ترامپ برای اولین بار پس از کیفرخواست فدرال، در جورجیا، کارولینای شمالی سخنرانی کرد

جک کینگستون، نماینده سابق کنگره جورجیا که در سال‌های 2016 و 2020 از ترامپ حمایت کرد، گفت: «ترامپ یک مبارز است و افرادی که در این کنوانسیون‌ها شرکت می‌کنند، یک جنگجو را دوست دارند.

در میان نامزدهای اعلام شده جمهوری خواه، تنها آسا هاچینسون فرماندار آرکانزاس صراحتاً از ترامپ خواسته بود به پیشنهاد بازگشت خود پایان دهد.

محبوبیت تداوم ترامپ در میان رای دهندگان جمهوری خواه در نحوه برخورد صمیمانه رقبای اصلی او با کیفرخواست فدرال مشهود است، که کمتر از سه ماه پس از متهم شدن او در نیویورک به دلیل طرحی مبنی بر پرداخت پول به یک بازیگر پورن در طول سال 2016 او به دست آمد. پویش.

جدی‌ترین اتهامات علیه او، هر کدام به ۲۰ سال حبس محکوم می‌شوند، اما مجرمان بار اول به ندرت به حداکثر مجازات نزدیک می‌شوند و تصمیم در نهایت به عهده قاضی است.

ترامپ به نوبه خود تاکید کرده است که مرتکب هیچ تخلفی نشده است و گفته است: «هیچ جنایتی وجود ندارد، مگر آنچه که وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی سال‌ها علیه من انجام می‌دهند».

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، رقیب اصلی ترامپ در حزب جمهوری خواه، بی شرمانه رئیس جمهور سابق را تکرار کرد و “سلاح سازی مجریان قانون فدرال” و “اجرای نابرابر قانون” را محکوم کرد. دیسانتیس بدون ارائه هیچ گونه ادعای خاصی، دو هدف مورد علاقه جمهوری خواهان – هیلاری کلینتون و پسر بایدن، هانتر – را هدف گرفت و گفت که آنها به دلیل چنین “سوگیری سیاسی” از پاسخگویی فدرال فرار کرده اند.

سند اتهام فدرال مدعی است که ترامپ نه تنها عمداً اسناد طبقه بندی شده را در اختیار داشته است، بلکه آنها را با افتخار به بازدیدکنندگان و دستیاران نشان داده است. کیفرخواست بر اساس سخنان و اقدامات خود ترامپ است که توسط وکلا، دستیاران نزدیک و شاهدان دیگر برای دادستان ها بازگو شده است، از جمله اظهارات وی به احترام و آگاهی از رویه های مربوط به رسیدگی به اطلاعات طبقه بندی شده.

دیسانتیس در طی سخنان خود در کنفرانس حزب جمهوری خواه کارولینای شمالی در جمعه شب، نام ترامپ را ذکر نکرد، اما دوباره با کلینتون مقایسه کرد.

این کیفرخواست شامل 37 مورد است – 31 مورد از آنها مربوط به حفظ عمدی اطلاعات دفاع ملی، با توازن مربوط به توطئه، ممانعت و اظهارات نادرست است – که در مجموع ممکن است به یک سال زندان محکوم شود.

این پرونده به تشدید خطرات حقوقی برای ترامپ می‌افزاید، که قبلاً در نیویورک در یک طرح پولی خنثی متهم شده است و با تحقیقات بیشتری در واشنگتن و آتلانتا روبرو است که همچنین می‌تواند منجر به اتهامات جنایی شود. اما در میان تحقیقات مختلفی که او با آن روبرو شده است، تحقیقات مار-آ-لاگو برای مدت طولانی خطرناک ترین تهدید و آماده ترین تهدید برای پیگرد قانونی در نظر گرفته شده است. از زمانی که به وکلای ترامپ اطلاع داده شد که او هدف تحقیقات است، دستیاران کمپین انتخاباتی خود را برای این پیامد آماده کرده بودند، با این فرض که این موضوع مهم نیست که آیا اتهامات مطرح می شود، بلکه چه زمانی مطرح می شود.

___

این کیفرخواست در زمانی مطرح می شود که ترامپ همچنان به تسلط خود در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان ادامه می دهد. سایر نامزدهای حزب جمهوری خواه عمدتاً به وزارت دادگستری – به جای ترامپ – برای تحقیقات حمله کرده اند، اگرچه گستردگی اتهامات و دامنه کیفرخواست می تواند اعتراض جمهوری خواهان را سخت تر از یک پرونده جنایی قبلی در نیویورک کند که بسیاری از تحلیلگران حقوقی آن را ضعیف می دانستند. .

