ترامپ با تایید لیست اموال توقیف شده از املاک فلوریدا مخالف است

(رویترز) – وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در برابر دستور قاضی فدرال برای ارائه اظهارنامه سوگند در مورد اینکه آیا آنها معتقدند فهرست اموال دولت گرفته شده از املاک ترامپ در فلوریدا دقیق است یا خیر، مقاومت می کنند.

در ابتدا کانن به Dearie دستور داد تا حدود 100 سند را که به عنوان طبقه بندی شده مشخص شده بودند در بررسی خود بگنجانند، اما دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه یازدهم پس از درخواست تجدید نظر وزارت دادگستری این تصمیم را لغو کرد.

ترامپ در برابر تلاش‌ها برای استخراج مطالبی با علامت‌های طبقه‌بندی شده از این بازبینی مقاومت کرده بود. ترامپ در مصاحبه اخیر با فاکس نیوز گفت که همه آن را از حالت طبقه بندی خارج کرده است، اما وکلای او این ادعا را در پرونده های رسمی دادگاه مطرح نکرده اند.

(گزارش توسط ژاکلین تامسن؛ ویرایش توسط ریچارد پولین)



منبع

ترامپ همچنان می‌تواند از حکم حوزه یازدهم به دادگاه عالی ایالات متحده استیناف کند، اما تاکنون این کار را نکرده است.

در نامه وکلای ترامپ، مورخ 25 سپتامبر، آمده است که دستور قاضی فدرال دیگری مبنی بر انتصاب Dearie برای بررسی بیرونی مواد، تنها مستلزم آن است که دولت اظهارنامه ای درباره صحت فهرست موجودی ارائه کند، نه ترامپ.

در دستور دیری از ترامپ خواسته شده است که هر اقلامی را که توقیف شده، اما در فهرست موجودی درج نشده، اقلامی که توقیف نشده و اشتباهاً در فهرست ذکر شده است، و همچنین هرگونه اشتباه احتمالی در موجودی در مورد محل اقلام ضبط شده را فهرست کند.

وکلای ترامپ همچنین در نامه‌ای که روز چهارشنبه در دادگاه ارسال شد، گفتند که تقریباً 11000 پرونده ضبط شده توسط مأموران فدرال تقریباً شامل 200000 صفحه است. آنها گفتند که این حجم مانع از توانایی آنها برای استخدام یک فروشنده خارجی می شود که بتواند اسناد را آپلود و میزبانی کند تا طرف های درگیر در پرونده بتوانند آنها را ببینند.

دیری به رئیس جمهور سابق دستور داده بود که پرونده را تا 7 اکتبر ارائه کند. دیری هنوز به این اعتراض رسیدگی نکرده است.

وکلای ترامپ همچنین گفتند که نمی‌توانند صحت فهرست اموال را تأیید کنند، زیرا در حال حاضر به اطلاعاتی که در این حمله به‌عنوان طبقه‌بندی شده مشخص شده است، دسترسی ندارند.

رئیس جمهور سابق بارها و بدون مدرک ادعا کرده است که FBI مدارکی را جاسازی کرده است.

بر اساس نامه ای که روز چهارشنبه توسط وکلای ترامپ به صورت علنی ارسال شد، تیم حقوقی رئیس جمهور سابق به قاضی ارشد آمریکایی ریموند دیری که در حال بررسی مواد گرفته شده در حمله فدرال به ملک فلوریدا است، گفته است که آنها معتقد نیستند که دیر صلاحیت انجام این کار را دارد. آنها را ملزم به ایجاد چنین پرونده ای می کند.

توسط ژاکلین تامسن و سارا ان. لینچ

دادگاه استیناف همچنین حکم داد که وزارت دادگستری می تواند بلافاصله استفاده از این سوابق طبقه بندی شده را برای تحقیقات جنایی در حال انجام خود از سر بگیرد، پس از اینکه کانن آنها را از انجام این کار منع کرد.

Dearie توسط قاضی منطقه ایالات متحده، آیلین کانن، به درخواست ترامپ و به دلیل اعتراضات وزارت دادگستری، برای بررسی بیش از 11000 پرونده ضبط شده از مار-آلاگو در 8 اوت منصوب شد. مشمول ادعای امتیاز وکیل-موکل یا امتیاز اجرایی، یک دکترین قانونی است که می تواند برخی از ارتباطات کاخ سفید را از افشای محافظت کند.