ترامپ با انتشار پستی بی‌نظیر سکوت فیسبوک را شکست

عکس سخنرانی ترامپ

عکس سخنرانی ترامپ

پیش از این، ترامپ از پلتفرم متعلق به متا و بسیاری دیگر از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی اصلی – از جمله توییتر، اینستاگرام و یوتیوب – به دلیل نقش ادعایی‌اش در تحریک شورش‌های کنگره در 6 ژانویه 2021 اخراج شده بود. در پاسخ به این ممنوعیت طولانی مدت، ترامپ اعتراض کرد – اما برای سال ها فایده ای نداشت.

جدا از درام امروز رسانه های اجتماعی، گزارش شده است که مقامات مجری قانون در حال انجام اقداماتی برای متهم کردن ترامپ در هفته های آینده به دلیل پرداخت پول های پنهان به چندین زن هستند.

ادامه مطلب

برای خبرنامه Gizmodo ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

تا کنون، «من برگشتم»، تنها چیزی است که از ترامپ به صورت آنلاین شنیده ایم – خارج از پلتفرم خودش، Truth Social. در آنجا، او همه چیز را پست کرده است، از جمله اظهارات بالقوه خود ادعایی. یکی از دلایل بالقوه‌ای که رئیس‌جمهور سابق ممکن است آنقدر مشتاق نباشد که به مکان‌های رسانه‌های اجتماعی سابق خود بازگردد: یک قرارداد نیمه انحصاری که او را به Truth Social متصل می‌کند. این توافق اما در ژوئن منقضی می شود.

دونالد ترامپ به فیس بوک بازگشته است. رئیس جمهور سابق نیز با یک کیفرخواست احتمالی جدید مواجه است.

با این حال، حتی با وجود اینکه حساب کاربری او دوباره راه اندازی شد، رئیس پوستر که یک بار منتشر شده بود هفته ها از بازگشت به فیس بوک خودداری کرد. او در مجموع حدود دو ماه تا پست فوق‌العاده کسل‌کننده امروز ایستاد. او (یا تیم تبلیغاتی اش) نوشت: «من برگشتم». که مانند، بدیهی است.

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع

اولین پست ترامپ از 6 ژانویه 2021.

آخرین پست او قبل از امروز در 6 ژانویه 2021 بود. “من از همه در کنگره ایالات متحده می خواهم که صلح آمیز بمانند. بدون خشونت! به یاد داشته باشید، ما حزب قانون و نظم هستیم – به قانون و مردان و زنان بزرگ آبی رنگ احترام بگذارید. متشکرم!» او به عنوان آهنگ قو یک بار فیس بوک خود نوشت.

بیشتر از Gizmodo

پس از بیش از دو سال سکوت رادیویی، دونالد ترامپ به طور رسمی به فیس بوک بازگشت. رئیس‌جمهور سابق (و بار دیگر نامزد ریاست‌جمهوری) بعدازظهر جمعه به همراه کلیپی از پیروزی خود در انتخابات 2016 در سایت رسانه‌های اجتماعی پست کرد: «من برگشتم».

اولین پست ترامپ از 6 ژانویه 2021.

ترامپ همچنین به حساب‌های خود در سایر پلتفرم‌ها از جمله توییتر بازگردانده شده است. اوایل امروز، گوگل اعلام کرد که به میلیاردر اکانت یوتیوب خود را پس می دهد. با این حال، نامزد ریاست جمهوری هنوز در هیچ یک از این سایت های دیگر پست نکرده است.

با این حال، در ژانویه سال جاری، ستاد انتخاباتی ترامپ بار دیگر از سایت خواست تا قبل از نامزدی ریاست‌جمهوری سال 2024، در این مورد تجدید نظر کند. از نظر کمپین ترامپ، اقدامات متا “به طرز چشمگیری باعث تحریف و مهار گفتمان عمومی شد.” بلافاصله پس از آن، به ترامپ اجازه دسترسی مجدد به حساب های فیس بوک و اینستاگرامش داده شد. در مجموع، ممنوعیت متا علیه رئیس جمهور سابق به مدت دو سال ادامه داشت.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، در بیانیه‌ای با اعلام این تصمیم برای لغو این ممنوعیت، نوشت که این شرکت دیگر معتقد نیست که حساب فیس‌بوک رئیس‌جمهور سابق همان «خطر جدی برای امنیت عمومی» داشته باشد، مانند زمانی که این پلتفرم بود. او را ممنوع کرد.