پنس که روز جمعه در کمپین انتخاباتی در نیوهمپشایر فعالیت می کرد، گفت که از اینکه ترامپ از سوی فدرال متهم شده است، «عمیقاً نگران است» زیرا معتقد است این موضوع باعث ایجاد تفرقه بیشتر در کشور خواهد شد.

نویسندگان آسوشیتدپرس، جیل کالوین، مگ کینارد و هانا شوئنبام در گرینزبورو، NC. اریک تاکر در واشنگتن؛ توماس بومونت در مارشال تاون، آیووا؛ و هالی رامر در دری، NH، به این گزارش کمک کردند.



منبع

ترامپ قرار است روز سه شنبه برای اولین بار در دادگاه فدرال در میامی حاضر شود. او در کنار والت نائوتا، دستیار شخصی که به گفته دادستان‌ها، جعبه‌هایی را از یک انباری به محل اقامت ترامپ منتقل کرد تا او را بررسی کند، متهم شد و بعداً درباره این جنبش به بازرسان دروغ گفت. عکسی که در کیفرخواست گنجانده شده است، ده ها جعبه پرونده را نشان می دهد که در یک انبار روی هم چیده شده اند.

پنس از مخاطبانش خواست که برای ترامپ، خانواده‌اش و همه آمریکایی‌ها دعا کنند و قول داد در صورت انتخاب شدن، از حاکمیت قانون و «خانه تمیز در بالاترین سطح» وزارت دادگستری حمایت کند.

ترامپ که علیرغم مشکلات حقوقی فزاینده‌اش همچنان نامزد پیشتاز نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 است، انتظار می‌رود از سخنرانی‌های برنامه‌ریزی‌شده خود در کنوانسیون‌های حزب ایالتی در دو ایالت برای سرزنش کامل اتهامات و تقویت ادعاهای خود استفاده کند. قربانی یک “شکار جادوگر” با انگیزه سیاسی توسط وزارت دادگستری جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، است.

آیا معیار متفاوتی برای وزیر خارجه دموکرات در مقابل رئیس جمهور سابق جمهوری خواه وجود دارد؟ دسانتیس پرسید. “من فکر می کنم باید یک معیار عدالت در این کشور وجود داشته باشد. … در پایان روز، ما یک بار برای همیشه به تسلیح سازی دولت تحت مدیریت من پایان خواهیم داد.»

حضور او یک روز پس از افشای کیفرخواستی که او را به 37 فقره جنایت در ارتباط با احتکار اسناد طبقه بندی شده در املاکش مار-آ-لاگو متهم می کند، برگزار می شود. این کیفرخواست رئیس جمهور سابق را متهم می کند که عمداً از خواسته های وزارت دادگستری برای بازگرداندن اسناد طبقه بندی شده سرپیچی کرده است، از دستیاران خود برای مخفی کردن سوابق و حتی به وکلایش گفته است که می خواهد از احضاریه برای مواد ذخیره شده در املاک خود سرپیچی کند. کیفرخواست شامل این ادعا می شود که او اسناد را در یک سالن رقص و حمام در استراحتگاه خود و در مکان های دیگر ذخیره کرده است.

با توجه به اینکه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق نیز قرار است به جمهوری‌خواهان کارولینای شمالی سخنرانی کند، روز شنبه اولین باری است که نامزدهای پیشین از زمانی که پنس کمپین خود را علیه رئیس قدیمی‌اش اعلام کرد، در یک مکان حاضر می‌شوند.

با همه این اوصاف، ترامپ می‌تواند انتظار استقبال یک قهرمان را در این آخر هفته داشته باشد، زیرا او شدیدترین حزب‌های خود را گرد هم می‌آورد و به دنبال تثبیت موقعیت خود به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

آتلانتا (AP) – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، اولین حضور علنی خود را پس از کیفرخواست فدرال خود انجام می‌دهد و روز شنبه در جمع مخاطبان جمهوری‌خواه در جورجیا و کارولینای شمالی سخنرانی می‌کند، زیرا او می‌خواهد طرفداران خود را برای دفاع از خود جمع کند.

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ، روز جمعه پیش از سفر رئیس جمهور سابق، روحیه رئیس جمهور سابق را “سرکشی” توصیف کرد. اما دستیاران پس از افشای کیفرخواست، به طور قابل توجهی محتاط تر بودند زیرا شدت اتهامات قانونی و تهدیدی را که برای ترامپ ایجاد می کنند فراتر از مدت کوتاه احتمالی در نظر گرفتند. سود سیاسی مدت