ترامپ از تودور دیکسون در انتخابات مقدماتی فرمانداری جمهوری‌خواه میشیگان پس از ماه‌ها آشوب درون حزبی حمایت کرد.

جمهوری خواهان به دنبال برکناری فرماندار ویتمر هستند، اما او با رأی دهندگان میشیگان موضع مثبتی دارد.

او گفت: “دیدگاه ما برای یک میشیگان دوستدار خانواده به وضوح با رای دهندگان طنین انداز می شود. این دلیلی است که ائتلاف گسترده ما در حال رشد است.”

دونالد ترامپ

به گزارش دیترویت نیوز، علیرغم تایید ترامپ، گروهی از محافظه‌کاران میشیگان در نامه‌ای به دنبال جلوگیری از انتخاب رئیس‌جمهور سابق در رقابت بودند و دیکسون را به نامزدی «تاسیس» متهم کردند.

جیمز کریگ، رئیس پلیس سابق دیترویت – که مدت‌ها به عنوان یکی از پیشتازان این رقابت شناخته می‌شد – به همراه تاجران پری جانسون و مایکل مارکی جونیور از شرکت در انتخابات رد صلاحیت شدند. کریگ اکنون به عنوان کاندیدای ثبت نام شرکت می کند.

رئیس جمهور سابق ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه میشیگان، تودور دیکسون را پیش از انتخابات مقدماتی روز سه شنبه تایید کرد.

  • دو کاندیدای دیگر نیز از صندوق رای حذف شدند: دونا براندنبورگ تاجر و سروان مایک براون پلیس ایالت میشیگان که از رقابت انصراف دادند.

    در حالی که جمهوری‌خواهان در پاییز امسال از جو انتخاباتی مطلوبی برخوردار هستند، ویتمر همچنان در موقعیتی قوی باقی می‌ماند که برای انتخاب مجدد برای دور دوم نامزد می‌شود – علی‌رغم انتقاد شدید از سوی جمهوری‌خواهان از حمایت او از محدودیت‌های ویروس کرونا در اوایل همه‌گیری.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.AP Photo/Joe Maiorana، فایل

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    این نظرسنجی نشان داد که ویتمر دارای 55 درصد تاییدیه در سراسر ایالت بوده و 40 درصد آن را رد کرده اند. در یک مسابقه رودررو با دیکسون، فرماندار 51٪ -40٪ رهبری کرد.

    او افزود: “زمان یک تغییر بزرگ و یک بازگشت بزرگ فرا رسیده است.”

    در ماه مه، دیکسون توسط خانواده ثروتمند دیووس – که شامل وزیر آموزش سابق ایالات متحده و بتسی دیووس، کارگزار قدیمی جمهوری خواه قدرت بود – مورد حمایت قرار گرفت – که باعث تشدید چندین نامزد مورد حمایت ترامپ شد که همچنان نسبت به مقام سابق کابینه بیزار هستند.

    رئیس جمهور سابق در بیانیه ای پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی روز سه شنبه گفت: «وقتی با تودور دیکسون ملاقات کردم، او چندان شناخته شده نبود، اما می توانم بگویم که او چیز بسیار ویژه ای داشت – این ویژگی خاصی بود که افراد کمی از آن برخوردارند». او یک سخنرانی قدرتمند در مورد اینکه چگونه میشیگان را رهبری می کند، برای یکپارچگی انتخابات مبارزه می کند، اقتصاد را تغییر می دهد و از آینده میشیگان برای هر کودک محافظت می کند، ایراد کرد.

    دیکسون در بیانیه ای جداگانه حمایت ترامپ را “افتخار بزرگ” خواند.

    برای ماه‌ها، رقابت جمهوری‌خواهان به‌طور غیرمعمولی روان بوده و چندین نامزد مجبور به ترک رقابت‌ها شدند.

  • دیووس در 6 ژانویه پس از اینکه به این نتیجه رسید که مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا با استناد به متمم بیست و پنجم در مورد شورش در ساختمان کنگره آمریکا، ترامپ را از سمت خود برکنار نمی کند، از سمت خود استعفا داد.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق روز جمعه از تودور دیکسون در انتخابات مقدماتی فرمانداری حزب جمهوری‌خواه میشیگان حمایت کرد و به شخصیت رسانه‌ای محافظه‌کار سابق، چند روز قبل از رقابتی که نامزد حزب را برای رقابت با گرچن ویتمر فرماندار دموکرات در پاییز امسال تعیین می‌کند، انرژی زیادی داد. .

    با این حال، ظهور سیاسی دیکسون پس از آن اتفاق افتاد که پنج نامزد جمهوری خواه به دلیل امضاهای جعلی متعددی که در طومارهای نامزدی که نامزدها برای نامزدی در میشیگان باید ارائه کنند، از حضور در انتخابات منع شدند. (نامزدهای فرمانداری موظف بودند حداقل 15000 امضا ارسال کنند و از آنها خواسته شد که از 30000 امضا تجاوز نکنند.)

    در ژوئن، کلی توسط اف‌بی‌آی دستگیر شد و به دلیل نقشش در شورش کنگره در 6 ژانویه 2021 با چهار اتهام جنایت روبرو شد.

    نامزدهای حزب جمهوری خواه که در رای گیری روز سه شنبه حضور خواهند داشت عبارتند از دیکسون. کشیش رالف ربندت; دلال املاک رایان کلی؛ تاجر کوین رینکه؛ و گرت سولدانو پزشک کایروپراکتیک.

    یک نظرسنجی که در اواسط ژوئیه برای The Detroit News و WDIV-TV انجام شد نشان داد که دیکسون با 19 درصد آرای اولیه حزب جمهوری خواه پیشتاز بود و پس از آن 15 درصد برای رینکه، 13 درصد برای کلی و 12 درصد از سولدانو حمایت کردند. Rebandt حمایت 2٪ از پاسخ دهندگان را به دست آورد، در حالی که 38٪ از رای دهندگان GOP که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند که تصمیم نگرفته اند.