ترامپ با چندین حامی مالی که به ران دیسانتیس کمک مالی کرده اند تماس گرفته و از آنها خواسته است که از تقویت فرماندار فلوریدا خودداری کنند.

دیسانتیس از کن گریفین، بنیانگذار میلیاردر سیتادل، حمایت مالی دریافت کرده است، که به طور علنی گفته است که از کمپین ریاست جمهوری ترامپ در سال 2024 حمایت نخواهد کرد و دوران ریاست جمهوری سابق در کاخ سفید را “بیهوده تفرقه افکنانه” خواند.

بر اساس گزارش روزنامه، رئیس جمهور سابق ظاهرهای دیسانتیس را دنبال کرده و در عین حال بر آمار نظرسنجی فرماندار نیز نظارت داشته است.

اما رئیس‌جمهور سابق، که فلوریدا را پس از ترک کاخ سفید در سال گذشته به عنوان مرکز عملیات سیاسی خود قرار داد، اکنون خود را مجبور به همزیستی با متحد سیاسی دیرینه‌ای می‌بیند که پتانسیل این را دارد که او را در ذهن بسیاری از جمهوری‌خواهان پنهان کند. مشتاق سومین کارزار انتخاباتی ترامپ باشد.

دیسانتیس ترامپ
اینسایدر برای اظهار نظر با نمایندگان ترامپ و دیسانتیس تماس گرفت.

رئیس جمهور سابق در طول تماس های خود با اهدا کنندگان گفت که DeSantis می تواند یک رقیب بالقوه در سال 2024 باشد.

  • ترامپ در شکل دادن به ظهور سیاسی دیسانتیس در ایالت سان شاین نقش مهمی داشت و از این نماینده کمتر شناخته شده کنگره در انتخابات مقدماتی فرمانداری سال 2018 بر رقیب تثبیت شده تر، کمیسر کشاورزی آدام پاتنام، حمایت کرد.

    بر اساس گزارش The Post، ترامپ متوجه شده است که DeSantis به خودی خود به یک قرعه کشی سیاسی تبدیل شده است.

    با جنبش MAGA پشت سر DeSantis، او در انتخابات مقدماتی GOP در آن سال غیرقابل توقف شد و به پیروزی آسان بر پاتنام و پیروزی اندک در انتخابات عمومی بر اندرو گیلوم، ستاره سابق دموکرات ها دست یافت.

    بر اساس این گزارش، علیرغم تغییر در پشت صحنه، ترامپ و دیسانتیس در محافل اجتماعی مشابهی باقی مانده اند و حتی در یک عروسی در استراحتگاه مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق با یکدیگر برخورد کردند.

    به گفته یکی از افراد مرتبط با جهان کمک کننده که با The The New York Times صحبت کرده است، ترامپ همچنین گامی را برداشته است که به چندین کمک کننده که به DeSantis نیز کمک کرده اند اطلاع داده است که حمایت خود از فرماندار را متوقف کنند و به آنها گفته است که جمهوری خواه فلوریدا می تواند یک رقیب بالقوه در سال 2024 باشد. پست.

    به گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از چندین کمک مالی خود خواسته است که از تقویت ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – که به عنوان یکی از قدرتمندترین رقبای بالقوه رئیس‌جمهور سابق در رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه ظاهر شده، خودداری کنند.

    دیسانتیس در حال حاضر در بحبوحه مبارزات انتخاباتی مجدد علیه چارلی کریست، نامزد فرمانداری دموکرات است، در حالی که برای نامزدهای جمهوری خواه در سراسر کشور نیز دست و پا می زند – نشانه ای از نفوذ فزاینده او در حزب.

    به گزارش واشنگتن پست، ترامپ به برخی از کمک کنندگان سیاسی اطلاع داده است که از تقویت رون دیسانتیس خودداری کنند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در 28 آوریل 2020 در طی دیدار با ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در کاخ سفید صحبت می کند.AP Photo/Evan Vucci

    • حمایت ترامپ از پیشنهاد فرمانداری دیسانتیس در سال 2018، لحظه کلیدی در ظهور سیاسی فرماندار بود.