ترامپ از طرحی برای ساخت «گنبد غیرقابل نفوذ» برای محافظت از آمریکا در برابر تهدیدات هسته‌ای خبر داد.

در مورد این ایده که روسیه در هیچ شرایطی ابتدا از چنین تسلیحاتی استفاده نمی‌کند، به این معنی است که ما نیز نمی‌توانیم دومین نفری باشیم که از آن‌ها استفاده می‌کند – زیرا امکان انجام این کار در صورت حمله به خاک ما وجود دارد. به گفته سی ان ان، پوتین گفت که بسیار محدود خواهد بود.

از زمان اعلام نامزدی خود در نوامبر، انتظار می‌رود ترامپ نامزدی خود را برای کاخ سفید در سال 2024 در روز شنبه با اولین توقف مبارزات انتخاباتی آغاز کند. او به عنوان سخنران اصلی در رویدادهایی در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی – دو ایالتی که زودهنگام رای گیری کردند، برنامه ریزی شده است.

ترامپ افزود که موشک‌های هسته‌ای و مافوق صوت می‌توانند کل شهرها و حتی کشورها را نابود کنند، اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تشدید تجاوز به اوکراین و متحدانش در ناتو را انتخاب کند – و ساخت یک سیستم گنبدی آهنین اکنون ضروری است.

ترامپ در ماه نوامبر نامزدی خود را اعلام کرد و روز شنبه از دو ایالت با رای گیری زودهنگام بازدید خواهد کرد.

ترامپ پیش از این گفت: «همانطور که ارتش، به‌ویژه قابلیت‌های هسته‌ای‌مان را بازسازی کردم، سپر دفاع از آمریکا را در برابر حملات موشکی خواهم ساخت». “ما از طریق قدرت به صلح خواهیم رسید.”

ترامپ در ماه نوامبر نامزدی خود را اعلام کرد و روز شنبه از دو ایالت با رای گیری زودهنگام بازدید خواهد کرد.

ترامپ سپس مدعی شد که «جهان در دوره جو بایدن، بسیار خطرناک‌تر شده است» و هر گونه بحثی درباره «تهدید مرگبار» جنگ هسته‌ای، به عنوان نتیجه ادعایی درگیری روسیه و اوکراین، توسط دولت فعلی مطرح شده است.

او در ویدئویی که روز جمعه در پلتفرم Truth Social خود منتشر کرد، گفت: “جنگ جهانی سوم فاجعه ای خواهد بود که شبیه هیچ فاجعه دیگری نیست.” این امر باعث می شود که جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم مانند نبردهای بسیار کوچک باشند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه چنین درگیری هرگز اتفاق نمی‌افتد این است که با فناوری بی‌نظیر و قدرت بی‌رقیب آماده شوید.»

او ادامه داد: «زمانی که من فرمانده کل قوا باشم… با کنگره و رهبران نظامی بزرگمان کار خواهم کرد – نه آنهایی که در تلویزیون می بینید، من آنها را رهبر نمی دانم.» ما با آنها برای ساختن یک سپر دفاع موشکی پیشرفته و نسل بعدی کار خواهیم کرد.»

ترامپ گفت: «کلمه «هسته‌ای» همیشه مطرح می‌شود. “این کلمه ای است که شما مجاز به استفاده از آن نیستید. در زمان دولت ترامپ هرگز از این کلمه استفاده نمی شد، اما اکنون کشورهای دیگر از این کلمه علیه ما استفاده می کنند زیرا برای رهبری ما احترام قائل نیستند.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، معاون رئیس شورای امنیت پوتین اخیراً در تلگرام نوشت: «شکست یک قدرت هسته‌ای در یک جنگ متعارف ممکن است منجر به جنگ هسته‌ای شود». خود پوتین نیز در ماه دسامبر این ایده را تکرار کرد.

ترامپ در ماه نوامبر نامزدی خود را اعلام کرد و روز شنبه از دو ایالت با رای گیری زودهنگام بازدید خواهد کرد.

با این حال، ایالات متحده متعهد به حمایت از اوکراین در درگیری است – که به مرز یک ساله خود نزدیک می شود.

او گفت: «آمریکا باید گنبدی غیر قابل نفوذ برای محافظت از مردم ما داشته باشد. ما با اسرائیل کار کردیم تا آن گنبد را توسعه دهیم… ما فناوری بی نظیری داریم، اما رهبران گذشته ما واقعاً مایل به استفاده از آن نبودند… اکنون باید این گام را بیشتر کنیم.”

پس از تمجید از تلاش‌های خود برای بازسازی «کاملا» ارتش آمریکا، رئیس‌جمهور سابق دوبار استیضاح شده – که وعده انتخاباتی‌اش برای تقویت مرز آمریکا و مکزیک به شکستی گران تبدیل شد – گفت که نیروی فضایی «نقش حیاتی» خواهد داشت.

بایدن در ماه دسامبر گفت: پوتین هیچ قصدی ندارد – هیچ قصدی برای توقف این جنگ ظالمانه ندارد. و ایالات متحده متعهد است اطمینان حاصل کند که مردم شجاع اوکراین می توانند ادامه دهند – تا زمانی که طول بکشد به دفاع از کشور خود در برابر تجاوز روسیه ادامه دهند.

مربوط…



منبع

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اخیراً اعلام کرد که در صورت انتخاب مجدد، “گنبدی غیرقابل نفوذ” بر فراز ایالات متحده خواهد ساخت – تا از مردم ما در برابر تهدید احتمالی حملات هسته ای و جنگ جهانی سوم محافظت کند.