ترامپ با هشدار درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم گفت که گنبدی غیرقابل نفوذ بر فراز آمریکا خواهد ساخت.

کارشناسان همچنین گفته‌اند که رئیس‌جمهور سابق پوتین را جسور کرد و ترامپ حتی پس از حمله او به اوکراین، رهبر روسیه را بارها تمجید کرده است.

ترامپ گفت: “جنگ جهانی سوم فاجعه ای خواهد بود که شبیه هیچ فاجعه دیگری نیست. این جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم را شبیه نبردهای بسیار کوچک می کند.”

برای مقابله با این تهدید بالقوه، ترامپ گفت که “سپر دفاع موشکی نسل بعدی پیشرفته ای خواهد ساخت، همانطور که اسرائیل اکنون توسط گنبد آهنین محافظت می شود.”

رئیس جمهور سابق تاکنون تنها جمهوری خواه است که برنامه های خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرده است.

ترامپ مدعی شد که کشورهای دیگر تهدید می کنند «زیرا برای رهبری ما احترام قائل نیستند».

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    دونالد ترامپ در یک گردهمایی در میندن، نوادا، در 8 اکتبر 2022. تصاویری که به تازگی منتشر شده نشان می دهد ترامپ از محبوبیت خود نزد یهودیان آمریکایی شکایت می کند.خوزه لوئیس ویلگاس/AP

    • ترامپ بارها مدعی شده است که اگر او رئیس جمهور بود، درگیری رخ نمی داد، علیرغم این واقعیت که او کمک نظامی به کیف را که در استیضاح او در سال 2019 نقش داشت، دریغ کرد.

      ترامپ مدعی شد که تهدیدات هسته‌ای از سوی کشورهای دیگر انجام می‌شود «زیرا آنها برای رهبری ما احترامی قائل نیستند» و به نظر می‌رسد به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و متحدانش اشاره می‌کند که درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تهدید می‌کنند.

      ترامپ در ویدئویی که روز جمعه منتشر شد، گفت: “اگر همین الان نگاهی بیندازید، کلمه “هسته ای” مدام ذکر می شود. این کلمه ای است که شما مجاز به استفاده از آن نیستید. هرگز در دوران دولت ترامپ استفاده نمی شد.” .

      دونالد ترامپ

      ترامپ نسبت به “فاجعه” احتمالی جنگ جهانی سوم در بحبوحه افزایش تهدیدات هسته ای روسیه هشدار داد.

    • دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با هشدار نسبت به «فاجعه» احتمالی جنگ جهانی سوم، گفت در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور، «گنبدی غیرقابل نفوذ» بر فراز آمریکا خواهد ساخت.

      گنبد آهنین اسرائیل برای رهگیری موشک های ورودی طراحی شده است و یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان است.

      ترامپ گفت: آمریکا باید گنبدی غیرقابل نفوذ برای محافظت از مردم ما داشته باشد.

      اظهارات ترامپ در مورد جنگ جهانی احتمالی یک روز پس از انتشار پیامی در سایت Truth Social مبنی بر اینکه می تواند ظرف 24 ساعت برای پایان جنگ روسیه و اوکراین مذاکره کند، بیان می شود.

      او گفت که «گنبدی غیرقابل نفوذ» بر فراز آمریکا خواهد ساخت، شبیه به گنبد آهنین اسرائیل.