انتخابات در گرجستان را به چالش کشیده بود که با اختلاف کم شکست خورد. او از رافنسپرگر می‌خواست که «11780 رأی بیابد»، دقیقاً به اندازه‌ای که تعادل را از پیروزی بایدن بهم بزند. مهندس تبدیل به کارمند دولتی امتناع کرد.

رهبران وزارت دادگستری ترامپ تهدید کرده بودند که در صورتی که رئیس‌جمهور جانشین دادستان کل موقت، جفری روزن، با یک رئیس بخش مدنی پایین‌تر، جفری کلارک، برای پیگیری چالش‌های انتخاباتی، استعفا خواهند داد.