ترامپ از درخواست برای تعلیق قانون اساسی به دلیل انتخابات انتقاد کرد

ترامپ که اولین کسی است که دو بار استیضاح شد و دوره ریاستش با یورش شدید حامیانش به ساختمان کنگره در تلاشی مرگبار برای توقف انتقال مسالمت آمیز قدرت در 6 ژانویه 2021 به پایان رسید، با تشدید تحقیقات جنایی، از جمله چندین مورد که ممکن است منجر شود، مواجه است. به کیفرخواست ها آنها شامل تحقیقات در مورد اسناد طبقه بندی شده توسط اف بی آی از مار-آ-لاگو و تحقیقات در حال انجام ایالتی و فدرال مربوط به تلاش ها برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که در سال 2024 دوباره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

ترامپ که ماه گذشته اعلام کرد دوباره برای ریاست جمهوری نامزد می شود، این ادعا را در آخر هفته در پلت فرم رسانه اجتماعی Truth خود مطرح کرد.

واشنگتن (AP) – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، روز یکشنبه پس از درخواست برای «فسخ» بخش‌هایی از قانون اساسی به دلیل دروغ او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020، با سرزنش مقامات هر دو حزب مواجه شد.

مایک لاولر، نماینده منتخب، از RN.Y. نیز به این اظهارات اعتراض کرد و گفت که زمان آن رسیده است که تمرکز خود را بر “شکایت های انتخابات قبلی” متوقف کنیم.

حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه بیانیه ترامپ را عجیب و افراطی توصیف کرد و گفت که جمهوری خواهان باید انتخاب کنند که آیا به دیدگاه های ضد دموکراتیک ترامپ ادامه دهند یا خیر.

کاخ سفید روز شنبه به ترامپ حمله کرد و گفت: «شما نمی‌توانید تنها زمانی که برنده شوید، آمریکا را دوست داشته باشید».

جمهوری‌خواهان باید مسائل خود را با رئیس‌جمهور سابق حل و فصل کنند و تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند از او جدا شوند و به ظاهر منطقی بازگردند یا به افراط‌گرایی ادامه دهند، نه فقط ترامپ، بلکه ترامپیسم. جفریس گفت.

او نوشت: «یک کلاهبرداری عظیم از این نوع و بزرگی امکان خاتمه تمام قوانین، مقررات، و مواد، حتی آنهایی که در قانون اساسی وجود دارد، را فراهم می کند. «بنیان‌گذاران» بزرگ ما نمی‌خواستند و نمی‌خواستند از انتخابات دروغین و تقلبی چشم پوشی کنند!»

سخنگوی اندرو بیتس در بیانیه ای گفت: قانون اساسی آمریکا سند مقدسی است که برای بیش از 200 سال تضمین کرده است که آزادی و حاکمیت قانون در کشور بزرگ ما حاکم باشد. «حمله به قانون اساسی و تمام چیزی که آن را نشان می دهد، تنفر بر روح ملت ماست.»

مایک ترنر، نماینده اوهایو، نماینده ارشد جمهوری خواه در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ترامپ گفت که او “به شدت” مخالف است و “کاملا” این اظهارات را محکوم می کند و گفت که این اظهارات باید عاملی باشند زیرا جمهوری خواهان تصمیم می گیرند چه کسی باید حزب خود را رهبری کند. در سال 2024

ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که در سال 2024 دوباره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

او گفت: «فرآیند سیاسی وجود دارد که باید پیش برود قبل از اینکه کسی پیشتاز باشد یا کسی حتی نامزد حزب شود». من معتقدم که مردم هنگام ارزیابی یک نامزد مطمئناً چنین بیانیه‌ای را در نظر خواهند گرفت.»

جفریس در برنامه “این هفته” شبکه ABC ظاهر شد، ترنر در برنامه “Face the Nation” شبکه CBS و لاولر در برنامه “State of the Union” شبکه CNN حضور داشتند.

مربوط…



منبع

ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که در سال 2024 دوباره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

لاولر گفت: “قانون اساسی به دلیلی تنظیم شده است، تا از حقوق هر آمریکایی محافظت کند.” من فکر می‌کنم اگر رئیس‌جمهور سابق می‌خواهد دوباره برای ریاست‌جمهوری نامزد شود، بهتر است روی آینده تمرکز کند.»

این اظهارات ترامپ پس از آن بیان شد که مالک جدید توییتر، ایلان ماسک، گفت که نحوه مشارکت توییتر در “سرکوب آزادی بیان” قبل از انتخابات 2020 را فاش خواهد کرد. اما پرونده‌هایی که روز جمعه منتشر شد و بر واکنش گیج‌کننده شرکت فناوری به داستانی درباره هانتر پسر بایدن متمرکز بود، نشان نمی‌دهد دموکرات‌ها تلاش می‌کنند داستان را محدود کنند.